Einddemper Novitec

Plaats reactie
Valandin
Nuovo Arrivato
Berichten: 131
Lid geworden op: do okt 08, 2015 22:52
Locatie: Arnhem

Einddemper Novitec

Bericht door Valandin »

Hey guys,

Ik ben van plan om m'n einddemper te laten vervangen. Nu kan ik voor ~€340 een einddemper van Novitec (Dubbele pijpjes) er op laten zetten. Nu raak ik alleen in de war.

Hier op het forum lees ik dat de dempers van Novitec geen extra geluid geven, maar elders op internet en de zaak zelf geven aan dat de demper een redelijk donkere roffel geeft, maar niet té hard..

Wat is nou de waarheid? En heeft iemand ervaring met deze dempers?
Gebruikersavatar
DPhilippi
Senior Stato
Berichten: 506
Lid geworden op: di mar 01, 2016 17:09
Locatie: Bergeijk

Re: Einddemper Novitec

Bericht door DPhilippi »

Ik kan niet meepraten over Novitec einddempers, laat staan andere uitlaatgeluiden dan de TwinAir. Maar ik kan me voorstellen dat het misschien wel een leuk idee is om gewoon iets totaal anders te pakken dan Novitec. Onder het motto: een ander geluid dan anders. Volgens mij maakt het niet uit wat voor sport einddemper je eronder zet, zo lang die maar past.

Ik heb verder weinig verstand van einddempers. Het kan dus zo maar zijn dat wat ik zeg helemaal niet klopt :lol:
angel66
Nuovo Arrivato
Berichten: 94
Lid geworden op: wo mar 09, 2016 20:57
Locatie: Den Haag

Re: Einddemper Novitec

Bericht door angel66 »

Als je die tussendemper er maar tussenuit haalt.
Fiat Punto Evo Twinair 100 Turbo
Gebruikersavatar
Jarre
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 4608
Lid geworden op: za aug 20, 2011 16:37

Re: Einddemper Novitec

Bericht door Jarre »

als je enkel de demper veranderd is er GEEN geluidsverschil bij Novitec, heb deze zelf ook gehad met dubbele pijpjes ;)
Afbeelding Life is better on 2 wheelsAfbeelding
Gebruikersavatar
provsen
Avere Una Vita
Berichten: 2065
Lid geworden op: zo okt 14, 2012 16:26
Locatie: Oost-Vlaanderen (Gent)

Re: Einddemper Novitec

Bericht door provsen »

heb een einddemper van skytune en daar verandert veel

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
JordyWouterse
Berichten: 9
Lid geworden op: zo mei 03, 2015 21:12
Locatie: Dordrecht

Re: Einddemper Novitec

Bericht door JordyWouterse »

ik heb een einddemper met dubbele pijpen van novitec onder mn gp 1.4 16V geeft een leuk geluidje maar niet overdreven.
Dennizz
Berichten: 8
Lid geworden op: di mei 31, 2016 14:46
Locatie: Ede

Re: Einddemper Novitec

Bericht door Dennizz »

ik ben ook van plan om mijn einddemper te vervangen +middenpijp maar wat is nou een goede middenpijp voor een t-jet ? en krijg je dan geen vervorming in je bumper door de extra warmte ?
Frank-TJET
Nuovo Arrivato
Berichten: 29
Lid geworden op: ma jan 06, 2014 11:48

Re: Einddemper Novitec

Bericht door Frank-TJET »

Dennizz schreef:ik ben ook van plan om mijn einddemper te vervangen +middenpijp maar wat is nou een goede middenpijp voor een t-jet ? en krijg je dan geen vervorming in je bumper door de extra warmte ?
Beter laat een reactie dan nooit; ik heb vorig jaar mijn midden en einddemper later vervangen. Beide van Ragazzon.
Voor zover bij mij bekend geen vervorming of iets dergelijks. Wel een leuk geluid! Knetteren bij het trappen en als je het goed doet knalt ie ook heerlijk! :-]
Fiat Grande Punto 1.4 T-Jet ('07)
* 154PK / 260NM
* Gold Plastidipped velgen
* Ragazzon midden/einddemper
Fianovo
Nuovo Arrivato
Berichten: 28
Lid geworden op: wo jan 04, 2017 0:06

Re: Einddemper Novitec

Bericht door Fianovo »

late reactie maar misschien nog bruikbaar, ik heb een fiat punto evo 0.9 twinair en heb een een einddemper van novitec. geeft een hele lichte verandering in geluid maar is idd minimaal. nu heb ik laatst de middendemper laten vervangen voor een rechte pijp en nu komt de uitlaat echt tot zijn recht. perfect geluid!

hopelijk kun je hier wat mee!
Fiat PEVO TwinAir 2015, rood met zwart dak, volledig novitec uitgevoerd
Plaats reactie