Stootstrips: nuttig of niet?
Stootstrips: nuttig of niet?
De stootstrips die op de optielijst staan, hebben die echt 'nut'? Ik rijd nu een Alfa 147 zonder stootstrips (is ook geen optie trouwens) en je hebt helaas snel last van deukjes. Andere mensen hebben schijt aan andermans auto, krijg je dat hé
Bij de 147 is het helemaal erg omdat die een lijn/vouw heeft lopen aan de zijkant van de auto. Zie hier een foto waarbij het een beetje te zien is (vooral rechts dus). Er zitten wat kleine deukjes en soms is de lak eraf. Best zonde (ondanks km-stand van 117k km).
Maar als ik de strip van de GP zo zie zit die aardig laag. Vraag mij af of het dan nog echt nut heeft.
Voor de looks laat ik em liever weg, heb liever een auto die er 'clean' uit ziet en zo'n stootstrip zie ik als noodzakelijk kwaad. Dus tenzij het echt nuttig is bestel ik, voor de kosten hoef je het niet te laten want die optie kost geen drol.
Bestellen of niet?
Bij de 147 is het helemaal erg omdat die een lijn/vouw heeft lopen aan de zijkant van de auto. Zie hier een foto waarbij het een beetje te zien is (vooral rechts dus). Er zitten wat kleine deukjes en soms is de lak eraf. Best zonde (ondanks km-stand van 117k km).
Maar als ik de strip van de GP zo zie zit die aardig laag. Vraag mij af of het dan nog echt nut heeft.
Voor de looks laat ik em liever weg, heb liever een auto die er 'clean' uit ziet en zo'n stootstrip zie ik als noodzakelijk kwaad. Dus tenzij het echt nuttig is bestel ik, voor de kosten hoef je het niet te laten want die optie kost geen drol.
Bestellen of niet?
Stootstrips hebben absoluut nut, maar ik vind die zwarte strips op de flank echt niet mooi (enkele uitzondering daar gelaten). Meegespoten zijn ze al sneller een stuk mooier. De GP heeft ook zo'n vouw in de deur, maar die zit erg hoog, ik weet niet of je met de strips je deuren daartegen beschermt.
12000km GP 1.3 Multijet 16v 75 Active,
162000km GP 1.4 8v 77 Edizione Blue&Me,
2000km GP 1.4 8v 77 Racing+,
125000km Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic.
Nu Renault Mégane Estate 1.5 dCi 110 Bose.
162000km GP 1.4 8v 77 Edizione Blue&Me,
2000km GP 1.4 8v 77 Racing+,
125000km Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic.
Nu Renault Mégane Estate 1.5 dCi 110 Bose.
Ik sluit mij aan bij Bennink voor wat betreft de looks. Maar dat is persoonlijk. Het nadeel van stootstrips is dat ze nooit je hele zijkant kunnen beschermen. En je hele zijkant van rubber is ook geen porum. Je zult altijd net zien als je zo'n stootstrips hebt, dat ze er net boven of onder tegenaan komen, onvermijdelijk. Ik heb inmiddels ook al kleine parkeerschade, maar daar hadden die stootstrips nooit geholpen.
-
- Avere Una Vita
- Berichten: 3258
- Lid geworden op: do mar 30, 2006 19:44
- Locatie: Velserbroek
- Contacteer:
- tonyvandenbroek
- Presidente GPC
- Berichten: 16093
- Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
- Locatie: Someren
- Contacteer:
Ze zitten altijd te hoog EN te laag... Eigenlijk zou je hele deur van rubber moeten zijn...tonyvandenbroek schreef: zitten altijd te laag/hoog,
12000km GP 1.3 Multijet 16v 75 Active,
162000km GP 1.4 8v 77 Edizione Blue&Me,
2000km GP 1.4 8v 77 Racing+,
125000km Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic.
Nu Renault Mégane Estate 1.5 dCi 110 Bose.
162000km GP 1.4 8v 77 Edizione Blue&Me,
2000km GP 1.4 8v 77 Racing+,
125000km Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic.
Nu Renault Mégane Estate 1.5 dCi 110 Bose.
