Chiptunen Punto Evo JTD Multijet - 85 PK

Ik wil mijn punto evo multijet laten tunen

Peiling eindigde op ma feb 14, 2011 17:28

a) Ik heb belang bij zoveel mogelijk PK's (=snelheid)
3
2%
b) Ik heb belang bij zoveel mogelijk Nm (=trekkracht)
18
11%
c) Ik wil beide MAXIMAAL
21
12%
d) Ik wil chiptunen en geen aparte box
29
17%
e) Ik wil zelf via een rollenbaan de "winst" checken
17
10%
f) Ik wil garantie
28
17%
g) Ik vind tunen niet nodig
13
8%
h) Ik wil dat het forum bemiddelt voor een gunstige prijs
22
13%
i) Ik wil het dit jaar nog (2011)
18
11%
 
Totaal aantal stemmen: 169

Gebruikersavatar
BartCCC
Sponsors
Berichten: 742
Lid geworden op: di sep 28, 2010 21:35
Locatie: Valkenburg aan de Geul
Contacteer:

Re: Chiptunen Punto Evo JTD Multijet - 85 PK

Bericht door BartCCC »

Goede info heren, thanks!

Nieuwe meeting aanmaken daar??

1:BartCCC

:mrgreen:
- GPC Sponsor: Kijk snel op http://www.customcarcleaning.nl" onclick="window.open(this.href);return false; en http://www.customcarcleaning.nl/webshop" onclick="window.open(this.href);return false; om je PUNTO te laten stralen!! -
- LIKE US on Facebook
Gebruikersavatar
Odelot
Moderatore
Moderatore
Berichten: 4857
Lid geworden op: za mei 07, 2011 17:35
Locatie: Omstreeks den Bosch

Re: Chiptunen Punto Evo JTD Multijet - 85 PK

Bericht door Odelot »

Ik zou het ook graag willen, maar heb pas de garantie verlengd. Durf het niet echt aan nu. Heb wel altijd in gechipte tdi's gereden ook. Dat scheelde erg veel met standaard.
20 years ago, we had Johnny Cash, Bob Hope and Steve Jobs. Now we have no Cash, no Hope and no Jobs.
Gebruikersavatar
Wesley Abarth
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 4227
Lid geworden op: wo apr 30, 2008 11:10
Locatie: dongen
Contacteer:

Re: Chiptunen Punto Evo JTD Multijet - 85 PK

Bericht door Wesley Abarth »

Waar ben je bang voor?
Blackjack21
Nuovo Arrivato
Berichten: 34
Lid geworden op: vr aug 05, 2011 5:30

Re: Chiptunen Punto Evo JTD Multijet - 85 PK

Bericht door Blackjack21 »

Odelot, kan het je absoluut aanraden.
Mijn Evo Multijet is nu bijna een jaar gechipped door Squadra en bevalt erg goed. Heb er zo'n 50.000 km mee gereden.
De auto rijdt rustiger en soepeler. Garantie zou ik niet bang voor zijn. Ze zien het niet en aangezien ze niet gaan scheuren met een beurt merken ze het niet. Als je er normaal mee omgaat heb je geen extra slijtage en ik heb tot nu toe alleen de normale beurten gehad zonder iets "extra's".

Ook ik had hiervoor mijn TDI laten chippen en was daar zo tevreden over dat ik de auto's voortaan chip. Je weet hoe het is, toch jammer als je weet dat je zonder problemen een fijnere auto kan hebben maar het niet doet? ;)
Gebruikersavatar
greymouse
Nuovo Arrivato
Berichten: 42
Lid geworden op: ma aug 15, 2011 21:19
Locatie: in het brons groen eikenhout

Re: Chiptunen Punto Evo JTD Multijet - 85 PK

Bericht door greymouse »

