De chiptuning is er!(T-Jet)

wie wil er zijn T-jet laten chippen door ZIP TUNING

JA,ik wil
5
18%
Nee,Ik wil niet
8
29%
Ik twijfel,en wil wachten op de eerste ervaringen hiermee,kortom wil eerst overtuigd zijn
9
32%
ik heb m'n T-jet nog niet maar heb wel interesse als ik hem heb
6
21%
 
Totaal aantal stemmen: 28

Sporting raymon
Avere Una Vita
Berichten: 3258
Lid geworden op: do mar 30, 2006 19:44
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

Bericht door Sporting raymon »

ff polletje toegevoegd,wel zo makkelijk :wink:
GP-tjet ingeruild voor een Seat Leon Cupra 310 gestolen op 04-11-2011
nu:Alfa Romeo Giulietta 170 pk multi-air ,kleur Argento alfa
nelis h
Junior Stato
Berichten: 204
Lid geworden op: za jul 07, 2007 22:33

Bericht door nelis h »

the CRC schijnt inderdaad weer gemanipuleerd te worden:

Frieling Racing offers the following Chip tuning software and checksum correction tools:


Eprom Wizard - The leading chip tuning software.
Checksum algorithms that are used in modern ecu's as a protection against ecu's software manipulation or software errors. These algorithms must be used to correct the checksum results after tuning the ecu's software.

http://lioliosracing.gr/main.php?id=153&lang=de
ExTaxi
Membre D'Oro
Berichten: 1763
Lid geworden op: za jun 17, 2006 10:13
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Bericht door ExTaxi »

ZIP-tuning? Laat maar......als ik mijn auto zou laten chippen dan alleen bij Squadra en als het daar niet kan dan maar niet.....dan zal er wel een reden voor zijn.

Heb ook nog een aanbod staan van een engelse tuner die naar NL wil komen........wil ik ook wel regelen, echter dat lijkt me ook niet echt handig. Als er dan wat is.......
Fiat Grande Punto 130 pk mJTD Sport
New Orleans Blue - Blue&Me - Interscope - getinte zijruiten - cruisecontrol - regensensor
Gebruikersavatar
Dupje
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 636
Lid geworden op: ma dec 18, 2006 16:19

Bericht door Dupje »

Jammer dat het bij Squadra nog zo lang zal duren eer er tuning kan gedaan worden...
Belg, 30, 2007 NOB GP 1.3 JTD, bedenker van de wachtkamer
Gebruikersavatar
tomasso
Nuovo Arrivato
Berichten: 107
Lid geworden op: do jul 12, 2007 17:58

Bericht door tomasso »

weet iemand waarom het zo lang duurt bij squadra? komt dat door de chip? gek genoeg hebben ze voor de new mini cooper s '07 de chip al getuned. 215pk en 310nm ipv de standaard 175pk en 260nm. Deze is ook door Squadra gedaan.
PGP
Nuovo Arrivato
Berichten: 94
Lid geworden op: ma okt 08, 2007 20:58
Locatie: Hoensbroek

Bericht door PGP »

Ik vind het allemaal super klinken MAAAAAARRRR hoe zit het met de garantie die je van fiat uit krijgt?
Fiat grande Punto T-JET carribean orange
Gebruikersavatar
tomasso
Nuovo Arrivato
Berichten: 107
Lid geworden op: do jul 12, 2007 17:58

Bericht door tomasso »

PGP schreef:Ik vind het allemaal super klinken MAAAAAARRRR hoe zit het met de garantie die je van fiat uit krijgt?
die is dan verdwenen. Je kan meestal bij de tuners garantie kopen die schade dekken die eventueel door de tuning is ontstaan.
Wouter81
Nuovo Arrivato
Berichten: 170
Lid geworden op: za apr 21, 2007 17:02

Bericht door Wouter81 »

