Chiptunen Punto Evo JTD Multijet - 85 PK
Re: Chiptunen Punto Evo JTD Multijet - 85 PK
Ze hebben niks aan een MiTo omdat die een andere versie computer heeft. De MiTo is al gechiptuned. Ze hebben een Punto nodig.
- alfawiel
- Membre D'Oro
- Berichten: 1369
- Lid geworden op: do sep 30, 2010 19:47
- Locatie: Budel Dorplein
Re: Chiptunen Punto Evo JTD Multijet - 85 PK
Het is net als bij de GP, de 70,90 en 95 zijn gechiptuned, echter niet de BPM en MRB vrije 85PK.Maarten schreef:Ze hebben niks aan een MiTo omdat die een andere versie computer heeft. De MiTo is al gechiptuned. Ze hebben een Punto nodig.
Maar je hebt gelijk, de MiTo 1300 70,75 en 90 pk is gechiptuned, echter ook hier, niet de 85pk versie
Punto Evo MJ85 (100 PK) (Grigio Impeccabile)Chemical Grey, Dynamic plus + Cool&Blue pakket, middenarmsteun,
interieur bordeauxrood , 208 velgen
interieur bordeauxrood , 208 velgen
- Sunrise
- Dedito
- Berichten: 7609
- Lid geworden op: wo sep 03, 2008 22:34
- Locatie: Het mooie Brabantse Land
- Contacteer:
Re: Chiptunen Punto Evo JTD Multijet - 85 PK
.) .) over 1 week hebben we meer duidelijkheid voor julliealfawiel schreef:...daarom wacht ik ook rustig af tot er resultaat is uit het overleg tussen bestuur en Vireo (SaVaLi Tuning).
Re: Chiptunen Punto Evo JTD Multijet - 85 PK
Denken jullie ook aan de gevolgen voor je portemonnee in het geval de overheid erachter komt dat je bpm en wegenbelasting vrije auto niet meer voldoet aan de regelgeving daaromtrent? Ik neem aan dat je geen zin hebt om achteraf nog even de bpm en de wegenbelasting te gaan betalen!
http://www.autoweek.nl/autonieuws/12390 ... -aanpakken
Het is nu nog niet zover maar reken maar dat dit soort zaken er gaan komen!
http://www.autoweek.nl/autonieuws/12390 ... -aanpakken
Het is nu nog niet zover maar reken maar dat dit soort zaken er gaan komen!
Re: Chiptunen Punto Evo JTD Multijet - 85 PK
Ja, en wat gaan ze dan met mij doen? Ik rij 1:20. Dat komt overeen met een CO2 uitstoot van zo'n 130 g/km. Heb ik dan ook geen recht meer op vrijstelling?
Nee, ik ben daar niet zo bang voor.
Nee, ik ben daar niet zo bang voor.
Laatst gewijzigd door Maarten op wo feb 02, 2011 9:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Chiptunen Punto Evo JTD Multijet - 85 PK
Het is en blijft een eenmalig meetmoment. Daarna "mag" je eigenlijk alles met de auto doen, er wordt bijvoorbeeld ook geen onderscheid gemaakt tussen een auto met en zonder airco.MarkM schreef:Denken jullie ook aan de gevolgen voor je portemonnee in het geval de overheid erachter komt dat je bpm en wegenbelasting vrije auto niet meer voldoet aan de regelgeving daaromtrent? Ik neem aan dat je geen zin hebt om achteraf nog even de bpm en de wegenbelasting te gaan betalen!
http://www.autoweek.nl/autonieuws/12390 ... -aanpakken
Het is nu nog niet zover maar reken maar dat dit soort zaken er gaan komen!
Re: Chiptunen Punto Evo JTD Multijet - 85 PK
Ja want dan zou airco ook verboden moeten worden. Evenals rijden met verlichting overdags, blower vol aan, e.d.Evo-Erik schreef:Het is en blijft een eenmalig meetmoment. Daarna "mag" je eigenlijk alles met de auto doen, er wordt bijvoorbeeld ook geen onderscheid gemaakt tussen een auto met en zonder airco.MarkM schreef:Denken jullie ook aan de gevolgen voor je portemonnee in het geval de overheid erachter komt dat je bpm en wegenbelasting vrije auto niet meer voldoet aan de regelgeving daaromtrent? Ik neem aan dat je geen zin hebt om achteraf nog even de bpm en de wegenbelasting te gaan betalen!
http://www.autoweek.nl/autonieuws/12390 ... -aanpakken
Het is nu nog niet zover maar reken maar dat dit soort zaken er gaan komen!
Immers kan je flinke uitstoot besparen door deze dingen dus niet te gebruiken.
- Sunrise
- Dedito
- Berichten: 7609
- Lid geworden op: wo sep 03, 2008 22:34
- Locatie: Het mooie Brabantse Land
- Contacteer:
Re: Chiptunen Punto Evo JTD Multijet - 85 PK
benieuwd wat ze dan verzinnen. Aangezien we bij de AGP er een af-fabriek essesse-pakket op hebben laten zetten hebben we ook een hogere uitstoot terwijl dat volkomen legaal is -] .
