Chiptunen Punto Evo JTD Multijet - 85 PK
Re: Chiptunen Punto Evo JTD Multijet - 85 PK
Maar dat is toch bij iedere tuning? Alle waardes worden aangepast, zodat hij meer vermogen levert.
Alleen worden er soms essentiële dingen vergeten, zoals bij de punto, het schoonbranden van het roetfilter.
Dit doet hij wel gewoon met de chip van Ventura.....
Ik moet zeggen dat het echt een prettige tuning was, ging je er even mee naar de dealer, dan haalde ik hem er gewoon even uit
Alleen worden er soms essentiële dingen vergeten, zoals bij de punto, het schoonbranden van het roetfilter.
Dit doet hij wel gewoon met de chip van Ventura.....
Ik moet zeggen dat het echt een prettige tuning was, ging je er even mee naar de dealer, dan haalde ik hem er gewoon even uit
Re: Chiptunen Punto Evo JTD Multijet - 85 PK
Powerbox fopt je computer, bij chiptuning wordt de xomputer hersxhreven.
Bij een powerbox verlies je vermogen hoe langer je hem erin hebt steken
Bij een powerbox verlies je vermogen hoe langer je hem erin hebt steken
Life is better on 2 wheels
Re: Chiptunen Punto Evo JTD Multijet - 85 PK
Je moet anders even het topic lezen over Savali ! losse box geeft verkeerde info door en de auto stelt zich na 10.000 km weer langzaam in op originelen waarden . Bij Savali passen de computer van je auto aan en zo blijft het dan ook .
Re: Chiptunen Punto Evo JTD Multijet - 85 PK
Volgens Ventura is het geen Powerbox....
Ik heb er 30.000km mee gereden en absoluut niet gemerkt dat het vermogen was afgenomen.
Pas als ik de chip eruit haalde, merkte ik dat hij minder vermogen had. Daarna ging hij er weer in en de Punto ging weer als de brandweer.
Dus als er beweerd wordt dat hij zijn vermogen verliest, kan ik dat absoluut tegenspreken.
Ik heb er 30.000km mee gereden en absoluut niet gemerkt dat het vermogen was afgenomen.
Pas als ik de chip eruit haalde, merkte ik dat hij minder vermogen had. Daarna ging hij er weer in en de Punto ging weer als de brandweer.
Dus als er beweerd wordt dat hij zijn vermogen verliest, kan ik dat absoluut tegenspreken.
Re: Chiptunen Punto Evo JTD Multijet - 85 PK
je verliest dat natuurlijk niet na 30.000km... rij er maar eens 200.000km mee. De computer van je auto wordt zo gefopt door verkeerde signalen dat het na verloop van tijd geen effect meer heeft.
Een auto past zich nl. ook aan aan zijn chauffeur. Een chip is een herprogrammatie van de computer, geen box die foute signalen doorstuurt.
En verwacht je nu zelf dat Ventura zijn eigen product zal tegenspreken?
Powerbox bestaat al héél lang, en al die 10.000'en mensen die er LANG mee hebben gereden weten wat het juist is.
Natuurlijk ging hij als een brandweer, dat deed de mijne ook en toen ging ie stuk. teveel koppel in lage toeren, boem gaat je vliegwiel, koppeling en turbo.
als je je powerbox tracht te verkopen, start dan best een verkoop topic op
Een auto past zich nl. ook aan aan zijn chauffeur. Een chip is een herprogrammatie van de computer, geen box die foute signalen doorstuurt.
En verwacht je nu zelf dat Ventura zijn eigen product zal tegenspreken?
Powerbox bestaat al héél lang, en al die 10.000'en mensen die er LANG mee hebben gereden weten wat het juist is.
Natuurlijk ging hij als een brandweer, dat deed de mijne ook en toen ging ie stuk. teveel koppel in lage toeren, boem gaat je vliegwiel, koppeling en turbo.
als je je powerbox tracht te verkopen, start dan best een verkoop topic op
Life is better on 2 wheels
Re: Chiptunen Punto Evo JTD Multijet - 85 PK
Dat zal geen enkel tuningsbedrijf doen. Als je op alle site`s van de tuners kijkt, hebben hun alleen de beste.
Ga er naar toe om te tunen, kunnen ze precies vertellen waarom die ander niet goed is
Ze gebruiken allerlei termen die de meeste niet begrijpen, om zo te bewijzen dat hun product het beste is.
De prijs van Ventura is dermate hoog, dat je er wel wat van mag verwachten. Ook wordt dit door dealers gebruikt, dus ga er wel vanuit dat dit goed is.
Ga er naar toe om te tunen, kunnen ze precies vertellen waarom die ander niet goed is
Ze gebruiken allerlei termen die de meeste niet begrijpen, om zo te bewijzen dat hun product het beste is.
De prijs van Ventura is dermate hoog, dat je er wel wat van mag verwachten. Ook wordt dit door dealers gebruikt, dus ga er wel vanuit dat dit goed is.
Re: Chiptunen Punto Evo JTD Multijet - 85 PK
en daar ligt het probleem bij veel mensen... "het is duur, dus het moet wel goed zijn!"
de box die jij aanhaalt is dus ook een standaard programma dat niet op maat wordt gemaakt aan de auto? (elke motor is anders)
net zoals br-performance, heinz, savali etc... wordt dit bij officiele dealers gebruikt. t'is maar waar de garage het meeste voordeel uithaalt
maar goed, ieder zijn eigen mening en succes met de volgende powerboxen
de box die jij aanhaalt is dus ook een standaard programma dat niet op maat wordt gemaakt aan de auto? (elke motor is anders)
net zoals br-performance, heinz, savali etc... wordt dit bij officiele dealers gebruikt. t'is maar waar de garage het meeste voordeel uithaalt
maar goed, ieder zijn eigen mening en succes met de volgende powerboxen
Life is better on 2 wheels
Re: Chiptunen Punto Evo JTD Multijet - 85 PK
Serieus? Na 200.000 km is het effect uitgewerkt? Of hoe bedoel je dat?Jarre schreef:je verliest dat natuurlijk niet na 30.000km... rij er maar eens 200.000km mee.
