Powerbox voor T-Jet
Niet dat ik zelf snel een "Powerbox" zal plaatsen in mijn GP... maar er zijn tegenwoordig wel powerboxen die een stuk geavanceerder werken dan de eerste powerboxen die op de markt kwamen. Zo kennen de moderne en duurdere powerboxen ook al een koude-start regeling waarbij de originele waarden niet aangepast worden, totdat de motor warm is. OOk koppelbeperking is mogelijk. En ook hebben de wat betere powerboxen een zelflerend systeem dat zich specifiek aanpast aan de motor en de gemeten waarden.
Dit alles weegt niet op tegen een aangepast programma in de ECU (remap) met koudestart regeling en koppelbeperking natuurlijk. En aan die laatste twee ontbreekt nou juist vaak bij de wat goedkopere tuning - of het nu een powerbox is of een ECU remap. Mijn mening: als je een auto gekocht hebt van rond de 20.000 euro, dan kun je beter niet een paar honderd euro besparen als je hem wilt tunen. Dat is toch een druppel op een gloeiende plaat. Geef liever die paar honderd euro extra uit aan een goede tuner.
Dit alles weegt niet op tegen een aangepast programma in de ECU (remap) met koudestart regeling en koppelbeperking natuurlijk. En aan die laatste twee ontbreekt nou juist vaak bij de wat goedkopere tuning - of het nu een powerbox is of een ECU remap. Mijn mening: als je een auto gekocht hebt van rond de 20.000 euro, dan kun je beter niet een paar honderd euro besparen als je hem wilt tunen. Dat is toch een druppel op een gloeiende plaat. Geef liever die paar honderd euro extra uit aan een goede tuner.
-
- Membre D'Oro
- Berichten: 1763
- Lid geworden op: za jun 17, 2006 10:13
- Locatie: Nieuwegein
- Contacteer:
Verbetering tov de kastjes met niet meer dan 10 euro aan onderdelen zal best waar zijn, maar het blijft een kastje die je ECU fopt en ik kan er gewoon niet bij dat mensen die prive een GP kopen die met zo'n ding uit zouden willen rusten. Bij VAG zijn er ontelbaar verhalen waar het mis ging, vaak ging de dieselpomp stuk.
Ik ken ook genoeg succesverhalen, kennis van me had een Seat Cordoba 110 pk TDI die een keurige 145+ er uit toverde en nooit problemen heeft gehad, maar je kunt jezelf wel voor je kop slaan als het bij jou wel mis gaat.
Mijn advies: neem alleen software van een bedrijf dat weet wat ze doen. Die verhalen van kapotte ECU's komen niet uit de lucht vallen en als Mr. JTD-tuning daar nog geen oplossing voor heeft gevonden dan is er echt wel iets aan de hand.[/quote]
Ik ken ook genoeg succesverhalen, kennis van me had een Seat Cordoba 110 pk TDI die een keurige 145+ er uit toverde en nooit problemen heeft gehad, maar je kunt jezelf wel voor je kop slaan als het bij jou wel mis gaat.
Mijn advies: neem alleen software van een bedrijf dat weet wat ze doen. Die verhalen van kapotte ECU's komen niet uit de lucht vallen en als Mr. JTD-tuning daar nog geen oplossing voor heeft gevonden dan is er echt wel iets aan de hand.[/quote]
Fiat Grande Punto 130 pk mJTD Sport
New Orleans Blue - Blue&Me - Interscope - getinte zijruiten - cruisecontrol - regensensor
New Orleans Blue - Blue&Me - Interscope - getinte zijruiten - cruisecontrol - regensensor