Vraagjes m.b.t. GP tuning

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Raptor
Junior Stato
Berichten: 355
Lid geworden op: wo jan 16, 2008 15:42

Vraagjes m.b.t. GP tuning

Bericht door Raptor »

Ehm, ja. Ik heb er nog niet eens een, maar heb wel ff op de Novitec site zitten koekeloeren. Uiteraard! Tuning en tweaking zit in het bloed. Komt nooit meer goed :wink:

Het is me opgevallen dat de GP erg lekker stug veert.
Behoorlijk harde dempers i.i.g.
Heb ik het erg mis als met deze standaard dempers het ok is om alleen de kortere veren te gebruiken.
Ik weet dat een volledige SSK meestal beter is, maar als je standaard zulke stugge dempers hebt?

Vraag 2, een stevige racedemper is een beetje zonde wanneer een nieuwe kar hebt. Vindt ik althans.
Is het chromen eindstuk bij de GP-Sport vervangbaar voor iets anders, of wordt dat zagen en lassen?
Daar heb ik overigens een geweldig goed adresje voor, met zeer schappelijke prijzen.

En vraagje 3, die koplampspoilers.
De GP gaat er wel ernstig geniepig van kijken 8)
Heeft iemand ervaring ermee? Ik kon ze niet vinden op de forumfoto's.

Thx!
ABARTH Punto Evo.
BMC CDA
G-Tech Shortshifter
G-Tech GT560-cup S (black) uitlaat
Tuning door SAVALI
Gebruikersavatar
tonyvandenbroek
Presidente GPC
Presidente GPC
Berichten: 16093
Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
Locatie: Someren
Contacteer:

Bericht door tonyvandenbroek »

Vraag 1)

Mijn Antwoord: Zelf heb ik de standaard dempers op de soprt laten zitten en de GP met Novitec 4cm omlaag getrokken. Natuurlijk is een schroefsetje beter, maar ook veel duurder (lees: HEEL VEEL)
Dus ja, het kan, ze zitten er nu bij mij 1 jaar onder, en heb tot de dag van vandaag geen spijt.

Vraag 2)
Mijn antwoord: Geen idee, vind het uitlaatsierstuk goed genoeg.

Vraag 3)
Mijn antwoord: Er zijn "booskijkers" voor de GP. Het is zelfs de prijs voor de contest. Er staan ook foto's op het forum. Klik Hier voor de foto's
Laatst gewijzigd door tonyvandenbroek op vr jan 18, 2008 12:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Bennink
Dedito
Berichten: 9115
Lid geworden op: wo nov 15, 2006 17:23
Locatie: Deventer

Bericht door Bennink »

Ja, met een beetje geluk kun je een deal sluiten met de winnaar van de contest, als diegene ze niet wil hebben. Gisteren nog even gekeken, zijn bij Novitec iets van 50 euro.
12000km GP 1.3 Multijet 16v 75 Active,
162000km GP 1.4 8v 77 Edizione Blue&Me,
2000km GP 1.4 8v 77 Racing+,
125000km Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic.
Nu Renault Mégane Estate 1.5 dCi 110 Bose.
hftinus
Berichten: 5
Lid geworden op: vr jan 18, 2008 10:40
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door hftinus »

@ Tonyvandenbroek, Hoe zit het met aanlopen van de banden tegen de carrosserie ? Of heb je hier geen last van als er mensen achterin zitten. Heb net een 1.2, helemaal standaard, geen LM velgen ofzo.. Gaat dit werken?
Ik heb eens eerder een auto verlaagt met Novitec met als gevolg dat de band in de wielkast aanliep als ik iemand achterin had zitten. Het rijgedrag was wel gelijk een stuk beter als met de originele veren.