Dat kun je met chiptuning ook voor elkaar krijgen (zolang de motor meewerkt), dus dat is niet noodzakelijk een probleem van het fenomeen powerbox. Maar bij een Multijet is de koppeling blijkbaar bestand tegen het hogere koppel.Natuurlijk ging hij als een brandweer, dat deed de mijne ook en toen ging ie stuk. teveel koppel in lage toeren, boem gaat je vliegwiel, koppeling en turbo.
Re: Chiptunen Punto Evo JTD Multijet - 85 PK
Ja, de computer past zich stilaan weer aan aan de originele waarden.
De curves van een powerbox zijn nooit zoals chippen. Een powerbox is een standaardprogramma, een chip op maat.
Bekujk het als een sporter,
Als ze iedereen dezelfde dosis doping geven zit er binnen de kortste keren eentje dood op zn fiets.
Ga je analyseren per wielrenner en aanpassen aan zijn kunnen gaat ie langer leven.
Een powerbox geeft ook meestal een boost, dwz geen mooie curve. Beste aantoonbaar argument zijn de uitdraaien van de rollen
De curves van een powerbox zijn nooit zoals chippen. Een powerbox is een standaardprogramma, een chip op maat.
Bekujk het als een sporter,
Als ze iedereen dezelfde dosis doping geven zit er binnen de kortste keren eentje dood op zn fiets.
Ga je analyseren per wielrenner en aanpassen aan zijn kunnen gaat ie langer leven.
Een powerbox geeft ook meestal een boost, dwz geen mooie curve. Beste aantoonbaar argument zijn de uitdraaien van de rollen
Life is better on 2 wheels
Re: Chiptunen Punto Evo JTD Multijet - 85 PK
afgelopen maandag mijn GP laten chippen bij Ronald.
Man, je krijgt echt een andere auto. Wat een heerlijkheid.
eindelijk weer in de 3e versnelling over een rotonde, 2e versnelling over een verkeersheuvel, in de 1e weer fatsoenlijk wegwezen ipv een seconde wachten op de turbo.
in 1 woord: Geweldig!
absolute aanrader voor iedereen.
ps: ik ben geen harde rijder, verre van dat zelfs. ik reed tot de tuning gemiddeld 1 op 23, ik hou het nu in de gaten, het LIJKT iets zuiniger te zijn. maar kom ik nog op terug
Man, je krijgt echt een andere auto. Wat een heerlijkheid.
eindelijk weer in de 3e versnelling over een rotonde, 2e versnelling over een verkeersheuvel, in de 1e weer fatsoenlijk wegwezen ipv een seconde wachten op de turbo.
in 1 woord: Geweldig!
absolute aanrader voor iedereen.
ps: ik ben geen harde rijder, verre van dat zelfs. ik reed tot de tuning gemiddeld 1 op 23, ik hou het nu in de gaten, het LIJKT iets zuiniger te zijn. maar kom ik nog op terug
-
- Nuovo Arrivato
- Berichten: 192
- Lid geworden op: ma mei 14, 2012 19:38
Re: Chiptunen Punto Evo JTD Multijet - 85 PK
Hier hetzelfde verhaal maar dan een t-jet, net of er een groter blok in gehangen is. En dat in die 5 min tijd.adamski schreef:afgelopen maandag mijn GP laten chippen bij Ronald.
Man, je krijgt echt een andere auto. Wat een heerlijkheid.
eindelijk weer in de 3e versnelling over een rotonde, 2e versnelling over een verkeersheuvel, in de 1e weer fatsoenlijk wegwezen ipv een seconde wachten op de turbo.
in 1 woord: Geweldig!
absolute aanrader voor iedereen.
ps: ik ben geen harde rijder, verre van dat zelfs. ik reed tot de tuning gemiddeld 1 op 23, ik hou het nu in de gaten, het LIJKT iets zuiniger te zijn. maar kom ik nog op terug
-
- Junior Stato
- Berichten: 475
- Lid geworden op: zo okt 10, 2010 22:43
- Locatie: Hellevoetsluis
Re: Chiptunen Punto Evo JTD Multijet - 85 PK
r
Laatst gewijzigd door willumpie op za mar 30, 2013 21:47, 1 keer totaal gewijzigd.
- Wesley Abarth
- VIP Membro
- Berichten: 4227
- Lid geworden op: wo apr 30, 2008 11:10
- Locatie: dongen
- Contacteer:
Re: Chiptunen Punto Evo JTD Multijet - 85 PK
ach dat weet je natuurlijk op voorhand, autorijden moet leuk blijven he
- Odelot
- Moderatore
- Berichten: 4857
- Lid geworden op: za mei 07, 2011 17:35
- Locatie: Omstreeks den Bosch
Re: Chiptunen Punto Evo JTD Multijet - 85 PK
Zou dat iets meer verbruik mooi op de koop toe nemen, maar waarschijnlijk ben ik 1 van de weinige die zijn mjet niet speciaal aangeschaft heeft om zo zuinig mogelijk te rijden. T zal mij een worst wezen of ie nou 1 op 24 of 1 op 20 rijdt
20 years ago, we had Johnny Cash, Bob Hope and Steve Jobs. Now we have no Cash, no Hope and no Jobs.