TwinAir met LED

Plaats reactie
Gebruikersavatar
DPhilippi
Senior Stato
Berichten: 506
Lid geworden op: di mar 01, 2016 17:09
Locatie: Bergeijk

TwinAir met LED

Bericht door DPhilippi »

Ik ben al enige tijd aan het neuzen naar LED verlichting in mijn kop- en mistlampen, maar er zit nagenoeg iets te veel verschil in de modellen. Het systeem van de TwinAir blijkt een stuk gevoeliger dan de Evo. Vandaar ben ik opzoek naar mede GPC'ers (met een TwinAir) die LED lampen in hun kop- en mistlampen hebben. Ik ben benieuwd welke jullie er in hebben zitten en of je tegen problemen aan bent gelopen.

PS Ja, ik ben alle posts over LED op het forum al afgegaan. Zo goed als alles gaat jammer genoeg over de GP en Evo. Tijd om wat TwinAir posts te maken :D
Gebruikersavatar
Skrymger
Senior Stato
Berichten: 803
Lid geworden op: do sep 03, 2015 23:58
Locatie: 's-Gravenzande

Re: TwinAir met LED

Bericht door Skrymger »

In de evo gaan de 40w x2 cree led in de mistlampen van auxbeam heel goed, geen errors of iets. En voldoende, lees meer, licht.

Verstuurd vanaf mijn Nexus 6 met Tapatalk
1.3 Mjet Punto Evo '10
Gebruikersavatar
Odelot
Moderatore
Moderatore
Berichten: 4857
Lid geworden op: za mei 07, 2011 17:35
Locatie: Omstreeks den Bosch

Re: TwinAir met LED

Bericht door Odelot »

Kost een paar centen maar ik denk dat je het meest aan dit soort leds hebt:

https://www.xenonlamp.nl/canbus-bi-led- ... 4000-lumen" onclick="window.open(this.href);return false;

Zijn ook wel veel goedkoper te krijgen trouwens. Voor 35 heb je al een goede set. Je hebt ze in allerlei maten. Werkt een beetje zoals een xenon set. Met ballasten enzo.
20 years ago, we had Johnny Cash, Bob Hope and Steve Jobs. Now we have no Cash, no Hope and no Jobs.
Gebruikersavatar
Skrymger
Senior Stato
Berichten: 803
Lid geworden op: do sep 03, 2015 23:58
Locatie: 's-Gravenzande

Re: TwinAir met LED

Bericht door Skrymger »

Precies, ongeveer die heb ik uit China voor ik dacht 33 euries.

Na wat research kwam ik uit op auxbeam, omdat die ook gewoon op Amazon verkopen met goede reviews, dus kwaliteit zit wel snor ookal komt het uit China. Wat komt tegenwoordig niet uit China? Zolang de gebruikte materialen (leds) goed zijn ^^

Verstuurd vanaf mijn Nexus 6 met Tapatalk
1.3 Mjet Punto Evo '10
Gebruikersavatar
DPhilippi
Senior Stato
Berichten: 506
Lid geworden op: di mar 01, 2016 17:09
Locatie: Bergeijk

Re: TwinAir met LED

Bericht door DPhilippi »

Ik heb al eens gekeken naar zo'n set. Ook heb ik al verschillende inbouw garages benaderd, met de vraag of ze die op voorraad hebben en kunnen inbouwen. Krijg jammer genoeg de reactie dat ik ze eerst moet bestellen.. Als ze dus niet werken of foutmelding krijg, zit ik er dus mee opgescheept.

LED lampen gaan toch een eeuwigheid mee, dus ik ben bereid wel te betalen voor kwaliteit. Op termijn haal je het er dubbel en dwars uit t.o.v. halogeen lampen.
Gebruikersavatar
Skrymger
Senior Stato
Berichten: 803
Lid geworden op: do sep 03, 2015 23:58
Locatie: 's-Gravenzande

Re: TwinAir met LED

Bericht door Skrymger »

Maar Danny, mijn Punto geeft bij een kapotte mistlamp of koplamp geen canbus foutmelding. Bij een nieuw 2012+ model wel dan? Anders kenne we ook op bots wel even proberen ^^

Verstuurd vanaf mijn Nexus 6 met Tapatalk
1.3 Mjet Punto Evo '10
Gebruikersavatar
DPhilippi
Senior Stato
Berichten: 506
Lid geworden op: di mar 01, 2016 17:09
Locatie: Bergeijk

Re: TwinAir met LED

Bericht door DPhilippi »

Ik heb nog geen kapotte kop- of mistlamp meegemaakt op deze auto. Kentekenverlichting wel, led, maar dat kwam door vocht (inmiddels verholpen).
Zowel bij de kentekenverlichting (indien kapot) dan wel DRL (als ie niet werkt - ook led geprobeerd) krijg ik dan de melding dat ze niet werken en ik ze moet controleren. Ik durf niet te zeggen hoe gevoelig de kop- en mistlampen zijn. Ik heb LEDs in de DRL geprobeerd die minder én meer dan 21w vragen. Pakt ie beide niet. (LEDs die exact 21w vragen nog steeds niet gevonden). Zelfs LEDs met ingebouwde canbus hebben nul komma nul effect, prikt het systeem doorheen.