Heb afgelopen donderdag ook de mijne laten tunen bij Savali door Ronald .
Heb er een andere auto van gekregen . :D Absolute aanrader .Had dit eigenlijk al veel eerder willen doen en moeten doen . Inhalen op rijkswegen is opeens geen avontuur meer .Verbruik kan ik nog niet helemaal beoordelen , maar daarover bericht ik wel nog eens , als ik een paar tankbeurten verder ben .
Punto EVO , 1.3 Multijet Dynamic Chemical grey ;Dezent F 17 Inch 205/45/17 uniroyal zomers ;3,5 verlaging H&R afneembare Bosal trekhaak .
mijn hobby auto : had een Mazda Miata(MX-5) US 1991, nu een MX-5 NB FL Sportive 2002
Blackjack21
Nuovo Arrivato
Berichten: 34
Lid geworden op: vr aug 05, 2011 5:30

Re: Chiptunen Punto Evo JTD Multijet - 85 PK

Bericht door Blackjack21 »

Heeft weinig gevolgen voor het verbruik. In het begin zal je vaker het vermogen aanspreken :) maar na een tijdje is het nieuwe er vanaf. Afgelopen 12.000km is het verbruik volgens de boordcomputer 22.4/l. Zeker niet verkeerd, vnl snelweg en files.
willumpie
Junior Stato
Berichten: 475
Lid geworden op: zo okt 10, 2010 22:43
Locatie: Hellevoetsluis

Re: Chiptunen Punto Evo JTD Multijet - 85 PK

Bericht door willumpie »

t ~~
Laatst gewijzigd door willumpie op za mar 30, 2013 21:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Blackjack21
Nuovo Arrivato
Berichten: 34
Lid geworden op: vr aug 05, 2011 5:30

Re: Chiptunen Punto Evo JTD Multijet - 85 PK

Bericht door Blackjack21 »

Bij mij klopt het redelijk, rond de 900km per tank beurt. Een grote afwijking heb ik nog niet ontdekt (behalve dat ik een keer 2km/l gemiddeld te zien kreeg met 12.000km..)

Ik ga er vanuit dat de boordcomputer niet anders rekent na de tuning. De boordcomputer geeft nu een iets lager verbruik aan na de tuning dus heel veel slechter zal het zijn geworden :)
Gebruikersavatar
Jarre
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 4608
Lid geworden op: za aug 20, 2011 16:37

Re: Chiptunen Punto Evo JTD Multijet - 85 PK

Bericht door Jarre »

ik rij gemiddeld 700km met 32liter. maw verbruik ik ongeveer 4,5liter/100km = 1:22
Afbeelding Life is better on 2 wheelsAfbeelding
ybraat
Nuovo Arrivato
Berichten: 35
Lid geworden op: wo aug 29, 2012 21:25

Re: Chiptunen Punto Evo JTD Multijet - 85 PK

Bericht door ybraat »

greymouse schreef:Heb afgelopen donderdag ook de mijne laten tunen bij Savali door Ronald .
Heb er een andere auto van gekregen . :D Absolute aanrader .Had dit eigenlijk al veel eerder willen doen en moeten doen . Inhalen op rijkswegen is opeens geen avontuur meer .Verbruik kan ik nog niet helemaal beoordelen , maar daarover bericht ik wel nog eens , als ik een paar tankbeurten verder ben .
Ik ervaar dit dus helemaal niet zonder tuning. Die van mij trekt hem redelijk vlot door van de 80 naar de 120 in 5. Is die van mij misschien al getuned?
Lekker mjetten: Afbeelding
Gebruikersavatar
Odelot
Moderatore
Moderatore
Berichten: 4857
Lid geworden op: za mei 07, 2011 17:35
Locatie: Omstreeks den Bosch

Re: Chiptunen Punto Evo JTD Multijet - 85 PK

Bericht door Odelot »

Ik vind de mijne nou ook niet echt traag. Als je hem nieuw gekregen hebt is ie in elk geval niet gechipt, maar dat zal wel niet het geval zijn denk ik...
20 years ago, we had Johnny Cash, Bob Hope and Steve Jobs. Now we have no Cash, no Hope and no Jobs.
Gebruikersavatar
greymouse
Nuovo Arrivato
Berichten: 42
Lid geworden op: ma aug 15, 2011 21:19
Locatie: in het brons groen eikenhout

