Stoplichtsprintjes

Gebruikersavatar
Bennink
Dedito
Berichten: 9115
Lid geworden op: wo nov 15, 2006 17:23
Locatie: Deventer

Stoplichtsprintjes

Bericht door Bennink »

Vandaag stond ik naast de volgende auto:

Afbeelding
Een Hyundai Accent

Daar zaten twee mannen ('ventjes') in. Muziek hard, telkens een klein stukje naar voren, herrie uitlaat eronder... Het was een kruispunt met twee banen naar links. Ik de buitenste bocht en de Accent de binnenste bocht... De bestuurder van de Accent probeerde gruwelijk hard weg te rijden, maar met mij in de buitenbocht kon hij toch echt wel inpakken 8) OWNED!

GP 1.4 8v vs Hyundai Accent -> 1-0

Nu denk je: was vast een Accent met kleinere motor... zou kunnen, de basismotor is een 1.3... maar wel met 86pk tegenover 77 van mij. De acceleratie is volgens AutoWeek zelfs een seconde sneller dan de mijne... Maar goed, ik houd er niet zo van als zulke figuren naast me staan bij het stoplicht.... herkenbaar?
12000km GP 1.3 Multijet 16v 75 Active,
162000km GP 1.4 8v 77 Edizione Blue&Me,
2000km GP 1.4 8v 77 Racing+,
125000km Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic.
Nu Renault Mégane Estate 1.5 dCi 110 Bose.
diabloNL
Senior Stato
Berichten: 761
Lid geworden op: do aug 17, 2006 17:09

Bericht door diabloNL »

Je houdt er niet van als zulke "ventjes" naast je staan bij het stoplicht maar je doet wel mee aan hun stoplichtsprintje? :roll: :wink:
Afbeelding
"There are 10 kinds of people. Those who understand binary, and those who do not."
Gebruikersavatar
Bennink
Dedito
Berichten: 9115
Lid geworden op: wo nov 15, 2006 17:23
Locatie: Deventer

Bericht door Bennink »

Hehheh, ik houd er niet van, maar als ze denken dat ze sneller zijn wil ik ze graag hun ongelijk laten zien ;)
12000km GP 1.3 Multijet 16v 75 Active,
162000km GP 1.4 8v 77 Edizione Blue&Me,
2000km GP 1.4 8v 77 Racing+,
125000km Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic.
Nu Renault Mégane Estate 1.5 dCi 110 Bose.
Gebruikersavatar
scoop
Supporto Tecnico
Supporto Tecnico
Berichten: 1656
Lid geworden op: za dec 02, 2006 11:48
Locatie: Boxmeer

Bericht door scoop »

Ik laat zulke figuren liever even in de waan dat ik met ze ga racen, om vervolgens met een slakkegangetje weg te rijden. Vinden ze ook niet leuk ;)
Als ik ze dan even later weer tegenkom tijdens het rijden, dan zullen ze zich afvragen of die lichtblauwe flits die GP was... :P
Gebruikersavatar
tonyvandenbroek
Presidente GPC
Presidente GPC
Berichten: 16093
Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
Locatie: Someren
Contacteer:

Bericht door tonyvandenbroek »

Of even de ASR eraf en met spinnende wielen weg, met daarna een lekker slakke gangetje verderte gaan. OOK LEUK :lol:
Afbeelding
Gebruikersavatar
Bennink
Dedito
Berichten: 9115
Lid geworden op: wo nov 15, 2006 17:23
Locatie: Deventer

Bericht door Bennink »

tonyvandenbroek schreef:Of even de ASR eraf en met spinnende wielen weg, met daarna een lekker slakke gangetje verderte gaan. OOK LEUK :lol:
Naaah, dan lijkt het wel alsof je het geprobeerd hebt en vervolgens hard hebt gefaald. Maar ik laat ASR er lekker op (of eraf, heb het er niet op zitten, maar ook niet nodig met 77pk :P )
12000km GP 1.3 Multijet 16v 75 Active,
162000km GP 1.4 8v 77 Edizione Blue&Me,
2000km GP 1.4 8v 77 Racing+,
125000km Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic.
Nu Renault Mégane Estate 1.5 dCi 110 Bose.
ineke
Avere Una Vita
Berichten: 3956
Lid geworden op: ma aug 14, 2006 8:01
Locatie: Tilburg

Bericht door ineke »

Ja ik sprint ook wel en dan even laten zien wat je voor power hebt in een GP een beetje snel schakelen over tref je de meesten wel. :lol: :lol: :lol:
Stilo Abarth 5M17 MS Limited Edition 2.4 20V kleur Ferrari rood 170PK.(handgeschakeld).
hannes
Avere Una Vita
Berichten: 4560
Lid geworden op: ma mar 27, 2006 9:28

Re: Stoplichtsprintjes

Bericht door hannes »

Bennink schreef:Vandaag stond ik naast de volgende auto:

Afbeelding
Een Hyundai Accent

Daar zaten twee mannen ('ventjes') in. Muziek hard, telkens een klein stukje naar voren, herrie uitlaat eronder... Het was een kruispunt met twee banen naar links. Ik de buitenste bocht en de Accent de binnenste bocht... De bestuurder van de Accent probeerde gruwelijk hard weg te rijden, maar met mij in de buitenbocht kon hij toch echt wel inpakken 8) OWNED!

