Novitec verlagingsverenset

Gebruikersavatar
Italian Job
Nuovo Arrivato
Berichten: 39
Lid geworden op: vr dec 29, 2006 11:53
Locatie: Amsterdam

Novitec verlagingsverenset

Bericht door Italian Job »

Ergens in februari krijg ik mijn GP 1.9 JTD Sport en nu heb ik een paar onderwerpen en foto's bekeken van GP's die verlaagd zijn. Bij alle GP's ziet dat er goed uit. Alleen geen van deze GP heeft een novitec verlagingsset, of ik moet ergens overheen gelezen hebben. Mijn vraag is dan ook of iemand deze set onder zijn GP heeft liggen en mij zijn ervaring kan delen of dat iemand kent die deze set eronder heeft liggen. Daarnaast zou ik graag weten of het veel werk is om die veren te vervangen en/of ik de dealer kan overhalen dat de vervanging gewoon een onderdeel moet zijn van het afleveren.
1.9 JTD Sport - 17inch 15 spaaks - Chemical Grey - Lederen Bekleding - Parkeersensoren - Regensensoren - Blue en Me - Privacy Glas - Cruise Control - Anti-Whiplash Hoofdsteunen - Armsteun - Dorpellijsten
Gebruikersavatar
tonyvandenbroek
Presidente GPC
Presidente GPC
Berichten: 16093
Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
Locatie: Someren
Contacteer:

Re: Novitec verlagingsverenset

Bericht door tonyvandenbroek »

Italian Job schreef:Ergens in februari krijg ik mijn GP 1.9 JTD Sport en nu heb ik een paar onderwerpen en foto's bekeken van GP's die verlaagd zijn. Bij alle GP's ziet dat er goed uit. Alleen geen van deze GP heeft een novitec verlagingsset, of ik moet ergens overheen gelezen hebben. Mijn vraag is dan ook of iemand deze set onder zijn GP heeft liggen en mij zijn ervaring kan delen of dat iemand kent die deze set eronder heeft liggen. Daarnaast zou ik graag weten of het veel werk is om die veren te vervangen en/of ik de dealer kan overhalen dat de vervanging gewoon een onderdeel moet zijn van het afleveren.
Ik meen dat JOERI uit Reuver een NOVITEC verlaging heeft. Het is een Chemical Grey Sport.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Italian Job
Nuovo Arrivato
Berichten: 39
Lid geworden op: vr dec 29, 2006 11:53
Locatie: Amsterdam

Re: Novitec verlagingsverenset

Bericht door Italian Job »

tonyvandenbroek schreef:
Italian Job schreef:Ergens in februari krijg ik mijn GP 1.9 JTD Sport en nu heb ik een paar onderwerpen en foto's bekeken van GP's die verlaagd zijn. Bij alle GP's ziet dat er goed uit. Alleen geen van deze GP heeft een novitec verlagingsset, of ik moet ergens overheen gelezen hebben. Mijn vraag is dan ook of iemand deze set onder zijn GP heeft liggen en mij zijn ervaring kan delen of dat iemand kent die deze set eronder heeft liggen. Daarnaast zou ik graag weten of het veel werk is om die veren te vervangen en/of ik de dealer kan overhalen dat de vervanging gewoon een onderdeel moet zijn van het afleveren.
Ik meen dat JOERI uit Reuver een NOVITEC verlaging heeft. Het is een Chemical Grey Sport.
Bedankt, ik ga er even achteraan.
1.9 JTD Sport - 17inch 15 spaaks - Chemical Grey - Lederen Bekleding - Parkeersensoren - Regensensoren - Blue en Me - Privacy Glas - Cruise Control - Anti-Whiplash Hoofdsteunen - Armsteun - Dorpellijsten
Gebruikersavatar
walpunto
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 3906
Lid geworden op: ma jun 05, 2006 19:40
Locatie: utrecht

Bericht door walpunto »

misschien komt die van mij in febr verlaagd met novitec
2006 gp 1.4 starjet sport
2009 diverse verkeerde auto s
01-09-2016 gp 1.4 t=jet sport
Gebruikersavatar
joebananas
Nuovo Arrivato
Berichten: 56
Lid geworden op: di nov 28, 2006 22:03

Bericht door joebananas »

Die gp op de novitec site is ook zo vet mooi verlaagd he :)
Ik hou het even op comfort. Heb wel altijd verlaagd gereden, dus ik kan wel van een goed verlaagde gp genieten :D
Dat setje van novitec met de in hardheid instelbare schokbrekers kost me net teveel, anders had ik het ook gedaan
1.4 edizione blue & me, it's amazing
LaTiNo
Junior Stato
Berichten: 472
Lid geworden op: wo feb 15, 2006 14:15
Locatie: Verweggistan

Bericht door LaTiNo »

Ik heb laatst in een demo-Sport gereden die ook verlaagd was (af fabriek). Ik meende dat de verkoper zei dat het een Novitec setje was. Dit is aannemelijk aangezien Novitec spullen ook altijd via de dealer te bestellen zijn.
De auto was strak geveerd overigens, maar toch stukken comfortabeler dan een Bravo HGT met 40mm verlaagd onderstel (Weitec). Het was vrij goed te doen EN het ziet er super uit.
Gebruikersavatar
Italian Job
Nuovo Arrivato
Berichten: 39
Lid geworden op: vr dec 29, 2006 11:53
Locatie: Amsterdam

Bericht door Italian Job »

