Novitec of Eibach?

Plaats reactie
Gebruikersavatar
DPhilippi
Senior Stato
Berichten: 506
Lid geworden op: di mar 01, 2016 17:09
Locatie: Bergeijk

Novitec of Eibach?

Bericht door DPhilippi »

Na lang gekriebel ben ik eruit: Fiat's sportveertjes gaan vervangen worden. Ik weet alleen nog niet door welke: Eibach proline (-30) of Novitec (-40). Mijn voorkeur gaat uit naar Eibach. Daarmee gaat m'n Punto in huidige staat nog -20 omlaag.

Aangezien ontiegelijk veel hier z'n Punto hebben verlaagd ben ik erg benieuwd waarom jullie hebben gekozen voor Eibach óf Novitec. Waarom bijvoorbeeld Novitec en niet Eibach en vice versa?
Gebruikersavatar
Jarre
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 4608
Lid geworden op: za aug 20, 2011 16:37

Re: Novitec of Eibach?

Bericht door Jarre »

ik heb beide gehad op de punto en uiteindelijk vond ik Novitec het beste. niet omdat ze 10mm lager gaan maar ondanks dat ze lager zijn hebben ze WEL meer comfort dan Eibach
Afbeelding Life is better on 2 wheelsAfbeelding
Valandin
Nuovo Arrivato
Berichten: 131
Lid geworden op: do okt 08, 2015 22:52
Locatie: Arnhem

Re: Novitec of Eibach?

Bericht door Valandin »

Ik heb zelfs méér comfort in de auto sinds ik de Novitec veertjes er onder heb zitten..
Gebruikersavatar
tomlolol
Junior Stato
Berichten: 264
Lid geworden op: vr nov 13, 2015 15:22

Re: Novitec of Eibach?

Bericht door tomlolol »

Ik wil binnenkort eibach sportline eronder zetten, laat je resultaten/bevindingen zeker weten!
Youtube kanaal: https://www.youtube.com/channel/UCjjObG ... LyfLJcWKuw" onclick="window.open(this.href);return false;
Introductie pagina: http://forum.grandepuntoclub.nl/viewtop ... 34&t=13515" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
evospark
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 206
Lid geworden op: do okt 08, 2015 17:53
Locatie: Oss

Re: Novitec of Eibach?

Bericht door evospark »

Ik heb er Eibach onder zitten omdat ik op den duur er Bilstein gasdempers aan ga toevoegen. Daar wordt veel over gesproken in positieve zin. Als ik de overige reacties lees en vergelijk met mijn resultaat mbt alleen veren denk ik dat ik voor Novitec zou gaan. Ook de 10 mm lager zou ik toe juichen. Dus Jarre en Valandin volgen zou ik zeggen en Novitec eronder. Succes met je besluit !!

Verstuurd vanaf mijn Nexus 6 met Tapatalk
Volkswagen Scirocco Type I / Honda NSR400 / Volkswagen Scirocco Type II / Fiat Bravo 1.4 SX / Fiat Bravo HGT / Fiat Punto 1.3 Mjet / Fiat Punto Evo 1.3 Mjet /Fiat Punto 1.3 Mjet 2015...
Gebruikersavatar
DPhilippi
Senior Stato
Berichten: 506
Lid geworden op: di mar 01, 2016 17:09
Locatie: Bergeijk

Re: Novitec of Eibach?

Bericht door DPhilippi »

Bedankt voor jullie reacties! Er begint langzaam maar zeker al een keuze uit te rollen 8)

Ik twijfelde eerst of ik 'm wel zou verlagen, aangezien er nu een lip onder zit en ik nog steeds aan het bedenken ben welke diffuser ik wil. Maar hé, dit is ook mijn eerste 'eigen' auto die ik voor minimaal de komende 5 à 6 jaar wil gaan rijden. Daarom vind ik het ook waard om aanpassingen aan te maken.

Overal op het forum lees ik terug dat Novitec het comfort - ongeacht de verlaging - een stuk beter heeft gemaakt. Ik zit alleen een beetje met het normaal kunnen rijden: een lip, diffuser, zijskirts in combinatie met -40 vind ik nogal wat voor een dagelijkse auto. Althans, dat is hoe ik er momenteel nog tegen aankijk :lol:

Hoe ervaren jullie dat met zo'n verlaging? Ik kan me echt niet voorstellen dat je met een normale snelheid over een drempel kan zonder over de grond te scharen.
Gebruikersavatar
Sjoerd H.
Membro del Consiglio
Membro del Consiglio
Berichten: 1252
Lid geworden op: di mei 27, 2014 8:04

Re: Novitec of Eibach?

Bericht door Sjoerd H. »

Ik rij op -40 van st suspension, geleverd door EBoonstra hier op het forum (de helft rijdt hier rond op veren of schroefsetjes van hem). Daarbij heb ik 18" met 35 hoge bandjes, een cupra lip en skirts. Ik moet dagelijks 5 drempels over om bij mij thuis weg te komen en de enige keer sat het aanliep was de 1e keer toen ik gewoon te hard eroverheen wilde. Het rijdt veel stugger, je rolt veel minder in de.bochten en die jeep look is eindelijk van de punto af. Die -40 is eigenlijk hoe de auto gewoon zou moeten liggen.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
provsen
Avere Una Vita
Berichten: 2065
Lid geworden op: zo okt 14, 2012 16:26
Locatie: Oost-Vlaanderen (Gent)

Re: Novitec of Eibach?

Bericht door provsen »

nee sjoerd -8 is hoe de auto moet liggen [emoji12]
Gebruikersavatar
DPhilippi
Senior Stato
Berichten: 506
Lid geworden op: di mar 01, 2016 17:09
Locatie: Bergeijk

Re: Novitec of Eibach?

Bericht door DPhilippi »

Ik heb zojuist Novitec veren besteld :shock:. Als ik ontevreden ben geef ik jullie de schuld :cry:! Hahah :lol:
Gebruikersavatar
lune-i-tune
Junior Stato
Berichten: 402
Lid geworden op: di dec 18, 2012 17:24
Locatie: Gorinchem

Re: Novitec of Eibach?

Bericht door lune-i-tune »

Goede keus Danny , je gaat er geen spijt van krijgen
Rij nu al weer een paar jaar tevreden rond.
Grande Punto T-jet carribean Orange skydome SaVaLi novitec -4. Skytune EBC brakes M/S design grill ,novitec diffuser,orginele voorbumperspoiler. Japan Racing 18"
Plaats reactie