Verlagingsveren zelf te monteren?

Plaats reactie
Banaantje
Nuovo Arrivato
Berichten: 51
Lid geworden op: wo apr 29, 2015 12:25
Locatie: Arnhem

Verlagingsveren zelf te monteren?

Bericht door Banaantje »

Hallo allen,

Ook ik zou graag mijn punto wat minder SUV-stand hebben. Nu ben ik er inmiddels vrij zeker van dat ik voor een Novitec-setje wil gaan. Inmiddels staat er 140000km op de teller. Ik laat tijdens de beurt volgende week door de garage even (zover het te zien is) optisch naar de staat van de schokbrekers kijken. Mochten die een beetje aan het eind van hun Latijn zijn kan ik net zo goed voor een schroefsetje gaan.
Maar de vraag waar het me om te doen is: is het een klusje die zelf een beetje te doen is als je een beetje handigheid en veerspanners hebt? Begreep dat achter een stuk makkelijker is. Laten uitlijnen ben ik sowieso van plan.
Het gaat om een gp 1.4 16v starjet uit 2009.
ing_BRW
Senior Stato
Berichten: 764
Lid geworden op: wo okt 10, 2012 8:00
Locatie: Zwolle

Re: Verlagingsveren zelf te monteren?

Bericht door ing_BRW »

Ik heb ook lange tijd overwogen om het zelf te doen maar uiteindelijk door een garage laten doen.

Voordelen van een garage:
  • Ze hebben er verstand van
  • Ze beschikken over goed en deugdelijk gereedschap
  • Wil je na montage voor de zekerheid opnieuw laten uitlijnen dan doen zij dat ook meteen
Nadelen van zelf doen:
  • Niet deugdelijk gereedschap kan je fataal worden, een veer die los schiet kan veel (ernstig) letsel toe doen
  • Gaat het halverwege fout of lukt het niet, dan kan je niet zomaar even naar de garage rijden
  • Wil je achteraf uitlijnen moet je alsnog naar de garage
Ik heb het wisselen van de verlagingsveren door de garage laten uitvoeren tijdens een grote beurt.
Het koste mij in totaal €145,- (excl. veren & incl. uitlijnen)
Gebruikersavatar
soundwave303
Nuovo Arrivato
Berichten: 46
Lid geworden op: di mar 15, 2016 20:57

Re: Verlagingsveren zelf te monteren?

Bericht door soundwave303 »

Ik zou het ook gewoon laten doen, kost misschien veel geld maar stel er gaat iets mis als je het zelf doet ga je spijt krijgen dat je niet die paar tientjes hebt uitgegeven.
aka Mitch

Blauwe GP 1.4 16v Sport
Gebruikersavatar
speklap1991
Nuovo Arrivato
Berichten: 121
Lid geworden op: zo sep 07, 2014 14:39
Locatie: groningen

Re: Verlagingsveren zelf te monteren?

Bericht door speklap1991 »

als je een beetje handig bent, en een veerspanner hebt, is het een fluitje van een cent.


ik heb het ook zelf gedaan, en was zo klaar.(ik heb dan wel een brug)
Plaats reactie