Re: Chiptunen Punto Evo JTD Multijet - 85 PK

Bericht door greymouse »

ybraat schreef:
greymouse schreef:Heb afgelopen donderdag ook de mijne laten tunen bij Savali door Ronald .
Heb er een andere auto van gekregen . :D Absolute aanrader .Had dit eigenlijk al veel eerder willen doen en moeten doen . Inhalen op rijkswegen is opeens geen avontuur meer .Verbruik kan ik nog niet helemaal beoordelen , maar daarover bericht ik wel nog eens , als ik een paar tankbeurten verder ben .
Ik ervaar dit dus helemaal niet zonder tuning. Die van mij trekt hem redelijk vlot door van de 80 naar de 120 in 5. Is die van mij misschien al getuned?
ybraat ,de mijne was niet echt traag , maar dit is toch wel een verschil , mijn zomerauto heeft na wat tuning circa 126 Pk (Benzine) bij een gewicht van 950 kg , dus ik weet wel wat echt vlot is . De EVO is noch niet zo snel ,maar toch kan ik voor mijn gevoel iets relaxter inhalen .En dat was ook de bedoeling .
Punto EVO , 1.3 Multijet Dynamic Chemical grey ;Dezent F 17 Inch 205/45/17 uniroyal zomers ;3,5 verlaging H&R afneembare Bosal trekhaak .
mijn hobby auto : had een Mazda Miata(MX-5) US 1991, nu een MX-5 NB FL Sportive 2002
Blackjack21
Nuovo Arrivato
Berichten: 34
Lid geworden op: vr aug 05, 2011 5:30

Re: Chiptunen Punto Evo JTD Multijet - 85 PK

Bericht door Blackjack21 »

Standaard is de Evo niet heel traag, kan goed meekomen met de rest van het verkeer.
Maar als je een snellere auto gewend bent (wat ik was) dan heb je het gevoel dat je een aanloop moet nemen om in te halen. Het extra koppel na het tunen zorgt ervoor dat je gewoon vlotter doortrekt. Zie mijn filmpjes in dit topic. Had al wat acceleratie testjes geschoten, zie http://forum.grandepuntoclub.nl/viewtop ... 15#p195602" onclick="window.open(this.href);return false;
Als je voor de Evo een 60pk benzine had is de standaard Evo voor je gevoel wel snel ;)
ybraat
Nuovo Arrivato
Berichten: 35
Lid geworden op: wo aug 29, 2012 21:25

Re: Chiptunen Punto Evo JTD Multijet - 85 PK

Bericht door ybraat »

Mijn vorige auto was een benzine Peugeot 1.6 16v met 110 pk op een kilotje of 950. Die was echt "snel". De punto is een stuk langzamer. Ik was alleen van te voren bang dat ik me zo irriteren aan de langzaamheid omdat je dat ook veel op internet leest. Maar dat valt me erg mee.

Ik heb ook een lancia delta benzine gehad met 100 pk. Die was erg langzaam. Daar moest ik echt mee terug schakelen als je op de snelweg onder de 100 reed. Na het chippen was dit trouwens over en reed dit een stuk beter. Ik vind de punto lekkerder rijden op de snelweg dan de Delta.

Ik denk dat ik hem maar ga laten tunen volgende jaar.
Lekker mjetten: Afbeelding
Gebruikersavatar
alfawiel
Membre D'Oro
Berichten: 1369
Lid geworden op: do sep 30, 2010 19:47
Locatie: Budel Dorplein

Re: Chiptunen Punto Evo JTD Multijet - 85 PK

Bericht door alfawiel »

het zal je verrassen hoeveel prettiger je MJ dan rijdt.
Ik ben er nog steeds blij om dat ik hem heb laten tunen. :D
AfbeeldingPunto Evo MJ85 (100 PK) (Grigio Impeccabile)Chemical Grey, Dynamic plus + Cool&Blue pakket, middenarmsteun,
interieur bordeauxrood , 208 velgen
Plaats reactie