Vraagjes m.b.t. GP tuning
Vraagjes m.b.t. GP tuning
Ehm, ja. Ik heb er nog niet eens een, maar heb wel ff op de Novitec site zitten koekeloeren. Uiteraard! Tuning en tweaking zit in het bloed. Komt nooit meer goed
Het is me opgevallen dat de GP erg lekker stug veert.
Behoorlijk harde dempers i.i.g.
Heb ik het erg mis als met deze standaard dempers het ok is om alleen de kortere veren te gebruiken.
Ik weet dat een volledige SSK meestal beter is, maar als je standaard zulke stugge dempers hebt?
Vraag 2, een stevige racedemper is een beetje zonde wanneer een nieuwe kar hebt. Vindt ik althans.
Is het chromen eindstuk bij de GP-Sport vervangbaar voor iets anders, of wordt dat zagen en lassen?
Daar heb ik overigens een geweldig goed adresje voor, met zeer schappelijke prijzen.
En vraagje 3, die koplampspoilers.
De GP gaat er wel ernstig geniepig van kijken
Heeft iemand ervaring ermee? Ik kon ze niet vinden op de forumfoto's.
Thx!
Het is me opgevallen dat de GP erg lekker stug veert.
Behoorlijk harde dempers i.i.g.
Heb ik het erg mis als met deze standaard dempers het ok is om alleen de kortere veren te gebruiken.
Ik weet dat een volledige SSK meestal beter is, maar als je standaard zulke stugge dempers hebt?
Vraag 2, een stevige racedemper is een beetje zonde wanneer een nieuwe kar hebt. Vindt ik althans.
Is het chromen eindstuk bij de GP-Sport vervangbaar voor iets anders, of wordt dat zagen en lassen?
Daar heb ik overigens een geweldig goed adresje voor, met zeer schappelijke prijzen.
En vraagje 3, die koplampspoilers.
De GP gaat er wel ernstig geniepig van kijken
Heeft iemand ervaring ermee? Ik kon ze niet vinden op de forumfoto's.
Thx!
ABARTH Punto Evo.
BMC CDA
G-Tech Shortshifter
G-Tech GT560-cup S (black) uitlaat
Tuning door SAVALI
BMC CDA
G-Tech Shortshifter
G-Tech GT560-cup S (black) uitlaat
Tuning door SAVALI
- tonyvandenbroek
- Presidente GPC
- Berichten: 16093
- Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
- Locatie: Someren
- Contacteer:
Vraag 1)
Mijn Antwoord: Zelf heb ik de standaard dempers op de soprt laten zitten en de GP met Novitec 4cm omlaag getrokken. Natuurlijk is een schroefsetje beter, maar ook veel duurder (lees: HEEL VEEL)
Dus ja, het kan, ze zitten er nu bij mij 1 jaar onder, en heb tot de dag van vandaag geen spijt.
Vraag 2)
Mijn antwoord: Geen idee, vind het uitlaatsierstuk goed genoeg.
Vraag 3)
Mijn antwoord: Er zijn "booskijkers" voor de GP. Het is zelfs de prijs voor de contest. Er staan ook foto's op het forum. Klik Hier voor de foto's
Mijn Antwoord: Zelf heb ik de standaard dempers op de soprt laten zitten en de GP met Novitec 4cm omlaag getrokken. Natuurlijk is een schroefsetje beter, maar ook veel duurder (lees: HEEL VEEL)
Dus ja, het kan, ze zitten er nu bij mij 1 jaar onder, en heb tot de dag van vandaag geen spijt.
Vraag 2)
Mijn antwoord: Geen idee, vind het uitlaatsierstuk goed genoeg.
Vraag 3)
Mijn antwoord: Er zijn "booskijkers" voor de GP. Het is zelfs de prijs voor de contest. Er staan ook foto's op het forum. Klik Hier voor de foto's
Laatst gewijzigd door tonyvandenbroek op vr jan 18, 2008 12:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Ja, met een beetje geluk kun je een deal sluiten met de winnaar van de contest, als diegene ze niet wil hebben. Gisteren nog even gekeken, zijn bij Novitec iets van 50 euro.
12000km GP 1.3 Multijet 16v 75 Active,
162000km GP 1.4 8v 77 Edizione Blue&Me,
2000km GP 1.4 8v 77 Racing+,
125000km Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic.
Nu Renault Mégane Estate 1.5 dCi 110 Bose.
162000km GP 1.4 8v 77 Edizione Blue&Me,
2000km GP 1.4 8v 77 Racing+,
125000km Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic.
Nu Renault Mégane Estate 1.5 dCi 110 Bose.