GP 1.4 8v vs Hyundai Accent -> 1-0

Nu denk je: was vast een Accent met kleinere motor... zou kunnen, de basismotor is een 1.3... maar wel met 86pk tegenover 77 van mij. De acceleratie is volgens AutoWeek zelfs een seconde sneller dan de mijne... Maar goed, ik houd er niet zo van als zulke figuren naast me staan bij het stoplicht.... herkenbaar?
wat een lelijke bak die accent.
heb ooit een nieuwe hyundai exel gehad ( 1995-1997 ) en die zag er een héél stuk fraaier uit :wink:
Sporting raymon
Avere Una Vita
Berichten: 3258
Lid geworden op: do mar 30, 2006 19:44
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

Bericht door Sporting raymon »

ik ken dat ja :lol: maar ik laat me niet verleiden met mn 1.4 16v ...vaak leg ik het af....zometeen met de T-jet denk ik dat ik zulke mannetjes wel leuk vind :lol: :twisted:
GP-tjet ingeruild voor een Seat Leon Cupra 310 gestolen op 04-11-2011
nu:Alfa Romeo Giulietta 170 pk multi-air ,kleur Argento alfa
Gebruikersavatar
Hellfire
Avere Una Vita
Berichten: 2066
Lid geworden op: vr jun 22, 2007 10:26

Bericht door Hellfire »

Sporting raymon schreef:zometeen met de T-jet denk ik dat ik zulke mannetjes wel leuk vind :lol: :twisted:
Hahaha :twisted: dat was een van de dingen die ik tijdens de proefrit heb gedaan: een Golf II GTI'tje pesten met de T-Jet. :twisted:

Je had die blik moeten zien :lol:
Afbeelding Grande Punto 1.4 T-Jet 16v Sport Exotica Red
Afbeelding En een Prius...
Afbeelding Renault Mégane III Estate 1.5 dCi TCE Bose
Gebruikersavatar
suus
Junior Stato
Berichten: 246
Lid geworden op: vr feb 23, 2007 14:24
Locatie: Moerdijk

Bericht door suus »

Met de gp doe ik nooit mee met die sprintjes want ik vind het accerelatie vermogen dus echt tegen vallen, met onze Panda sport is zoiets dus wel gaaf en dat verwacht dus ook bijna geen ene auto die je naast je staat.
Wagenparkbeheerder van 2 Grande Punto's, een 1.4 t-jet Sport en een 1.3 mtj Actual. De een is chemical grey en de ander underground grey.
ExTaxi
Membre D'Oro
Berichten: 1763
Lid geworden op: za jun 17, 2006 10:13
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Bericht door ExTaxi »

hehe ik deed net een stoplichtsprintje met een Audi 2.0 T
Die verraste ik even, maar daarna ging hij ook ff gasgeven, alleen was ik toen alweer van het gas af want om nou 160 te gaan rijden waar je 70 mag.........
Fiat Grande Punto 130 pk mJTD Sport
New Orleans Blue - Blue&Me - Interscope - getinte zijruiten - cruisecontrol - regensensor
joedelta

Re: Stoplichtsprintjes

Bericht door joedelta »

Bennink schreef:Vandaag stond ik naast de volgende auto:

Afbeelding
Een Hyundai Accent

Daar zaten twee mannen ('ventjes') in. Muziek hard, telkens een klein stukje naar voren, herrie uitlaat eronder... Het was een kruispunt met twee banen naar links. Ik de buitenste bocht en de Accent de binnenste bocht... De bestuurder van de Accent probeerde gruwelijk hard weg te rijden, maar met mij in de buitenbocht kon hij toch echt wel inpakken 8) OWNED!

GP 1.4 8v vs Hyundai Accent -> 1-0

Nu denk je: was vast een Accent met kleinere motor... zou kunnen, de basismotor is een 1.3... maar wel met 86pk tegenover 77 van mij. De acceleratie is volgens AutoWeek zelfs een seconde sneller dan de mijne... Maar goed, ik houd er niet zo van als zulke figuren naast me staan bij het stoplicht.... herkenbaar?
Als je je muziek zo hard hebt staan mis je een deel van de informatie die de motor je geeft, en die nodig is om een succesvolle sprint te maken.
Daarnaast heb je ook gewoon het juiste gevoel voor de auto nodig. Sommige mensen hebben daar niet zo'n aanleg voor geloof ik.
Gebruikersavatar
chrispino
Membre D'Oro
Berichten: 1451
Lid geworden op: di aug 29, 2006 20:15
Locatie: Emmen
Contacteer:

Bericht door chrispino »

Haha, ik doe dergelijke dingen ook wel eens met een bus van het werk. Dat is helemaal lachen, staan ze daar stoer te doen en vervolgens trek je ze eruit met een grote bus (VW crafter met 170 PK) haha sukkels.
ExTaxi
Membre D'Oro
Berichten: 1763
Lid geworden op: za jun 17, 2006 10:13
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Bericht door ExTaxi »

chrispino schreef:Haha, ik doe dergelijke dingen ook wel eens met een bus van het werk. Dat is helemaal lachen, staan ze daar stoer te doen en vervolgens trek je ze eruit met een grote bus (VW crafter met 170 PK) haha sukkels.
nou dan weet ik niet waar je naast gaat staan maar zo'n ding is met 170 pk wel snel in de tussensprints maar in de stoplichtsprint zit 'ie boven de 10 seconden toch?
Fiat Grande Punto 130 pk mJTD Sport
New Orleans Blue - Blue&Me - Interscope - getinte zijruiten - cruisecontrol - regensensor
Plaats reactie