Grootste probleem zal de controle zijn. Er zijn maar een paar rollenbanken in Nederland. Moet je dan soms 1x per jaar verplicht op een rollenbank :roll: , zal errugh druk worden dan
Grootste probleem zal de controle zijn. Er zijn maar een paar rollenbanken in Nederland. Moet je dan soms 1x per jaar verplicht op een rollenbank :roll: , zal errugh druk worden dan
Re: Chiptunen Punto Evo JTD Multijet - 85 PK
Daarnaast wordt gesproken over leasebakken. Velen hier rijden de MJ85 particulier, niemand die daar naar kijkt dus... Handhaving van de politie kan je wel vergeten.
Re: Chiptunen Punto Evo JTD Multijet - 85 PK
hmmm ik rij lease ..
Ik HAD een Evo 5D / 1.3d Mjet 85 / Ugrnd Grey / Leer int / Dyn+ / Cool&Blue / en zo .. (Foto's hier)
-
- Nuovo Arrivato
- Berichten: 105
- Lid geworden op: za sep 18, 2010 14:59
- Locatie: Oosterbeek
- Contacteer:
Re: Chiptunen Punto Evo JTD Multijet - 85 PK
En wat wil jij met een rollenbank controleren?Sunrise schreef: benieuwd wat ze dan verzinnen. Aangezien we bij de AGP er een af-fabriek essesse-pakket op hebben laten zetten hebben we ook een hogere uitstoot terwijl dat volkomen legaal is -] .
Grootste probleem zal de controle zijn. Er zijn maar een paar rollenbanken in Nederland. Moet je dan soms 1x per jaar verplicht op een rollenbank :roll: , zal errugh druk worden dan
De meeste ECU's hebben tegenwoordig ruimte voor meerdere mappings naast de originele.
En dus is het zonder al te veel moeite mogelijk om te kiezen tussen die mappings.
Een Engelse tuner (Revo) levert voor VAG auto's zelfs een kastje om met een schakelaartje te kiezen welke mapping je actief wilt hebben, en dat kastje wordt gewoon op de OBD poort aangesloten.
Dan weet jij wel welke mapping er actief is als de auto naar de dealer gaat of een keuring.
- keizerh
- Junior Stato
- Berichten: 222
- Lid geworden op: za jan 08, 2011 19:34
- Locatie: Wildervank (Groningen)
Re: Chiptunen Punto Evo JTD Multijet - 85 PK
Mapping met een knoppie.
Es kijken of ik een Alfa DNA handle in de Fiat kwijt kan.
hendrik
Es kijken of ik een Alfa DNA handle in de Fiat kwijt kan.
hendrik
Re: Chiptunen Punto Evo JTD Multijet - 85 PK
En...... -]Sunrise schreef:Beste leden,
Maandag 7 februari zullen de Secretaris & de Penningmeester namens jullie gaan praten met Vireo Auto / Savali Tuning.
Zodra wij nieuws voor jullie hebben zullen jullie dat natuurlijk hier kunnen lezen...
Namens het bestuur.
-
- Senior Stato
- Berichten: 649
- Lid geworden op: za mei 15, 2010 21:07
- Locatie: groningen
Re: Chiptunen Punto Evo JTD Multijet - 85 PK
heb uit betrouwbare bron dat savali NIET in staat in de 85pk multijet te chippen.
als het een troost is:NIEMAND kan het nog en dat gaat nog wel een paar maand duren ook.
het schijnt dat de update voor de hardware om met de specifieke motorregelaparaat te communiceren nog niet beschikbaar is en voorlopig ook niet komt.
ik hoop natuurlijk zelf ook dat sunrise straks met goed nieuws komt,maar heb daar eigenlijk weinig vertrouwen in.
helaas
als het een troost is:NIEMAND kan het nog en dat gaat nog wel een paar maand duren ook.
het schijnt dat de update voor de hardware om met de specifieke motorregelaparaat te communiceren nog niet beschikbaar is en voorlopig ook niet komt.
ik hoop natuurlijk zelf ook dat sunrise straks met goed nieuws komt,maar heb daar eigenlijk weinig vertrouwen in.
helaas
Re: Chiptunen Punto Evo JTD Multijet - 85 PK
We hebben een goed gesprek gehad We gaan nu de details uitwerken en zodra we iets officieel te melden hebben, lees je dat uiteraard op dit forum.Evo-Erik schreef:En...... -]
Correct, nog niet. Ze willen wel met de Evo aan de slag, dus dat is voor ons Punto-rijders goed nieuws.evotaxfree schreef:heb uit betrouwbare bron dat savali NIET is staat in de 85pk multijet te tunen.
12000km GP 1.3 Multijet 16v 75 Active,
162000km GP 1.4 8v 77 Edizione Blue&Me,
2000km GP 1.4 8v 77 Racing+,
125000km Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic.
Nu Renault Mégane Estate 1.5 dCi 110 Bose.
162000km GP 1.4 8v 77 Edizione Blue&Me,
2000km GP 1.4 8v 77 Racing+,
125000km Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic.
Nu Renault Mégane Estate 1.5 dCi 110 Bose.