Chiptunen Punto Evo JTD Multijet - 85 PK

Ik wil mijn punto evo multijet laten tunen

Peiling eindigde op ma feb 14, 2011 17:28

a) Ik heb belang bij zoveel mogelijk PK's (=snelheid)
3
2%
b) Ik heb belang bij zoveel mogelijk Nm (=trekkracht)
18
11%
c) Ik wil beide MAXIMAAL
21
12%
d) Ik wil chiptunen en geen aparte box
29
17%
e) Ik wil zelf via een rollenbaan de "winst" checken
17
10%
f) Ik wil garantie
28
17%
g) Ik vind tunen niet nodig
13
8%
h) Ik wil dat het forum bemiddelt voor een gunstige prijs
22
13%
i) Ik wil het dit jaar nog (2011)
18
11%
 
Totaal aantal stemmen: 169

Dennisvdk
Berichten: 6
Lid geworden op: zo mei 01, 2011 19:14

Re: Chiptunen Punto Evo JTD Multijet - 85 PK

Bericht door Dennisvdk »

Maar dat is toch bij iedere tuning? Alle waardes worden aangepast, zodat hij meer vermogen levert.
Alleen worden er soms essentiële dingen vergeten, zoals bij de punto, het schoonbranden van het roetfilter.
Dit doet hij wel gewoon met de chip van Ventura.....

Ik moet zeggen dat het echt een prettige tuning was, ging je er even mee naar de dealer, dan haalde ik hem er gewoon even uit :wink:
Gebruikersavatar
Jarre
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 4608
Lid geworden op: za aug 20, 2011 16:37

Re: Chiptunen Punto Evo JTD Multijet - 85 PK

Bericht door Jarre »

Powerbox fopt je computer, bij chiptuning wordt de xomputer hersxhreven.

Bij een powerbox verlies je vermogen hoe langer je hem erin hebt steken
Afbeelding Life is better on 2 wheelsAfbeelding
paco
Avere Una Vita
Berichten: 3152
Lid geworden op: do jan 19, 2012 11:32
Locatie: Heerhugowaard

Re: Chiptunen Punto Evo JTD Multijet - 85 PK

Bericht door paco »

Je moet anders even het topic lezen over Savali ! losse box geeft verkeerde info door en de auto stelt zich na 10.000 km weer langzaam in op originelen waarden . Bij Savali passen de computer van je auto aan en zo blijft het dan ook .
Afbeelding
Dennisvdk
Berichten: 6
Lid geworden op: zo mei 01, 2011 19:14

Re: Chiptunen Punto Evo JTD Multijet - 85 PK

Bericht door Dennisvdk »

Volgens Ventura is het geen Powerbox....
Ik heb er 30.000km mee gereden en absoluut niet gemerkt dat het vermogen was afgenomen.

Pas als ik de chip eruit haalde, merkte ik dat hij minder vermogen had. Daarna ging hij er weer in en de Punto ging weer als de brandweer.
Dus als er beweerd wordt dat hij zijn vermogen verliest, kan ik dat absoluut tegenspreken.
Gebruikersavatar
Jarre
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 4608
Lid geworden op: za aug 20, 2011 16:37

Re: Chiptunen Punto Evo JTD Multijet - 85 PK

Bericht door Jarre »

je verliest dat natuurlijk niet na 30.000km... rij er maar eens 200.000km mee. De computer van je auto wordt zo gefopt door verkeerde signalen dat het na verloop van tijd geen effect meer heeft.
Een auto past zich nl. ook aan aan zijn chauffeur. Een chip is een herprogrammatie van de computer, geen box die foute signalen doorstuurt.
En verwacht je nu zelf dat Ventura zijn eigen product zal tegenspreken?

Powerbox bestaat al héél lang, en al die 10.000'en mensen die er LANG mee hebben gereden weten wat het juist is.
Natuurlijk ging hij als een brandweer, dat deed de mijne ook en toen ging ie stuk. teveel koppel in lage toeren, boem gaat je vliegwiel, koppeling en turbo.

als je je powerbox tracht te verkopen, start dan best een verkoop topic op :wink:
Afbeelding Life is better on 2 wheelsAfbeelding
Dennisvdk
Berichten: 6
Lid geworden op: zo mei 01, 2011 19:14

Re: Chiptunen Punto Evo JTD Multijet - 85 PK

Bericht door Dennisvdk »

Dat zal geen enkel tuningsbedrijf doen. Als je op alle site`s van de tuners kijkt, hebben hun alleen de beste.
Ga er naar toe om te tunen, kunnen ze precies vertellen waarom die ander niet goed is :?
Ze gebruiken allerlei termen die de meeste niet begrijpen, om zo te bewijzen dat hun product het beste is.

