Luchthoorn inbouwen?

Gebruikersavatar
DanielS
Junior Stato
Berichten: 206
Lid geworden op: wo mei 24, 2006 16:03
Locatie: Amstelveen

Bericht door DanielS »

Ik ga binnenkort een "echte" toeter kopen met een compressor erop...

:twisted: Het zal waarschijnlijk een oude misthoorn zijn van een boot... :twisted:

Zodra hij onder de kap zit, dan zal ik gelijk een geluidsfragmentje plaatsen en wat montage foto's. 8)
More POWERrrrr.......

"Wie zijn kind benzine voert, moet niet roken als het Boert"
Gebruikersavatar
Romeodelta
Senior Stato
Berichten: 720
Lid geworden op: wo mar 01, 2006 21:30
Locatie: Hoogvliet

Bericht door Romeodelta »

:arrow: Vandeweek de hele voorbumber eraf gehaald voor montage van een andere claxson. Was best te doen hoor.
1.4 Abarth Punto Evo
Nero Scorpione
17" antraciet (wintervelgen)
Eibach verlaagd met Koni FSD en 18" zwarte Sparco asseto gara
Gebruikersavatar
DanielS
Junior Stato
Berichten: 206
Lid geworden op: wo mei 24, 2006 16:03
Locatie: Amstelveen

Bericht door DanielS »

Romeo,

Moet je de hele voorbumper van de GP afhalen om een nieuwe toeter erop te zetten? Ik heb namelijk bizar veel ruimte in de motor ruimte. Ik zat dus te denken om de huidige toeter los te koppelen van de electra daar een verbinding te maken naar mijn nieuwe toeter. Leek mij het makelijkeste maar om de hele bumper eraf te halen?? daar heb ik niet zoveel zin in! Zeker niet met dit weer!
More POWERrrrr.......

"Wie zijn kind benzine voert, moet niet roken als het Boert"
Gebruikersavatar
Romeodelta
Senior Stato
Berichten: 720
Lid geworden op: wo mar 01, 2006 21:30
Locatie: Hoogvliet

Bericht door Romeodelta »

:arrow: Anders moet je de auto op een brug zetten. Dan kun je er misschien met een lange arm wel bij. Maar de voorbumper eraf halen valt best mee. Het zijn zo'n 20 schroefjes. Alleen 1 schroefje linkvoor kun je alleen vanonderaf bijkomen. Kom maar langs, dan schroeven we de voorbumper er even af :!: Heb nu toch de ervaring.
1.4 Abarth Punto Evo
Nero Scorpione
17" antraciet (wintervelgen)
Eibach verlaagd met Koni FSD en 18" zwarte Sparco asseto gara
Gebruikersavatar
DanielS
Junior Stato
Berichten: 206
Lid geworden op: wo mei 24, 2006 16:03
Locatie: Amstelveen

Bericht door DanielS »

Hey Romeo,

Super dank je wel voor het aanbod! 8) Hier ga ik zeker gebruik van maken! Ik stuur je nog een PM voor mijn contact gegevens.

Voor de overige GP gebruikers, we zullen foto's maken van hoe je de voorbumper er af haalt hoe we de luchthoorn hebben ingebouwd. Dan kan iedereen het straks doen. :D

Nog even geduld dus, foto's komen eraan.
More POWERrrrr.......

"Wie zijn kind benzine voert, moet niet roken als het Boert"
Gebruikersavatar
DanielS
Junior Stato
Berichten: 206
Lid geworden op: wo mei 24, 2006 16:03
Locatie: Amstelveen

Bericht door DanielS »

Even een update:

Ik heb de hoorn binnen. Het is een hoorn van een FORD T-Bird. Voor de mensen die geen idee hebben wat voor auto het is hier even een linkje. Ford T-Bird

Hier zit een toetel in die z'n 115 DeCibel aan lawaai maakt, dit alles in een mooie donkere TOOOT..... het wachten is nu tot Romeo en ik hebben afgesproken om even mijn voorbumper los te maken en de toeter te monteren. 8)
More POWERrrrr.......