@ Tonyvandenbroek, Hoe zit het met aanlopen van de banden tegen de carrosserie ? Of heb je hier geen last van als er mensen achterin zitten. Heb net een 1.2, helemaal standaard, geen LM velgen ofzo.. Gaat dit werken?
Ik heb eens eerder een auto verlaagt met Novitec met als gevolg dat de band in de wielkast aanliep als ik iemand achterin had zitten. Het rijgedrag was wel gelijk een stuk beter als met de originele veren.
Martijn
Ik heb eens eerder een auto verlaagt met Novitec met als gevolg dat de band in de wielkast aanliep als ik iemand achterin had zitten. Het rijgedrag was wel gelijk een stuk beter als met de originele veren.
Martijn
@tonyvandenbroek
> Geen problemen met banden die de wielkast raken (combo bocht met hobbel) ?
> Is het risico bekend bij een te grote terugslag op de standaard demper gezien de verkortte veerweg? Met pech kun je je drukventiel verpletteren.
> Geen problemen met banden die de wielkast raken (combo bocht met hobbel) ?
> Is het risico bekend bij een te grote terugslag op de standaard demper gezien de verkortte veerweg? Met pech kun je je drukventiel verpletteren.
ABARTH Punto Evo.
BMC CDA
G-Tech Shortshifter
G-Tech GT560-cup S (black) uitlaat
Tuning door SAVALI
BMC CDA
G-Tech Shortshifter
G-Tech GT560-cup S (black) uitlaat
Tuning door SAVALI
- tonyvandenbroek
- Presidente GPC
- Berichten: 16093
- Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
- Locatie: Someren
- Contacteer:
Het aanlopen van de banden in de wielkassen heb ik nog NOOIT gehad.
Een drempel moet natuurlijk iets langzamer genomen worden als anders.
Voor je het weet zit je tegen het dak.
Ook met mensen achter in (past dat wel) GP merk je er weinig of helemaal niets van.
Comfort blijft nagenoeg gelijk, al is de GP nog wat stugger geworden. Dus betere wegligging.
De dempers zullen wel iets meer te lijden hebben, maar ik heb garantie voor 4 jaar. Daarna zien we wel weer (is de Abarth toch al in NL).
Een drempel moet natuurlijk iets langzamer genomen worden als anders.
Voor je het weet zit je tegen het dak.
Ook met mensen achter in (past dat wel) GP merk je er weinig of helemaal niets van.
Comfort blijft nagenoeg gelijk, al is de GP nog wat stugger geworden. Dus betere wegligging.
De dempers zullen wel iets meer te lijden hebben, maar ik heb garantie voor 4 jaar. Daarna zien we wel weer (is de Abarth toch al in NL).
Okido! Dank je wel.
De Brava is 4,5cm verlaagd en ik was zo eigenwijs op de ET van standaard 35 naar 38 te brengen met nieuwe velgen.
Gevolg: bocht met drempeltje of kuil = een ram van de band tegen onderzijde spatbord.
Met standaard ET zou dat niet gebeuren.
Blij dat dit voor de GP ook zo is Ik vindt de velgen mooi zat!
@hftinus
Ik weet niet welke auto je had, maar het kan idd voorkomen.
Bij verlagen altijd velgmaat, ET en bandmaten meetellen!
Beetje research vóóraf kan een hoop leed vookomen
De Brava is 4,5cm verlaagd en ik was zo eigenwijs op de ET van standaard 35 naar 38 te brengen met nieuwe velgen.
Gevolg: bocht met drempeltje of kuil = een ram van de band tegen onderzijde spatbord.
Met standaard ET zou dat niet gebeuren.
Blij dat dit voor de GP ook zo is Ik vindt de velgen mooi zat!
@hftinus
Ik weet niet welke auto je had, maar het kan idd voorkomen.
Bij verlagen altijd velgmaat, ET en bandmaten meetellen!
Beetje research vóóraf kan een hoop leed vookomen
ABARTH Punto Evo.
BMC CDA
G-Tech Shortshifter
G-Tech GT560-cup S (black) uitlaat
Tuning door SAVALI
BMC CDA
G-Tech Shortshifter
G-Tech GT560-cup S (black) uitlaat
Tuning door SAVALI
- tonyvandenbroek
- Presidente GPC
- Berichten: 16093
- Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
- Locatie: Someren
- Contacteer:
-
- Avere Una Vita
- Berichten: 3258
- Lid geworden op: do mar 30, 2006 19:44
- Locatie: Velserbroek
- Contacteer:
EditSR:Extaxi dat is jou mening ,en laten we nou niet dit soort antwoorden gaan neerzetten ,dat was immers zijn vraag ook nietExTaxi schreef:koplampspoilers zijn zoooo jaren 90
GP-tjet ingeruild voor een Seat Leon Cupra 310 gestolen op 04-11-2011
nu:Alfa Romeo Giulietta 170 pk multi-air ,kleur Argento alfa
nu:Alfa Romeo Giulietta 170 pk multi-air ,kleur Argento alfa
Testrit #2
Nou, de kogel is door de kerk. Of liever....door Zoetermeer
Afgelopen zaterdag bij de FIAT dealer geweest en een GP Sport meegekregen.