- tonyvandenbroek
- Presidente GPC
- Berichten: 16093
- Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
- Locatie: Someren
- Contacteer:
Koop dan een rubberboot Bennink, Die kan tegen stootje!Bennink schreef:Ze zitten altijd te hoog EN te laag... Eigenlijk zou je hele deur van rubber moeten zijn...tonyvandenbroek schreef: zitten altijd te laag/hoog,
Ben het helemaal met je eens, een put in je deur is altijd vervelend. Andere kijken niet zo nauw. Vooral kinderen hebben er een handje van (onbewust, maar toch). Zelf een keer mee gemaakt, maar ze kwamen het gelukkig wel vertellen).
Een put repareren kost toch al snel tegen de € 50,-. Zonde geld toch
ik moest even opnieuw lezen, ik dacht dat er stond: je deur wordt in 9/10 van de gevallen door de uitstappende vrouw geraakt. (sorry dames, kan mannen ook gebeuren )Speedy schreef:Sluit me aan bij Tony, echt nuttig zijn ze niet door de vouw in de GP deur en de plaatsing van de strips. Heb ze zelf ook overwogen, maar je deur wordt (net als bij je Alfa) toch in 9/10 gevallen op de uitstekende vouw geraakt.
Zonder strips is doorgaans mooier. Op mijn vorige GP had ik wel strips, net als op de Stilo, Bravo, Delta, Croma, maar toch liepen ze allemaal van die deukjes op....
Daarom nu geen strips, omdat het net wat fraaier is.
- marcopunto
- Junior Stato
- Berichten: 413
- Lid geworden op: wo aug 15, 2007 11:16
- Locatie: Kalmthout
Keer vanaf de andere kant tegenaan schoppen en het is weer in orde.Bennink schreef:In dit geval helpen je stootstrips ook niet meer...
http://link.marktplaats.nl/129631251
Gewoon even strijken.Tom schreef:Keer vanaf de andere kant tegenaan schoppen en het is weer in orde.Bennink schreef:In dit geval helpen je stootstrips ook niet meer...
http://link.marktplaats.nl/129631251
Belg, 30, 2007 NOB GP 1.3 JTD, bedenker van de wachtkamer
Om ook effe mee te praten ik irriteer me er ook mateloos aan aan mensen die niet zo zuinig met hun auto om gaan als mij.
Bij mijn vorige auto ook talloze krassen en zelfs deuken van deuren in parkeergarage's.
Maar ik vind dat ik wel een goede oplossing heb.
Het spuiten van een deur of een deukje eruit halen kost klauwen met geld.
En als ik een deukje heb moet ie er ook gelijk uit.
Is een tik van me maar ik kan er ook niks aan doen.
Maar nu de oplossing voor ons probleem.
Parkeer je auto gewoon op een dubbele parkeerplaats gewoon er midden in.
Is zeer asociaal maar werkt zeer goed.
En als ik er een opmerking over krijg wat wel eens gebeurd leg ik de mensen het gewoon effe uit en meestal (niet altijd) is er begrip.
En de politie kan je hooguit een parkeerboete geven.
En als je er tegen in beroep gaat en zegt dat je je auto gewoon naast een andere had gezet die wat scheef stond en dat je daarom dubbel stond hoef je hem ook niet te betalen super toch.
Geloof me het werkt.
Bij mijn vorige auto ook talloze krassen en zelfs deuken van deuren in parkeergarage's.
Maar ik vind dat ik wel een goede oplossing heb.
Het spuiten van een deur of een deukje eruit halen kost klauwen met geld.
En als ik een deukje heb moet ie er ook gelijk uit.
Is een tik van me maar ik kan er ook niks aan doen.
Maar nu de oplossing voor ons probleem.
Parkeer je auto gewoon op een dubbele parkeerplaats gewoon er midden in.
Is zeer asociaal maar werkt zeer goed.
En als ik er een opmerking over krijg wat wel eens gebeurd leg ik de mensen het gewoon effe uit en meestal (niet altijd) is er begrip.
En de politie kan je hooguit een parkeerboete geven.
En als je er tegen in beroep gaat en zegt dat je je auto gewoon naast een andere had gezet die wat scheef stond en dat je daarom dubbel stond hoef je hem ook niet te betalen super toch.
Geloof me het werkt.
Fiat grande Punto T-JET carribean orange