"Wie zijn kind benzine voert, moet niet roken als het Boert"
TeChNo2

Bericht door TeChNo2 »

DanielS schreef:het wachten is nu tot Romeo en ik hebben afgesproken om even mijn voorbumper los te maken en de toeter te monteren. 8)

Die schijn je bij 170 km/u spontaan te verliezen dus kan nooit ingewikkeld zijn :wink: :lol: :? :)
(oh..wacht dat ging om de gril...)

anyway succes met je hoorntje..ben wel blij dat je niet naast me woont...
Gebruikersavatar
DanielS
Junior Stato
Berichten: 206
Lid geworden op: wo mei 24, 2006 16:03
Locatie: Amstelveen

Bericht door DanielS »

Hahaha... ik ben helemaal niet zo van het toeteren, maar als er dan getoeterd moet worden dan moet het ook echt TOOOEETEREN.... :twisted:

Ik zal eens kijken of ik een geluid sample / filmpje kan maken zodra ik hem erin heb zitten.
More POWERrrrr.......

"Wie zijn kind benzine voert, moet niet roken als het Boert"
Dexter
Nuovo Arrivato
Berichten: 141
Lid geworden op: ma jun 05, 2006 21:47

Bericht door Dexter »

DanielS schreef:Hahaha... ik ben helemaal niet zo van het toeteren, maar als er dan getoeterd moet worden dan moet het ook echt TOOOEETEREN.... :twisted:

Ik zal eens kijken of ik een geluid sample / filmpje kan maken zodra ik hem erin heb zitten.
Cool, waar heb je die toeter gekocht? Heb er namelijk ook wel interesse voor!
Gebruikersavatar
DanielS
Junior Stato
Berichten: 206
Lid geworden op: wo mei 24, 2006 16:03
Locatie: Amstelveen

Bericht door DanielS »

Dexter,

Ik heb de toeter gekocht in Aalsmeer bij zo'n auto tunings bedrijf. Deze hebben een "moderne" versie van de T-Bird tooter. Hij moet namelijk wel tegen een beetje regen kunnen en natuurlijk de nodige plassen waar ik doorheen rijd.

kosten van de toeter was iets van € 40,- de winkel heet (nee ik maak geen reclame) OTOSAM ofzoiets... zit achter de Loogman. Ik zal er vanavond wat foto's van plaatsen....
More POWERrrrr.......

"Wie zijn kind benzine voert, moet niet roken als het Boert"
Dexter
Nuovo Arrivato
Berichten: 141
Lid geworden op: ma jun 05, 2006 21:47

Bericht door Dexter »

DanielS schreef:Dexter,

Ik heb de toeter gekocht in Aalsmeer bij zo'n auto tunings bedrijf. Deze hebben een "moderne" versie van de T-Bird tooter. Hij moet namelijk wel tegen een beetje regen kunnen en natuurlijk de nodige plassen waar ik doorheen rijd.

kosten van de toeter was iets van € 40,- de winkel heet (nee ik maak geen reclame) OTOSAM ofzoiets... zit achter de Loogman. Ik zal er vanavond wat foto's van plaatsen....
OK bedankt dat weet ik wel te vinden. Mn ouders wonen in Amstelveen vlakbij Loogman, bedank :!:
Dit is de site: http://www.otosam.nl/
Gebruikersavatar
DanielS
Junior Stato
Berichten: 206
Lid geworden op: wo mei 24, 2006 16:03
Locatie: Amstelveen

Bericht door DanielS »

Oke… het gaat nu echt gebeuren!! :D

Aanstaande zaterdag (morgen) gaat hij onder de kap! DE TOETER!! :twisted: Vanavond naar mijn ouders toe om het betere digitale fototoestel op te halen, daarnaast nog even wat kabels en aansluitpinnen te halen bij OTOSAM.

Dit weekend nog hebben jullie een foto rapportage over de nieuwe toeter met een geluidsfragment erbij! :lol:
More POWERrrrr.......

"Wie zijn kind benzine voert, moet niet roken als het Boert"
Admin GPC
Junior Stato
Berichten: 464
Lid geworden op: di feb 07, 2006 12:46
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Bericht door Admin GPC »

Kijk ernaar uit :!:
Houd het rubber tussen de lijnen en de glimmende kant boven.
Gebruikersavatar
Joh@n
Junior Stato
Berichten: 459
Lid geworden op: do jul 27, 2006 15:34
Locatie: Hoofddorp
Contacteer:

Bericht door Joh@n »

Hehe, DanielS, misschien ga ik je nog tegenkomen ook binnenkort ;) Ik ga daar namelijk in de buurt werken van Amstelveen. Misschien vanaf januari ofzo ook in een GP rijdend ;)
Seat Leon 1.9 TDi
Gebruikersavatar
buxol
Avere Una Vita
Berichten: 4165
Lid geworden op: vr feb 24, 2006 21:24
Locatie: Alphen a/d Rijn

Bericht door buxol »

En? gelukt? :D
Had ook een GP met allemaal specificaties.
Plaats reactie