Ragazzon Middenpijp en Uitlaat GP Tjet anders dan origineel?
Ragazzon Middenpijp en Uitlaat GP Tjet anders dan origineel?
Hallo,
ik ben dus van plan een nieuwe uitlaat te bestellen voor mijn Grande Punto Tjet.
Nu dacht ik eerst de middenpijp te vervangen, en later de uitlaat zelf..
Maar als ik nu op de website van ragazzon ga kijken zie ik dat de middenpijp en uitlaat op een andere plaats verbonden zijn met mekaar dan origineel?
Zie hier :
NU heb ik aan de originele middenpijp gevoeld en daar waar ragazzon hem verbind is hij origineel niet verbonden?
Het is precies also de originele middenpijp tot tegen/in de uitlaat loopt??
Iemand meer uitleg aub??
ik ben dus van plan een nieuwe uitlaat te bestellen voor mijn Grande Punto Tjet.
Nu dacht ik eerst de middenpijp te vervangen, en later de uitlaat zelf..
Maar als ik nu op de website van ragazzon ga kijken zie ik dat de middenpijp en uitlaat op een andere plaats verbonden zijn met mekaar dan origineel?
Zie hier :
NU heb ik aan de originele middenpijp gevoeld en daar waar ragazzon hem verbind is hij origineel niet verbonden?
Het is precies also de originele middenpijp tot tegen/in de uitlaat loopt??
Iemand meer uitleg aub??
-
- Avere Una Vita
- Berichten: 4980
- Lid geworden op: vr sep 14, 2007 19:31
Re: Ragazzon Middenpijp en Uitlaat GP Tjet anders dan origineel?
Mij is verteld, en van horen zeggen liegt men veel, dat de af fabriek uitlaten 1 geheel vormen en dat bij vervanging einddemper de slijptol er in moet...
- ed.de.vries
- Membre D'Oro
- Berichten: 1276
- Lid geworden op: vr dec 01, 2006 0:09
- Locatie: Grevenbicht
Re: Ragazzon Middenpijp en Uitlaat GP Tjet anders dan origineel?
Klopt.
Zeker moet de slijptol er op los gelaten worden bij vervanging der org fabrieksuitlaat systeem/delen.
Op zich niet zo,n ramp,maar in sommige gevallen kan het wel weer kunstwerk worden als de
vervangende pijp(delen) weer een vernieuwings kuur moeten ondergaan.
Bijvoorbeeld door noodzakelijke vervanging van de eerder gemonteerde uitlaat(delen)
Daar moet dan soms weer wat op "gevonden"worden omdat sommige pijpdelen een nieuwere
aansluitings mogelijkheid moeten hebben.
Dus, bezind eer gij begind met flexen!!
:der ALTE:
Zeker moet de slijptol er op los gelaten worden bij vervanging der org fabrieksuitlaat systeem/delen.
Op zich niet zo,n ramp,maar in sommige gevallen kan het wel weer kunstwerk worden als de
vervangende pijp(delen) weer een vernieuwings kuur moeten ondergaan.
Bijvoorbeeld door noodzakelijke vervanging van de eerder gemonteerde uitlaat(delen)
Daar moet dan soms weer wat op "gevonden"worden omdat sommige pijpdelen een nieuwere
aansluitings mogelijkheid moeten hebben.
Dus, bezind eer gij begind met flexen!!
:der ALTE:
Re: Ragazzon Middenpijp en Uitlaat GP Tjet anders dan origineel?
Ik dacht het wel..
Weten jullie toevallig als ik de achterste pot eraf slijp op maat. Dat de nieuwe uitlaat van ragazzon gewoon over de originele middenpijp past?
Ik heb gezien op de foto van de ragazzon dat ze een verdikking heeft in het begin
Weten jullie toevallig als ik de achterste pot eraf slijp op maat. Dat de nieuwe uitlaat van ragazzon gewoon over de originele middenpijp past?
Ik heb gezien op de foto van de ragazzon dat ze een verdikking heeft in het begin
- Chantal_GPTurbo
- Junior Stato
- Berichten: 266
- Lid geworden op: vr mar 21, 2014 0:33
Re: Ragazzon Middenpijp en Uitlaat GP Tjet anders dan origin
Ik ga dat ook doen middenpijp plus demper van ragazzon voor 645,- incl. Montage geeft meer brom geluid en rvs roest niet!
Re: Ragazzon Middenpijp en Uitlaat GP Tjet anders dan origin
Aangezien MCCsport een leuke actie heeft (dank voor de tip jpkramer), maar eens wat informatie opgevraagd en kom nu uit op 2 type einddempers, dubbele pijp of ovaal. Mijn eerste voorkeur gaat uit naar de dubbele pijp, deze is alleen wel weer €100 duurder... Wat vinden jullie?
Re: Ragazzon Middenpijp en Uitlaat GP Tjet anders dan origin
Ik heb de onderste
- martijn1.4t
- Junior Stato
- Berichten: 335
- Lid geworden op: ma jan 21, 2013 21:53
- Locatie: Deventer