Uitlaat lek, vervangen voor wat leukers?

Plaats reactie
Banaantje
Nuovo Arrivato
Berichten: 51
Lid geworden op: wo apr 29, 2015 12:25
Locatie: Arnhem

Uitlaat lek, vervangen voor wat leukers?

Bericht door Banaantje »

Hallo allen,

Sinds een paar dagen heb ik een aardige roffel onder mn auto vandaan komen, ik vermoed dus dat het flexibele deel of mijn middendemper lek is.

Nu vind ik het kleine roffeltje en het diepere gebrom wel lekker en zou dat best willen behouden (zonder lek uiteraard).
Maar nu de vraag, wat moet ik dan vervangen? Is een sport(rvs) middendemper dan voldoende. Of moet ik de hele lijn (flexibel, midden- en einddemper) dan vervangen. En is dit 1 op 1 op elkaar aan te sluiten of moet er nog wat bijzonders gecreëerd worden?
Tips voor specifieke producten heb ik ook graag. Was van plan het gewoon bij mn eigen garage te laten doen, maar als iemand goede ervaringen met uitlaten rond Arnhem (of Zwolle) heeft hoor ik die uiteraard ook graag.

Het gaat trouwens om een Grande Punto 1.4 16v Starjet, maar geen idee of dat uit maakt (ben echt een complete leek hierin).
damted
Senior Stato
Berichten: 572
Lid geworden op: zo jun 17, 2012 16:39

Re: Uitlaat lek, vervangen voor wat leukers?

Bericht door damted »

Ik denk dat je alles achter de kat moet vervangen.
Begint dus met een stukje flexibel en middendemper en daarna nog de einddemper.

Imitatie op Ebay kost echt geen drol.
Ik had voor 4 tientjes een einddemper (geen sportdemper)

Lastigste is demontage van de voorste pijp achter de kat. Boutjes kunnen nogal aardig verroest zijn, dus wordt slijpen of met snijbrandertje aan de gang.

Zonder brug eigenlijk allemaal niet echt leuk.
GP 1.4 8V 2006 3 deurs zwart.
Plaats reactie