Dempingsmateriaal en speakers punto

Plaats reactie
Donsimon
Nuovo Arrivato
Berichten: 24
Lid geworden op: vr okt 14, 2016 21:18

Dempingsmateriaal en speakers punto

Bericht door Donsimon »

Mijn speaker in de rechter voordeur kraakt af en toe. Een zacht tikje is vaak al voldoende om dit weer weg te laten gaan maar komt snel terug. Nu dacht ik eraan om misschien de speakers te vervangen maar nu kwam ik oo onderstaande site ook dempings materiaal tegen. Hebben jullie hier ervaring mee?

https://www.caraudioshop.nl/dempingsmateriaal" onclick="window.open(this.href);return false;

Verstuurd vanaf mijn ONE A3000 met Tapatalk
Gebruikersavatar
HiiDe
Berichten: 4
Lid geworden op: ma jan 16, 2017 21:25

Dempingsmateriaal en speakers punto

Bericht door HiiDe »

Zonde van het geluid maar over het algemeen zijn de auto's standaard uitgerust met dat materiaal. Wanneer jij de oude speakers los haalt zit daar achter dempingsmateriaal dus dat zou onnodig zijn om te bestellen. Het beste is loshalen van de kap en kijken wat er onder zit [emoji6]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Donsimon
Nuovo Arrivato
Berichten: 24
Lid geworden op: vr okt 14, 2016 21:18

Re: Dempingsmateriaal en speakers punto

Bericht door Donsimon »

Oke, dacht dat er nog geen demping in zat. Jammer want dan was de auto wellicht weer wat stiller geworden. Als het wat minder koud is maar eens kijken of ik de kap er gemakkelijk af krijg.

Verstuurd vanaf mijn ONE A3000 met Tapatalk
Gebruikersavatar
Skrymger
Senior Stato
Berichten: 803
Lid geworden op: do sep 03, 2015 23:58
Locatie: 's-Gravenzande

Re: Dempingsmateriaal en speakers punto

Bericht door Skrymger »

Standaard in de Punto zit er een mini plakje achter de speaker. Ik heb de gehele voordeuren en de kofferbak/reversewiel bak gedaan met dat bitumineuze spul met een aluminium laagje. En er is zeker verschil I.c.m. betere merk speakers en tweeters. Die standaard in de Punto zitten stellen totaal niets voor, plastic meuk.

Verstuurd vanaf mijn Nexus 6 met Tapatalk
1.3 Mjet Punto Evo '10
Donsimon
Nuovo Arrivato
Berichten: 24
Lid geworden op: vr okt 14, 2016 21:18

Re: Dempingsmateriaal en speakers punto

Bericht door Donsimon »

Oke bedankt, dan is het wellicht toch verstandig dit te vervangen. Merk je ook verschil qua rij geluid of heeft het alleen invloed op de muziek.

Verstuurd vanaf mijn ONE A3000 met Tapatalk
Gebruikersavatar
Skrymger
Senior Stato
Berichten: 803
Lid geworden op: do sep 03, 2015 23:58
Locatie: 's-Gravenzande

Re: Dempingsmateriaal en speakers punto

Bericht door Skrymger »

Beide, je merkt ook dat het iets wat rustiger is, minder rijgeluid, maar dat is minimaal, dan zou dit spul overal moeten zitten, dus ook boven de hemel en op de vloer. Ook de deur voelt iets zwaarder aan en klinkt dikker bij het dichtgooien, omdat dat ook zo is. Je voegt wel weer wat gewicht toe. Die plaatjes zijn best zwaar en ook aan de prijs.

Ik had ground zero platen gebruikt gekocht via pimtensen.nl pak van 20 of 24 plaatjes ofzo ongeveer A4 formaat. Pak was rond de 80 euro toen.

Verstuurd vanaf mijn Nexus 6 met Tapatalk
1.3 Mjet Punto Evo '10
JordyWouterse
Berichten: 9
Lid geworden op: zo mei 03, 2015 21:12
Locatie: Dordrecht

Re: Dempingsmateriaal en speakers punto

Bericht door JordyWouterse »

Ik heb ook die bitumen in mn deuren geplakt alleen ik heb er een soort klankkast van gemaakt dus dan heb je ook alweer minder buiten geluid en ik heb het deurpaneel ook nog beplakt met dat noppenschuim en betere speakers dan klinkt het wel een heel stuk beter.
Donsimon
Nuovo Arrivato
Berichten: 24
Lid geworden op: vr okt 14, 2016 21:18

Re: Dempingsmateriaal en speakers punto

Bericht door Donsimon »

Klinkt goed jongens, dat de deuren wat meer solide klinken met dichtdoen vind ik wel een verbetering. Dat noppenschuim is ook wel een goed idee denk ik. Dat is ook nog eens licht. Hebben jullie toevallig nog wst fotos? Gewoon nieuwsgierig.

Verstuurd vanaf mijn ONE A3000 met Tapatalk
Plaats reactie