Software optimalisatie (OBD2 tuning)

Plaats reactie
Gebruikersavatar
robert061980
Nuovo Arrivato
Berichten: 143
Lid geworden op: za mar 09, 2013 21:18

Software optimalisatie (OBD2 tuning)

Bericht door robert061980 »

Na lang wikken en wegen, toch besloten dit te gaan doen. M'n bevriende monteur en waar ik al 2 auto's van heb gekocht, doet ook al sinds een tijdje software optimalisatie. Zo te zien op Facebook doet ie het goed en komen er veel positieve geluiden van klanten die tevreden zijn. Na het horen van de mogelijkheden besloten om het toch zelf maar te gaan ervaren. Al weet ik dat de het absoluut geen racemonster zal worden. Ik ben vooral nieuwsgierig of het toch iets feller zal zijn en wellicht iets zuiniger. Volgens hem komt er een upgrade van ca.77 ---> 87 PK en ca. 15nm meer, uiteraard hou ik jullie op de hoogte, en mochten jullie hier ook interesse in hebben dan kan ik jullie de gegevens geven van deze persoon. Woensdag is de grote dag, dus ben benieuwd. :D
Laatst gewijzigd door robert061980 op ma jul 04, 2016 20:32, 3 keer totaal gewijzigd.
Fiat Grande Punto 1.3 mjd
New Orleans Blue
Bouwjaar 2006

Fiat Punto Evo 1.4 Dynamic
Acid Jazz Blue
Bouwjaar 2011

Van hoe ik de Evo kocht, tot aan hoe deze nu is: Volg hier de updates!
http://forum.grandepuntoclub.nl/viewtop ... 33&t=10202" onclick="window.open(this.href);return false;
Rogar

Re: Software optimalisatie (OBD2 tuning)

Bericht door Rogar »

18pk meer uit een ongeblazen blokje? Knappe vent die dat voor elkaar krijgt zonder aanpassingen aan het blok...
Gebruikersavatar
Jarre
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 4608
Lid geworden op: za aug 20, 2011 16:37

Re: Software optimalisatie (OBD2 tuning)

Bericht door Jarre »

nah, not gonna happen met enkel obd tuning.
ik neem aan dat je er een testbankje bij laat doen?
Afbeelding Life is better on 2 wheelsAfbeelding
Gebruikersavatar
robert061980
Nuovo Arrivato
Berichten: 143
Lid geworden op: za mar 09, 2013 21:18

Re: Software optimalisatie (OBD2 tuning)

Bericht door robert061980 »

Jullie hebben gelijk. zie hieronder.
Laatst gewijzigd door robert061980 op ma jul 04, 2016 20:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Fiat Grande Punto 1.3 mjd
New Orleans Blue
Bouwjaar 2006

Fiat Punto Evo 1.4 Dynamic
Acid Jazz Blue
Bouwjaar 2011

Van hoe ik de Evo kocht, tot aan hoe deze nu is: Volg hier de updates!
http://forum.grandepuntoclub.nl/viewtop ... 33&t=10202" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
robert061980
Nuovo Arrivato
Berichten: 143
Lid geworden op: za mar 09, 2013 21:18

slotje Re: Software optimalisatie (OBD2 tuning)

Bericht door robert061980 »

Er was dus even een misvatting tussen m'n bevriende monteur en mij dus voorlopig laat ik het even dit topic mag dicht of nog beter helemaal verwijderd worden. Ik vind het verschil nu vooralsnog toch te marginaal, wellicht later. De bevriende monteur was uitgegaan van andere (idd) geblazen motor, ipv de 8 klepper die ik had. Terwijl ik dacht dat hij aan de hand van m'n kenteken m'n motor reeds had gechecked. Dit net gedaan in samenspraak en toen kwam de misvatting naar boven helaas. Desondanks mooi dat jullie dit reeds geconstateerd hadden.
Fiat Grande Punto 1.3 mjd
New Orleans Blue
Bouwjaar 2006

Fiat Punto Evo 1.4 Dynamic
Acid Jazz Blue
Bouwjaar 2011

Van hoe ik de Evo kocht, tot aan hoe deze nu is: Volg hier de updates!
http://forum.grandepuntoclub.nl/viewtop ... 33&t=10202" onclick="window.open(this.href);return false;
jesse
Nuovo Arrivato
Berichten: 100
Lid geworden op: di jan 12, 2016 23:50

Re: Software optimalisatie (OBD2 tuning)

Bericht door jesse »

Blijkbaar komt het vaker voor dat garages offertes uitbrengen zonder kenteken check.
Zo heb ik een mooie offerte gekregen van 600-800 euro max voor het vervangen van mijn koppeling.
Tot ik ineens werd gebeld dat ze in de auto gingen zitten, en het een 6 baks bleek te zijn. Was mooi 1800 euro kwijt ineens. (uiteraard na akkoord op de nieuwe offerte)

Maar je zou verwachten dat garages voor ze iets zeggen eerst even de details controleren, in ieder geval van het betreffende onderdeel.
meloenie
Senior Stato
Berichten: 614
Lid geworden op: za mar 10, 2012 14:16
Locatie: Zaanstad

Re: Software optimalisatie (OBD2 tuning)

Bericht door meloenie »

Pfff die €600 is al te veel voor vervangen van een koppeling......
Punto 2012 Multijet Underground Grey
Afbeelding
Gebruikersavatar
Sjoerd H.
Membro del Consiglio
Membro del Consiglio
Berichten: 1252
Lid geworden op: di mei 27, 2014 8:04

Re: Software optimalisatie (OBD2 tuning)

Bericht door Sjoerd H. »

Ehm, als ze een offerte uitbrengen en jij keurt die goed.. dan maken ze het toch voor die prijs of niet dan?
Wat is anders het nut van een offerte?
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
otnup
Nuovo Arrivato
Berichten: 10
Lid geworden op: wo apr 13, 2016 8:17

Re: Software optimalisatie (OBD2 tuning)

Bericht door otnup »

Wat een naaierij inderdaad
It is a way of living..
Plaats reactie