LaTiNo schreef:Ik heb laatst in een demo-Sport gereden die ook verlaagd was (af fabriek). Ik meende dat de verkoper zei dat het een Novitec setje was. Dit is aannemelijk aangezien Novitec spullen ook altijd via de dealer te bestellen zijn.
De auto was strak geveerd overigens, maar toch stukken comfortabeler dan een Bravo HGT met 40mm verlaagd onderstel (Weitec). Het was vrij goed te doen EN het ziet er super uit.
Bedankt!!! Ik zit er serieus over na te denken om hem toch maar te verlagen. Ziet er volgens mij inderdaad stukken beter uit. En als het rijgedrag ook nog redelijk is dan klinkt het wel goeed.
1.9 JTD Sport - 17inch 15 spaaks - Chemical Grey - Lederen Bekleding - Parkeersensoren - Regensensoren - Blue en Me - Privacy Glas - Cruise Control - Anti-Whiplash Hoofdsteunen - Armsteun - Dorpellijsten
Gebruikersavatar
walpunto
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 3906
Lid geworden op: ma jun 05, 2006 19:40
Locatie: utrecht

Bericht door walpunto »

heb vandaag bij 2 bedrijven prijsopgave gevraagd en die hoor ik morgen of zaterdag dus dan weten we meer.
wel de novitec frontlip besteld
2006 gp 1.4 starjet sport
2009 diverse verkeerde auto s
01-09-2016 gp 1.4 t=jet sport
LaTiNo
Junior Stato
Berichten: 472
Lid geworden op: wo feb 15, 2006 14:15
Locatie: Verweggistan

Bericht door LaTiNo »

Italian Job schreef:
LaTiNo schreef:Ik heb laatst in een demo-Sport gereden die ook verlaagd was (af fabriek). Ik meende dat de verkoper zei dat het een Novitec setje was. Dit is aannemelijk aangezien Novitec spullen ook altijd via de dealer te bestellen zijn.
De auto was strak geveerd overigens, maar toch stukken comfortabeler dan een Bravo HGT met 40mm verlaagd onderstel (Weitec). Het was vrij goed te doen EN het ziet er super uit.
Bedankt!!! Ik zit er serieus over na te denken om hem toch maar te verlagen. Ziet er volgens mij inderdaad stukken beter uit. En als het rijgedrag ook nog redelijk is dan klinkt het wel goeed.
Misschien wel een stukje rijden voor je, maar die Sport (1.4 16v) staat bij de Fiatdealer in Maassluis. Het lijkt me toch handig als je zelf ervaart hoe het rijd voordat je zo'n grote beslissing neemt (je zou het maar veels te stug vinden). Tenslotte kom ik uit een verlaagde uberstugge Bravo en had ik daarvoor een even stugge 156! :)
Gebruikersavatar
walpunto
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 3906
Lid geworden op: ma jun 05, 2006 19:40
Locatie: utrecht

Bericht door walpunto »

ik heb al mijn auto s verlaagd
saxo
mondeo
rover 420
ben rally auto s gewend dus hoe stugger hoe beter
maar wel een overweging waard
dank voor de tip
2006 gp 1.4 starjet sport
2009 diverse verkeerde auto s
01-09-2016 gp 1.4 t=jet sport
Gebruikersavatar
Joeri
Nuovo Arrivato
Berichten: 187
Lid geworden op: di jul 25, 2006 8:45
Locatie: Reuver
Contacteer:

Bericht door Joeri »

walpunto schreef:heb vandaag bij 2 bedrijven prijsopgave gevraagd en die hoor ik morgen of zaterdag dus dan weten we meer.
wel de novitec frontlip besteld
Ik moet wel zeggen dat je lef hebt... ik heb de mijne ook novitec verlaagt en er zijn behoorlijk wat drempels waar ik het flexibele lipje onder de bumper raak. ik vind zon lip ook prachtig maar ik durf het niet!!
1.4 16V Sport * Chemical Grey * Inox Orange Interiour * Blue&Me * Cruise * 17" Rondell * 40mm Novitec
Gebruikersavatar
walpunto
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 3906
Lid geworden op: ma jun 05, 2006 19:40
Locatie: utrecht

Bericht door walpunto »

ben gewend zachies over drempels tegaan.
in mijn straat liggen er 7 voor dat ik bij mijn huis kom.
2006 gp 1.4 starjet sport
2009 diverse verkeerde auto s
01-09-2016 gp 1.4 t=jet sport
bartike
Membre D'Oro
Berichten: 1384
Lid geworden op: ma mar 06, 2006 18:59
Locatie: Kapellen ->Belgium

Bericht door bartike »

verlagen moet plezant blijven he, zoals nog met redelijke snelheid over drempels kunnen rijden enzo, en over boebbels, niet voor de minste put ofzo moeten remmen want dat is niet leuk :?

de mijne staat redelijk hard geveerd waardoor ik nog met een normale snelheid over drempels kan rijden
Afbeelding
Gebruikersavatar
walpunto
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 3906
Lid geworden op: ma jun 05, 2006 19:40
Locatie: utrecht

Bericht door walpunto »

heb jij ook andere schokdempers gemonteerd,of heb je ze kunnen instellen op hardheid. :?: :?:
2006 gp 1.4 starjet sport
2009 diverse verkeerde auto s
01-09-2016 gp 1.4 t=jet sport
Sporting raymon
Avere Una Vita
Berichten: 3258
Lid geworden op: do mar 30, 2006 19:44
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

Bericht door Sporting raymon »

wat ik heb begrepen heeft bartike een schroefset die in hardheid en hoogte instelbaar is... kost alleen wat meer als alleen veren :?
GP-tjet ingeruild voor een Seat Leon Cupra 310 gestolen op 04-11-2011
nu:Alfa Romeo Giulietta 170 pk multi-air ,kleur Argento alfa
Plaats reactie