Martijn
Gebruikersavatar
Raptor
Junior Stato
Berichten: 355
Lid geworden op: wo jan 16, 2008 15:42

Bericht door Raptor »

@tonyvandenbroek
> Geen problemen met banden die de wielkast raken (combo bocht met hobbel) ?
> Is het risico bekend bij een te grote terugslag op de standaard demper gezien de verkortte veerweg? Met pech kun je je drukventiel verpletteren.
ABARTH Punto Evo.
BMC CDA
G-Tech Shortshifter
G-Tech GT560-cup S (black) uitlaat
Tuning door SAVALI
Gebruikersavatar
tonyvandenbroek
Presidente GPC
Presidente GPC
Berichten: 16093
Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
Locatie: Someren
Contacteer:

Bericht door tonyvandenbroek »

Het aanlopen van de banden in de wielkassen heb ik nog NOOIT gehad.
Een drempel moet natuurlijk iets langzamer genomen worden als anders.
Voor je het weet zit je tegen het dak.
Ook met mensen achter in (past dat wel) GP merk je er weinig of helemaal niets van.

Comfort blijft nagenoeg gelijk, al is de GP nog wat stugger geworden. Dus betere wegligging.
De dempers zullen wel iets meer te lijden hebben, maar ik heb garantie voor 4 jaar. Daarna zien we wel weer (is de Abarth toch al in NL).
Afbeelding
Gebruikersavatar
Raptor
Junior Stato
Berichten: 355
Lid geworden op: wo jan 16, 2008 15:42

Bericht door Raptor »

Okido! Dank je wel.

De Brava is 4,5cm verlaagd en ik was zo eigenwijs op de ET van standaard 35 naar 38 te brengen met nieuwe velgen.
Gevolg: bocht met drempeltje of kuil = een ram van de band tegen onderzijde spatbord.
Met standaard ET zou dat niet gebeuren.
Blij dat dit voor de GP ook zo is 8) Ik vindt de velgen mooi zat!

@hftinus
Ik weet niet welke auto je had, maar het kan idd voorkomen.
Bij verlagen altijd velgmaat, ET en bandmaten meetellen!
Beetje research vóóraf kan een hoop leed vookomen :wink:
ABARTH Punto Evo.
BMC CDA
G-Tech Shortshifter
G-Tech GT560-cup S (black) uitlaat
Tuning door SAVALI
hftinus
Berichten: 5
Lid geworden op: vr jan 18, 2008 10:40
Locatie: Groningen
Contacteer:

Bericht door hftinus »

Het ging toen om het vorige model Ypsilon van Lancia. ook Novitec verlaagd en met 16 inch novitec velgen.. Zag er super uit en reed als een cart.. Verder geen last van gehad.. alleen dus bij zware belading wat aanlopen van de achterwielen..

T.
Gebruikersavatar
tonyvandenbroek
Presidente GPC
Presidente GPC
Berichten: 16093
Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
Locatie: Someren
Contacteer:

Bericht door tonyvandenbroek »

Ik heb er met volle bepaking en dakkoffer helemaal GEEN last van gehad.
Niets aanlopen. Gewoon gassen met de Grande Punto.
Afbeelding
ExTaxi
Membre D'Oro
Berichten: 1763
Lid geworden op: za jun 17, 2006 10:13
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Bericht door ExTaxi »

koplampspoilers zijn zoooo jaren 90
Fiat Grande Punto 130 pk mJTD Sport
New Orleans Blue - Blue&Me - Interscope - getinte zijruiten - cruisecontrol - regensensor
Sporting raymon
Avere Una Vita
Berichten: 3258
Lid geworden op: do mar 30, 2006 19:44
Locatie: Velserbroek
Contacteer:

Bericht door Sporting raymon »

ExTaxi schreef:koplampspoilers zijn zoooo jaren 90
EditSR:Extaxi dat is jou mening ,en laten we nou niet dit soort antwoorden gaan neerzetten ,dat was immers zijn vraag ook niet :wink:
GP-tjet ingeruild voor een Seat Leon Cupra 310 gestolen op 04-11-2011
nu:Alfa Romeo Giulietta 170 pk multi-air ,kleur Argento alfa
Gebruikersavatar
Raptor
Junior Stato
Berichten: 355
Lid geworden op: wo jan 16, 2008 15:42

