Help: diffuser

Plaats reactie
Gebruikersavatar
DPhilippi
Senior Stato
Berichten: 506
Lid geworden op: di mar 01, 2016 17:09
Locatie: Bergeijk

Help: diffuser

Bericht door DPhilippi »

Sommige Punto uitvoeringen hebben vanuit de fabriek een standaard uitlaatopening en sierstuk, zoals op deze foto:
Afbeelding

Ik ben opzoek naar een diffuser die om deze standaard uitlaatopening past. Nou is het zo dat er geen diffusers bestaan die hier op gebouwd zijn en kom je dus uit bij diffusers van MS Design, Novitec, Lester etc. Dit verandert mijn zoektocht naar een diffuser die met wat net snijwerk netjes om de fabrieksopening past.

Als test heb ik de Novitec diffuser met vinnen eroverheen gelegd:
Afbeelding
De diffuser raakt net de vin, maar de verhouding kreeg ik ook niet precies gelijk. Zo zijn de mistlampen van de Novitec afbeelding een stuk groter dan op mijn foto. Het zou dus zo maar kunnen zijn dat de Novitec diffuser met vinnen wél past.

Wie-o-wie heeft er ervaring met de fabrieksuitlaatopening en/of weet welke diffusers (met wat snijwerk) netjes om de fabrieksuitlaatopening passen? Het idee hierachter is dat als de diffuser er ooit af moet om wat voor reden dan ook, de achterbumper met uitlaat etc. nog volledig in tact is.

Er zijn momenteel drie diffusers waar mijn voorkeur naar uit gaat:
MS Design Diffuser EVO:
Afbeelding

Novitec (met of zonder vinnen):
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
skeez
Nuovo Arrivato
Berichten: 160
Lid geworden op: do feb 12, 2015 12:03

Re: Help: diffuser

Bericht door skeez »

Ik heb nog een originele diffuser liggen van Fiat (accessoire). Is wel voor de Grande Punto. Eventueel heb ik er een Grande Punto achterbumper met mistlampen erbij. Dan kun je je eigen bumper gewoon behouden.

Afbeelding
Gebruikersavatar
Jarre
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 4608
Lid geworden op: za aug 20, 2011 16:37

Re: Help: diffuser

Bericht door Jarre »

die van novitec kan je er gewoon tegenplakken, die had ik ook.
enige gat dat ik had gemaakt was voor de trekhaak:

Afbeelding
Afbeelding Life is better on 2 wheelsAfbeelding
Gebruikersavatar
DPhilippi
Senior Stato
Berichten: 506
Lid geworden op: di mar 01, 2016 17:09
Locatie: Bergeijk

Re: Help: diffuser

Bericht door DPhilippi »

Skeez, bedankt voor het aanbod, maar ik vind die diffuser dan weer minder mooi dan die van MS Design en Novitec :) Waarom heb je eigenlijk losse onderdelen liggen? Het is niet zo dat iemand zomaar even een bumper heeft liggen!

Jarre, had jij eerst de Novitec spoiler geplaatst en toen de uitlaat?
Gebruikersavatar
Jarre
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 4608
Lid geworden op: za aug 20, 2011 16:37

Re: Help: diffuser

Bericht door Jarre »

ik had eerst de novitec spoiler.
heb dan wat zitten rommelen met sierstukjes maar vond mijn zin niet dus had ik de einddemper van novitec besteld.

PS: bij die spoilers van Novitec zat bij mij een dike tube carosserielijm om te monteren :)
Afbeelding Life is better on 2 wheelsAfbeelding
Gebruikersavatar
DPhilippi
Senior Stato
Berichten: 506
Lid geworden op: di mar 01, 2016 17:09
Locatie: Bergeijk

Re: Help: diffuser

Bericht door DPhilippi »

Mmmm. De novitec einddemper was zeker perfect afgesteld op de spoiler? Erg logisch ook. Had je Punto voor de spoiler ook al een uitlaat(opening in de bumper) vanuit de fabriek?
Gebruikersavatar
Jarre
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 4608
Lid geworden op: za aug 20, 2011 16:37

Re: Help: diffuser

Bericht door Jarre »

inderdaad, die pastte perfect.

nee, had geen uitlaatopening. heb ook nooit een moeten maken :)
Afbeelding Life is better on 2 wheelsAfbeelding
Gebruikersavatar
DPhilippi
Senior Stato
Berichten: 506
Lid geworden op: di mar 01, 2016 17:09
Locatie: Bergeijk

Re: Help: diffuser

Bericht door DPhilippi »

Heeft er iemand enig idee of onderstaande diffuser ook op de 'facelift' Punto past met de andere mistlampen?
Afbeelding

Op bovenstaande Punto zijn de mistlampen vlak aan de onderzijde, maar als je bijv. kijkt naar de facelift met Novitec's diffuser, dan zie je dat de zijkanten iets lager zijn. Misschien omdat de mistlampen een andere vorm hebben gekregen?
Afbeelding

Volgens mij is de bovenste diffuser net iets korter en reikt daarmee minder hoog op de bumper. Ik ben aan het twijfelen welke ik ga bestellen en ik vind die bovenste zo mooi! Omdat er een mooi zwart deel tussen zit. Ik wil mijn achterkant niet volledig wit op wit hebben.
Gebruikersavatar
DPhilippi
Senior Stato
Berichten: 506
Lid geworden op: di mar 01, 2016 17:09
Locatie: Bergeijk

Re: Help: diffuser

Bericht door DPhilippi »

.. Ik denk toch niet dat die past. Zou er iemand met een Novitec diffuser met vinnen aub voor mij een foto kunnen maken hoe het er aan de onderkant uit ziet? Schuin aan de onderkant volstaat denk ik. Dit i.v.m. het uitsnijden van de uitlaatopening. Dan heb ik een beter beeld.

Mocht ik voor Novitec gaan, dan ben ik wel van plan deze wit met zwart te laten spuiten. Als het niet te duur is. Of misschien wit met zwarte vinnen? Dat kan er ook gaaf uitzien!
Plaats reactie