B stijl (en evt A-stijl) wrappen

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Scarrrr
Nuovo Arrivato
Berichten: 177
Lid geworden op: za aug 15, 2015 15:51

B stijl (en evt A-stijl) wrappen

Bericht door Scarrrr »

Hi,

De B-stijl van mijn GP is gelakt en zou deze graag zwart maken zodat het mooi overloopt in het getinte achterraam.

Ik heb al een soort how-to gevonden op het forum :-]
http://forum.grandepuntoclub.nl/viewtop ... 20#p236152" onclick="window.open(this.href);return false;

Maar ik weet niet goed welke kleur folie ik moet aanschaffen. Mat zwart, lijkt misschien te veel op een goedkoop kunststof deurstijl? Glanzend zwart, loopt denk ik het mooist over in het achterraam? Of carbon, heb helemaal geen carbon op de auto en wil eigenlijk ook het vlak op de voorbumper wrappen (in zwart) dus dan zou ik twee kleuren moeten aanschaffen.

Graag jullie mening.

Daarbij; aan de linkerkant laat het kunststof plakrandje van de A-stijl een beetje los. Is dat eenvoudig mee te nemen?
Afbeelding
Afbeelding
Timo
Nuovo Arrivato
Berichten: 89
Lid geworden op: do feb 28, 2013 22:56

Re: B stijl (en evt A-stijl) wrappen

Bericht door Timo »

Is beiden makkelijk te doen. Ik heb zelf gekozen voor glans, ook omdat het mooier staat met de ramen, maar ook mooier op de lak. Ik vind mat inderdaad iets goedkoper ogen.


Koop in ieder geval genoeg! Rubbers haal je zo los, dus dan kun je gemakkelijk de folie om de randjes heen wrappen.
Gebruikersavatar
Scarrrr
Nuovo Arrivato
Berichten: 177
Lid geworden op: za aug 15, 2015 15:51

Re: B stijl (en evt A-stijl) wrappen

Bericht door Scarrrr »

Bedankt voor je reactie.

Heb je toevallig ook een tip voor een webshop voor dat folie? Ik vind genoeg aanbieders, maar weet niet of ze allemaal dezelfde kwaliteit aanbieden.
Afbeelding
Timo
Nuovo Arrivato
Berichten: 89
Lid geworden op: do feb 28, 2013 22:56

Re: B stijl (en evt A-stijl) wrappen

Bericht door Timo »

Ik moet bekennen dat ik het gewoon heb gehaald bij een klant van mij. Dan kon ik het even voelen, en zien. Vind ik altijd wel prettig! Is iets duurder dan online, maar dat is een relatief klein verschil. Ik was voor beide kanten (A+B stijlen) ongeveer €25,- kwijt aan folie. Is relatief duurder dan eigenlijk nodig en als je online koopt, maar nu weet ik wel dat het serieus spul is.
Gebruikersavatar
Scarrrr
Nuovo Arrivato
Berichten: 177
Lid geworden op: za aug 15, 2015 15:51

Re: B stijl (en evt A-stijl) wrappen

Bericht door Scarrrr »

Zo, dat is wel andere koek. Ik kom folies tegen van 3M voor 50,- voor niet eens een m2.
Afbeelding
Gebruikersavatar
tonyvandenbroek
Presidente GPC
Presidente GPC
Berichten: 16093
Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
Locatie: Someren
Contacteer:

Re: B stijl (en evt A-stijl) wrappen

Bericht door tonyvandenbroek »

Ik heb het laten doen in Someren Heide. Vijftig euro betaald en alle vier de stylen, dus de A+B stylen. Wel goede folie met carbon look a like ;-)
Afbeelding
Gebruikersavatar
Scarrrr
Nuovo Arrivato
Berichten: 177
Lid geworden op: za aug 15, 2015 15:51

Re: B stijl (en evt A-stijl) wrappen

Bericht door Scarrrr »

tonyvandenbroek schreef:Ik heb het laten doen in Someren Heide. Vijftig euro betaald en alle vier de stylen, dus de A+B stylen. Wel goede folie met carbon look a like ;-)
:o

voor dat geld kan je het beter laten doen inderdaad
Afbeelding
Gebruikersavatar
Tosoni
Nuovo Arrivato
Berichten: 22
Lid geworden op: do sep 15, 2016 9:46
Locatie: Omg. Amsterdam

Re: B stijl (en evt A-stijl) wrappen

Bericht door Tosoni »

Ik heb er ook al naar zitten kijken. Bij mij is de originele heel erg gekrast en laat hij los. Als ik het voor 50,- kan laten doen dan is dat zeker het overwegen waard. Al moet ik wel zeggen dat ik het ook wel leuk vind om zelf te doen. 8)
Cordiali saluti, Branco.

Huidig:
2001 GTV 3.0 V6 24v
2009 Fiat Grande Punto 1.4 t-jet Sport

==================
Ex:
2001 Fiat Seicento 1.1 Abarth
1998 145 1.8 16v
Timo
Nuovo Arrivato
Berichten: 89
Lid geworden op: do feb 28, 2013 22:56

Re: B stijl (en evt A-stijl) wrappen

Bericht door Timo »

Je kunt even autobestickeren.com benaderen. Zit in Amsterdam, vlakbij Hoofddorp dus. Daar heb ik het ook laten doen!
Gebruikersavatar
Scarrrr
Nuovo Arrivato
Berichten: 177
Lid geworden op: za aug 15, 2015 15:51

Re: B stijl (en evt A-stijl) wrappen

Bericht door Scarrrr »

Ik heb ze benaderd. Thanks :)
Afbeelding
Plaats reactie