abarth achterlichten

Plaats reactie
Boyd Elderhorst
Berichten: 7
Lid geworden op: zo dec 25, 2016 10:55

abarth achterlichten

Bericht door Boyd Elderhorst »

Moguuh!

Ik ben opzoek naar Grande Punto Abarth achterlichten ( Rosé kleurige is dan verchroomt). Want ik ben er 1 kwijt geraakt toen ik hem naar de garage bracht omdat deze een storing gaf aan het remsysteem aan de linkerkant (door vocht) maar om alleen het lampje te vervangen, hebben ze heel de units vervangen. (Was garantie dingetje). Dus rijd nu met 1 orgineel exemplaar en een abarth exemplaar. Of zal ik van die LED styling achterlichten nemen? Wat is jullie voorkeur?

Ik ben benieuwd

Groetjesss!
ing_BRW
Senior Stato
Berichten: 764
Lid geworden op: wo okt 10, 2012 8:00
Locatie: Zwolle

Re: abarth achterlichten

Bericht door ing_BRW »

Beetje rare garantie afhandeling.

Het zou toch ook raar zijn dat je 17" lichtmetalen wielen hebt en door slechte uitlijning nieuwe banden op 15" staal terug krijgt, om maar een extreem voorbeeld te noemen.

Abarth achterlichten vind je niet snel gebruikt/tweedehands. De beste remedie is Tuynder raadplegen.
Boyd Elderhorst
Berichten: 7
Lid geworden op: zo dec 25, 2016 10:55

Re: abarth achterlichten

Bericht door Boyd Elderhorst »

Volgens mij mogen ze alleen orginele onderdelen leveren en monteren. Maar bedankt voor de reactie ik ga eens kijken!
Laatst gewijzigd door Rudabroda op di mar 14, 2017 8:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd, zie voorwaarden.
Gebruikersavatar
J.V.
Supporto Tecnico
Supporto Tecnico
Berichten: 1751
Lid geworden op: do jul 28, 2016 14:43
Contacteer:

Re: abarth achterlichten

Bericht door J.V. »

Heeft de garage hem kwijt gemaakt? Of was je 'm al kwijt voordat de garage de auto te zien kreeg?
In het eerste geval zou ik eisen dat ze een Abarth unit terugplaatsen hoor. Wat denken ze wel niet?!
Van 03-08-2016 tot 10-04-2020 in mijn bezit:
Grande Punto 1.4 T-JET Sport - bj. 2009

Sindsdien de trotse eigenaar van een Alfa Romeo Brera. 8)
Boyd Elderhorst
Berichten: 7
Lid geworden op: zo dec 25, 2016 10:55

Re: abarth achterlichten

Bericht door Boyd Elderhorst »

J.V. schreef:Heeft de garage hem kwijt gemaakt? Of was je 'm al kwijt voordat de garage de auto te zien kreeg?
In het eerste geval zou ik eisen dat ze een Abarth unit terugplaatsen hoor. Wat denken ze wel niet?!
Nee ik bracht hem met 2 abarth achterlichten en kreeg hem met 1, ik denk dat ze het zelfde probleem hebben als ik en dat is het niet kunnen vinden van het onderdeel :lol: maar kan je ze nog ergens nieuw kopen? Gewoon in een set?
Gebruikersavatar
J.V.
Supporto Tecnico
Supporto Tecnico
Berichten: 1751
Lid geworden op: do jul 28, 2016 14:43
Contacteer:

Re: abarth achterlichten

Bericht door J.V. »

Ik zou zo'n garage dus echt niet vertrouwen, kan best dat ze de unit gewoon voor een andere auto/klant gebruikt hebben. Snap eigenlijk ook niet dat je er zo luchtig over doet; dit soort grappen moeten ze bij mij namelijk écht niet proberen hoor. Hoe durven ze het in hun hoofd te halen!

Om je vraag te beantwoorden, de Abarth-achterlichtunits zijn los (links en rechts dus) gewoon te bestellen bij o.a. Tuynder. Ik heb daar recentelijk navraag gedaan en toen werd mij verteld dat de prijs per stuk €68,02 exclusief BTW en eventuele verzendkosten is. Ik zou van de garage eisen dat zij voor een juiste achterlichtunit zorgen.

De artikelnummers van de Abarth Grande Punto achterlichten zijn als volgt:
51807413 - achterlichtunit links
51807414 - achterlichtunit rechts
Van 03-08-2016 tot 10-04-2020 in mijn bezit:
Grande Punto 1.4 T-JET Sport - bj. 2009

Sindsdien de trotse eigenaar van een Alfa Romeo Brera. 8)
Giordino
Membro del Consiglio
Membro del Consiglio
Berichten: 1867
Lid geworden op: ma mei 24, 2010 11:49
Locatie: Bilthoven
Contacteer:

abarth achterlichten

Bericht door Giordino »

Niet echt netjes van de garage.
Als ze onderdeel vervangen dat niet standaard op de auto aanwezig was, zoals in dit geval een achterlicht unit, lijkt het mij dat dit ook netjes door een zelfde exemplaar dient te worden vervangen.
Dat ze het onderdeel niet op voorraad hebben kan ik begrijpen, maar dan horen ze dit netjes te communiceren en desnoods aangegeven dat het nabesteld wordt.
Ik zou alsnog dit kenbaar maken bij de garage en ze de kans geven dit netjes op te lossen.
Mijn Abarth Punto Evo
Volg ons op Instagram Afbeelding
Plaats reactie