De prijs van Ventura is dermate hoog, dat je er wel wat van mag verwachten. Ook wordt dit door dealers gebruikt, dus ga er wel vanuit dat dit goed is.
Gebruikersavatar
Jarre
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 4608
Lid geworden op: za aug 20, 2011 16:37

Re: Chiptunen Punto Evo JTD Multijet - 85 PK

Bericht door Jarre »

en daar ligt het probleem bij veel mensen... "het is duur, dus het moet wel goed zijn!"
de box die jij aanhaalt is dus ook een standaard programma dat niet op maat wordt gemaakt aan de auto? (elke motor is anders)
net zoals br-performance, heinz, savali etc... wordt dit bij officiele dealers gebruikt. t'is maar waar de garage het meeste voordeel uithaalt :wink:

maar goed, ieder zijn eigen mening en succes met de volgende powerboxen :-]
Afbeelding Life is better on 2 wheelsAfbeelding
Maarten
Junior Stato
Berichten: 405
Lid geworden op: zo aug 01, 2010 21:09

Re: Chiptunen Punto Evo JTD Multijet - 85 PK

Bericht door Maarten »

Jarre schreef:je verliest dat natuurlijk niet na 30.000km... rij er maar eens 200.000km mee.
Serieus? Na 200.000 km is het effect uitgewerkt? Of hoe bedoel je dat?
Natuurlijk ging hij als een brandweer, dat deed de mijne ook en toen ging ie stuk. teveel koppel in lage toeren, boem gaat je vliegwiel, koppeling en turbo.
Dat kun je met chiptuning ook voor elkaar krijgen (zolang de motor meewerkt), dus dat is niet noodzakelijk een probleem van het fenomeen powerbox. Maar bij een Multijet is de koppeling blijkbaar bestand tegen het hogere koppel.
Gebruikersavatar
Jarre
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 4608
Lid geworden op: za aug 20, 2011 16:37

Re: Chiptunen Punto Evo JTD Multijet - 85 PK

Bericht door Jarre »

Ja, de computer past zich stilaan weer aan aan de originele waarden.

De curves van een powerbox zijn nooit zoals chippen. Een powerbox is een standaardprogramma, een chip op maat.

Bekujk het als een sporter,
Als ze iedereen dezelfde dosis doping geven zit er binnen de kortste keren eentje dood op zn fiets.
Ga je analyseren per wielrenner en aanpassen aan zijn kunnen gaat ie langer leven.

Een powerbox geeft ook meestal een boost, dwz geen mooie curve. Beste aantoonbaar argument zijn de uitdraaien van de rollen ;-)
Afbeelding Life is better on 2 wheelsAfbeelding
adamski
Nuovo Arrivato
Berichten: 20
Lid geworden op: do mei 20, 2010 18:27

Re: Chiptunen Punto Evo JTD Multijet - 85 PK

Bericht door adamski »

afgelopen maandag mijn GP laten chippen bij Ronald.
Man, je krijgt echt een andere auto. Wat een heerlijkheid.

eindelijk weer in de 3e versnelling over een rotonde, 2e versnelling over een verkeersheuvel, in de 1e weer fatsoenlijk wegwezen ipv een seconde wachten op de turbo.

in 1 woord: Geweldig!
absolute aanrader voor iedereen.

ps: ik ben geen harde rijder, verre van dat zelfs. ik reed tot de tuning gemiddeld 1 op 23, ik hou het nu in de gaten, het LIJKT iets zuiniger te zijn. maar kom ik nog op terug
Brian de ve
Nuovo Arrivato
Berichten: 192
Lid geworden op: ma mei 14, 2012 19:38

Re: Chiptunen Punto Evo JTD Multijet - 85 PK

Bericht door Brian de ve »

adamski schreef:afgelopen maandag mijn GP laten chippen bij Ronald.
Man, je krijgt echt een andere auto. Wat een heerlijkheid.

eindelijk weer in de 3e versnelling over een rotonde, 2e versnelling over een verkeersheuvel, in de 1e weer fatsoenlijk wegwezen ipv een seconde wachten op de turbo.

in 1 woord: Geweldig!
absolute aanrader voor iedereen.

ps: ik ben geen harde rijder, verre van dat zelfs. ik reed tot de tuning gemiddeld 1 op 23, ik hou het nu in de gaten, het LIJKT iets zuiniger te zijn. maar kom ik nog op terug
Hier hetzelfde verhaal maar dan een t-jet, net of er een groter blok in gehangen is. En dat in die 5 min tijd.
willumpie
Junior Stato
Berichten: 475
Lid geworden op: zo okt 10, 2010 22:43
Locatie: Hellevoetsluis

Re: Chiptunen Punto Evo JTD Multijet - 85 PK

Bericht door willumpie »

r :(
Laatst gewijzigd door willumpie op za mar 30, 2013 21:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Wesley Abarth
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 4227
Lid geworden op: wo apr 30, 2008 11:10
Locatie: dongen
Contacteer:

Re: Chiptunen Punto Evo JTD Multijet - 85 PK

Bericht door Wesley Abarth »

ach dat weet je natuurlijk op voorhand, autorijden moet leuk blijven he :wink:
Gebruikersavatar
Odelot
Moderatore
Moderatore
Berichten: 4857
Lid geworden op: za mei 07, 2011 17:35
Locatie: Omstreeks den Bosch

Re: Chiptunen Punto Evo JTD Multijet - 85 PK

Bericht door Odelot »

Zou dat iets meer verbruik mooi op de koop toe nemen, maar waarschijnlijk ben ik 1 van de weinige die zijn mjet niet speciaal aangeschaft heeft om zo zuinig mogelijk te rijden. T zal mij een worst wezen of ie nou 1 op 24 of 1 op 20 rijdt :mrgreen:
20 years ago, we had Johnny Cash, Bob Hope and Steve Jobs. Now we have no Cash, no Hope and no Jobs.
willumpie
Junior Stato
Berichten: 475
Lid geworden op: zo okt 10, 2010 22:43
Locatie: Hellevoetsluis

Re: Chiptunen Punto Evo JTD Multijet - 85 PK

Bericht door willumpie »

:|
tja..... :)
Plaats reactie