Lijkt me een beetje dubbel om LEDs met canbus in de kop- en mistlampen te zetten, en daar nog eens weerstanden bovenop te moeten plaatsen.
Kenny92
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 192
Lid geworden op: do sep 29, 2016 10:33

Re: TwinAir met LED

Bericht door Kenny92 »

Misschien een stomme vraag? Maar heb je al geprobeerd om er een weerstand tussen te zetten?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
DPhilippi
Senior Stato
Berichten: 506
Lid geworden op: di mar 01, 2016 17:09
Locatie: Bergeijk

Re: TwinAir met LED

Bericht door DPhilippi »

Zou het graag willen testen/doen bij me DRL, maar het blijft voor mij een groot mysterie waar die weerstand precies tussen zou moeten. Op het forum staat een post met een uitgebreide toelichting, maar zelfs dan kom ik er nog niet uit.

Ik test graag van alles uit, maar om zomaar aan elektronica te gaan knutselen.. Vind ik persoonlijk nogal riskant. De kentekenverlichting is me wel gelukt, maar dat was ook letterlijk plug-n-play. Hetzelfde met dingen aan de motor. Als ik daar iets verkeerd doe, dan ben ik verder van huis.
Kenny92
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 192
Lid geworden op: do sep 29, 2016 10:33

Re: TwinAir met LED

Bericht door Kenny92 »

Waar de weerstand precies moet komen te zitten weet ik ook niet zeker. En welke weerstand ook niet. Maar daar kunnen andere vast en zeker wel antwoord op geven :-)


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Gebruikersavatar
Skrymger
Senior Stato
Berichten: 803
Lid geworden op: do sep 03, 2015 23:58
Locatie: 's-Gravenzande

Re: TwinAir met LED

Bericht door Skrymger »

Nja, voor zover ik weet zitten bij de Punto de achteruitrijlamp, mistlampen voor en koplamp, zowel dim als groot licht niet op het canbus systeem. Mist achter, rem, alle knipper, kenteken, stadsverlichting en drl verlichting wel.

Ik heb ook gewoon plug en play h11 led mistlampen, hoef je niks aan te verknutselen.

Drl daarintegen, die kap is ook gelijk de aansluiting dus dat is lastig. Moet je het goede kleur draadje weten op de stekker om er een weerstand in te bouwen. Volgens mij was Frank fokke het wel gelukt om bij zijn Pevo de goeie lichten te plaatsen zonder storing.

http://nero.frankfokke.nl/updates/verlichting/drl-leds/" onclick="window.open(this.href);return false;

Verstuurd vanaf mijn Nexus 6 met Tapatalk
1.3 Mjet Punto Evo '10
Gebruikersavatar
evospark
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 206
Lid geworden op: do okt 08, 2015 17:53
Locatie: Oss

Re: TwinAir met LED

Bericht door evospark »

Wat ik begreep uit poets van Frank is dat hij led drl heeft van minimaal 12 watt. Dan zou het canbus systeem hem niet als foutmelding uitsturen. Maar zoek het even na voor alle zekerheid, te vinden op Frank zijn eigen site.

Verstuurd vanaf mijn Nexus 6 met Tapatalk
Volkswagen Scirocco Type I / Honda NSR400 / Volkswagen Scirocco Type II / Fiat Bravo 1.4 SX / Fiat Bravo HGT / Fiat Punto 1.3 Mjet / Fiat Punto Evo 1.3 Mjet /Fiat Punto 1.3 Mjet 2015...
Gebruikersavatar
DPhilippi
Senior Stato
Berichten: 506
Lid geworden op: di mar 01, 2016 17:09
Locatie: Bergeijk

Re: TwinAir met LED

Bericht door DPhilippi »

Ik heb Frank hier ook zelf al eens over bericht. Zijn Punto was een 1.3 diesel en bevat een totaal ander systeem. Ook heb ik al exact dezelfde LEDs die Frank heeft besteld en getest. Werkt niet én ze geven een foutmelding. Frank's redenatie was dat leds van 12w genoeg bleken te zijn om het systeem te foppen. Daarom heb ik nog twee andere leds besteld. Van ~15w en 18w. Dit ligt dichter bij 21w en zou volgens zijn redenatie dus een nog kleinere kans geven op een foutmelding, maar tevergeefs.

Al met al, heb ik hier nu 3x2 verschillende leds liggen voor de DRL en ben niet van plan nóg meer te gaan kopen. Ze zijn niet zo duur, maar een setje T20 leds met hoge wattage kost al snel 15 tot 20 euro.

Ik heb hier ook al de juiste weerstanden liggen (die Frank heeft aanbevolen).. Zoals ik al zei blijft het plaatsen een mysterie.

Voor de DRL ben ik dus alleen opzoek naar iemand die een foto heeft of mij kan helpen waar deze exact geplaatst moeten worden :(
Plaats reactie