Terug in Zoetermeer mijn zeer bekwaam rijdende echtgenote het stuur gegeven. Op het rechte stuk parallel met het spoor (70km max) vanaf het verkeerslicht even uitgelegd hoe je een sprint trekt. Als je een Seicento gewend bent....
Vanaf de streep, met naast ons een Smart 4four en achter een Renault Megane (sorry voor de lelijke woorden op het forum) heeft mijn meissie (sinds kort onder de alias Ms.Dot) de GP laten doen waar ie zo goed in is. En we hebben heel erg gelachen om feitelijk háár verwonderde opmerking "Hé, ze staan er nog?" toen we al af moesten remmen voor het volgende rode lichtje
De Brava gaat zo zoetjes aan de markt op. Mochten jullie een geintresseerde kennen?
Rest me 2 vragen.
- Heeft iemand hier een strutbar onder de kap. Een veerpootbrug?
- Waneer je een K&N filter zou plaatsen (ik mis het geluid van de kracht) waar blijft dan de afblaas van de turbo? Het origenele filter zal plaats moeten maken lijkt me?
Afgelopen zaterdag bij de FIAT dealer geweest en een GP Sport meegekregen.
Terug in Zoetermeer mijn zeer bekwaam rijdende echtgenote het stuur gegeven. Op het rechte stuk parallel met het spoor (70km max) vanaf het verkeerslicht even uitgelegd hoe je een sprint trekt. Als je een Seicento gewend bent....
Vanaf de streep, met naast ons een Smart 4four en achter een Renault Megane (sorry voor de lelijke woorden op het forum) heeft mijn meissie (sinds kort onder de alias Ms.Dot) de GP laten doen waar ie zo goed in is. En we hebben heel erg gelachen om feitelijk háár verwonderde opmerking "Hé, ze staan er nog?" toen we al af moesten remmen voor het volgende rode lichtje
De Brava gaat zo zoetjes aan de markt op. Mochten jullie een geintresseerde kennen?
Rest me 2 vragen.
- Heeft iemand hier een strutbar onder de kap. Een veerpootbrug?
- Waneer je een K&N filter zou plaatsen (ik mis het geluid van de kracht) waar blijft dan de afblaas van de turbo? Het origenele filter zal plaats moeten maken lijkt me?
ABARTH Punto Evo.
BMC CDA
G-Tech Shortshifter
G-Tech GT560-cup S (black) uitlaat
Tuning door SAVALI
BMC CDA
G-Tech Shortshifter
G-Tech GT560-cup S (black) uitlaat
Tuning door SAVALI
Re: Testrit #2
De afblaas heeft niets met je luchtfilter te maken, de lucht komt er uiteindelijk wel, maar word niet beinvloed door een andere luchtfilter.Raptor schreef:Nou, de kogel is door de kerk. Of liever....door Zoetermeer
Afgelopen zaterdag bij de FIAT dealer geweest en een GP Sport meegekregen.
Terug in Zoetermeer mijn zeer bekwaam rijdende echtgenote het stuur gegeven. Op het rechte stuk parallel met het spoor (70km max) vanaf het verkeerslicht even uitgelegd hoe je een sprint trekt. Als je een Seicento gewend bent....
Vanaf de streep, met naast ons een Smart 4four en achter een Renault Megane (sorry voor de lelijke woorden op het forum) heeft mijn meissie (sinds kort onder de alias Ms.Dot) de GP laten doen waar ie zo goed in is. En we hebben heel erg gelachen om feitelijk háár verwonderde opmerking "Hé, ze staan er nog?" toen we al af moesten remmen voor het volgende rode lichtje
De Brava gaat zo zoetjes aan de markt op. Mochten jullie een geintresseerde kennen?
Rest me 2 vragen.
- Heeft iemand hier een strutbar onder de kap. Een veerpootbrug?
- Waneer je een K&N filter zou plaatsen (ik mis het geluid van de kracht) waar blijft dan de afblaas van de turbo? Het origenele filter zal plaats moeten maken lijkt me?