M'n T-JET is al overleden met 120 PK en 206 Nm, ben benieuwd hoe snel de getunede blokjes naar de klote gaan. :) Hoop dat het goed mogelijk is, dat wel. Opzich lijkt het me ook wel wat, wat meer pit.
PGP
Nuovo Arrivato
Berichten: 94
Lid geworden op: ma okt 08, 2007 20:58
Locatie: Hoensbroek

Bericht door PGP »

dan wacht ik toch nog effe of de dealer iets voor me kan betekenen :(
Fiat grande Punto T-JET carribean orange
PGP
Nuovo Arrivato
Berichten: 94
Lid geworden op: ma okt 08, 2007 20:58
Locatie: Hoensbroek

Bericht door PGP »

En als je dan toevallig iets eraan krijgt wat niet door de tuner is ontstaan b.v je radio doet het niet meer door een sofware fout.

Dan is het toch eigenrekening toch?????
Fiat grande Punto T-JET carribean orange
Jacob
Junior Stato
Berichten: 456
Lid geworden op: ma jul 09, 2007 20:38
Locatie: Hengelo

Bericht door Jacob »

Wanneer er na de tuning iets met je auto gebeurt (hetzij radio, motorisch, whatever) dan ben ik bang dat je in een enorm getouwtrek terecht komt over de 'schuldvraag' ... Ook wanneer je garantie 'bijkoopt' bij een tuner vraag ik me af wat daar precies de voorwaarden van zijn. Zijn er mensen die ervaring hebben wat dat betreft? (al dan niet bij ziptuning)

Omdat mijn t-jet een leasewagen is, ga ik dus hoe dan ook dat risico niet lopen.. ik heb geen zin om (in het meest negatieve geval) wat centjes op te moeten hoesten ..
Dennytje
Nuovo Arrivato
Berichten: 136
Lid geworden op: do sep 06, 2007 0:04

Bericht door Dennytje »

Jacob schreef:Wanneer er na de tuning iets met je auto gebeurt (hetzij radio, motorisch, whatever) dan ben ik bang dat je in een enorm getouwtrek terecht komt over de 'schuldvraag' ... Ook wanneer je garantie 'bijkoopt' bij een tuner vraag ik me af wat daar precies de voorwaarden van zijn. Zijn er mensen die ervaring hebben wat dat betreft? (al dan niet bij ziptuning)

Omdat mijn t-jet een leasewagen is, ga ik dus hoe dan ook dat risico niet lopen.. ik heb geen zin om (in het meest negatieve geval) wat centjes op te moeten hoesten ..
Mijn auto is ook een lease auto en ik heb er geen probleem mee om het te laten doen. Als jouw kachel kapot is, gaan ze voor 99,99% zeker niet de ECU uitlezen. De voorwaarden bij de tuner zijn eenvoudig op te vragen, volgens mij staan ze zelfs op de pagina van ZIP tuning.

Zie hier http://www.ziptuning.nl/p_garantie.htm en stuur ze anders even een mailtje.

Of chip tuning kwaad kan ? Vaak niet, aangezien bijna dezelfde motor ook in meer pk versies wordt geleverd (In dit geval NIET in de abarth, deze heeft ook een andere turbo!!). Wel kan een motor die al slecht loopt, snel kapot gaan.
Rogar

Bericht door Rogar »

Ik kreeg net een mailtje van Squadra m.b.t. de chiptuning...
Beste Robert,

Bedankt voor je e-mail en interesse in Squadra Tuning.

Voor de 1.4 T-jet gaan we wel software ontwikkelen. Maar op welke termijn dat is kunnen we nog niet zeggen. Wij zien o.a. afhankelijk van bedrijven die hardware ontwikkelen om te kunnen communiceren met de ECU. De planning is om ervoor zorg te dragen dat de eerste stappen zijn gezet bij de marktintroductie van de Alfa junior.

Zodra er software beschikbaar is wordt dit vermeld op onze website.

Met vriendelijke groet,

Stephan Lenior
Squadra Tuning V.O.F.
Nog even wachten tot de Alfa Junior er is dus...
Plaats reactie