Testrit #2

Bericht door Raptor »

Nou, de kogel is door de kerk. Of liever....door Zoetermeer 8)

Afgelopen zaterdag bij de FIAT dealer geweest en een GP Sport meegekregen.
Terug in Zoetermeer mijn zeer bekwaam rijdende echtgenote het stuur gegeven. Op het rechte stuk parallel met het spoor (70km max) vanaf het verkeerslicht even uitgelegd hoe je een sprint trekt. Als je een Seicento gewend bent....
Vanaf de streep, met naast ons een Smart 4four en achter een Renault Megane (sorry voor de lelijke woorden op het forum) heeft mijn meissie (sinds kort onder de alias Ms.Dot) de GP laten doen waar ie zo goed in is. En we hebben heel erg gelachen om feitelijk háár verwonderde opmerking "Hé, ze staan er nog?" toen we al af moesten remmen voor het volgende rode lichtje :lol: :lol: :lol: :lol:

De Brava gaat zo zoetjes aan de markt op. Mochten jullie een geintresseerde kennen?

Rest me 2 vragen.
- Heeft iemand hier een strutbar onder de kap. Een veerpootbrug?
- Waneer je een K&N filter zou plaatsen (ik mis het geluid van de kracht) waar blijft dan de afblaas van de turbo? Het origenele filter zal plaats moeten maken lijkt me?
ABARTH Punto Evo.
BMC CDA
G-Tech Shortshifter
G-Tech GT560-cup S (black) uitlaat
Tuning door SAVALI
Dennytje
Nuovo Arrivato
Berichten: 136
Lid geworden op: do sep 06, 2007 0:04

Re: Testrit #2

Bericht door Dennytje »

Raptor schreef:Nou, de kogel is door de kerk. Of liever....door Zoetermeer 8)

Afgelopen zaterdag bij de FIAT dealer geweest en een GP Sport meegekregen.
Terug in Zoetermeer mijn zeer bekwaam rijdende echtgenote het stuur gegeven. Op het rechte stuk parallel met het spoor (70km max) vanaf het verkeerslicht even uitgelegd hoe je een sprint trekt. Als je een Seicento gewend bent....
Vanaf de streep, met naast ons een Smart 4four en achter een Renault Megane (sorry voor de lelijke woorden op het forum) heeft mijn meissie (sinds kort onder de alias Ms.Dot) de GP laten doen waar ie zo goed in is. En we hebben heel erg gelachen om feitelijk háár verwonderde opmerking "Hé, ze staan er nog?" toen we al af moesten remmen voor het volgende rode lichtje :lol: :lol: :lol: :lol:

De Brava gaat zo zoetjes aan de markt op. Mochten jullie een geintresseerde kennen?

Rest me 2 vragen.
- Heeft iemand hier een strutbar onder de kap. Een veerpootbrug?
- Waneer je een K&N filter zou plaatsen (ik mis het geluid van de kracht) waar blijft dan de afblaas van de turbo? Het origenele filter zal plaats moeten maken lijkt me?
De afblaas heeft niets met je luchtfilter te maken, de lucht komt er uiteindelijk wel, maar word niet beinvloed door een andere luchtfilter.
swans
Avere Una Vita
Berichten: 4017
Lid geworden op: do nov 08, 2007 20:12
Locatie: Axel
Contacteer:

Bericht door swans »

ik weet dat er bij sommige turbo's die een open luchtfilter hadden geplaatst de originele bov wel goed te horen was. (lancia delta HF)
ligt aan de motor
My ex-girlfriend had this really weird fetish, she liked to dress up like herself
and then act like a bitch all the time
Plaats reactie