Chiptunen Punto Evo JTD Multijet - 85 PK

Ik wil mijn punto evo multijet laten tunen

Peiling eindigde op ma feb 14, 2011 17:28

a) Ik heb belang bij zoveel mogelijk PK's (=snelheid)
3
2%
b) Ik heb belang bij zoveel mogelijk Nm (=trekkracht)
18
11%
c) Ik wil beide MAXIMAAL
21
12%
d) Ik wil chiptunen en geen aparte box
29
17%
e) Ik wil zelf via een rollenbaan de "winst" checken
17
10%
f) Ik wil garantie
28
17%
g) Ik vind tunen niet nodig
13
8%
h) Ik wil dat het forum bemiddelt voor een gunstige prijs
22
13%
i) Ik wil het dit jaar nog (2011)
18
11%
 
Totaal aantal stemmen: 169

Gebruikersavatar
de blauwe
Junior Stato
Berichten: 341
Lid geworden op: vr jan 14, 2011 15:45
Locatie: apeldoorn

Re: Chiptunen Punto Evo JTD Multijet - 85 PK

Bericht door de blauwe »

Bennink schreef:Heb je die mooie 'Quote'-knop gezien als je een bericht plaatst? :roll:
[quotebedoel je deze.........][/quote]

Gevonden dus en bedankt. Ben nog nieuw vandaar......... :wink:
punto evo 1.3 jtdm - 85 pk - crossover black dyn. en cool en blue

Vorige week mijn punto evo na 4 jaar trouwe dienst ingeruild voor een Volvo V50. Ik hoop dat de nieuwe eigenaar er net zoveel plezier aan zal beleven als ik heb gehad.
Gebruikersavatar
Bennink
Dedito
Berichten: 9115
Lid geworden op: wo nov 15, 2006 17:23
Locatie: Deventer

Re: Chiptunen Punto Evo JTD Multijet - 85 PK

Bericht door Bennink »

de blauwe schreef:
Bennink schreef:Heb je die mooie 'Quote'-knop gezien als je een bericht plaatst? :roll:
bedoel je deze.........
Gevonden dus en bedankt. Ben nog nieuw vandaar......... :wink:
Mooi zo! Geen probleem, maar als ik je bericht direct had aangepast gaat het de volgende keer ook weer fout.

Die knop werkt trouwens als volgt: de tekst selecteren die je wilt quoten en dan op de knop drukken. Dan staat het netjes tussen haken.
12000km GP 1.3 Multijet 16v 75 Active,
162000km GP 1.4 8v 77 Edizione Blue&Me,
2000km GP 1.4 8v 77 Racing+,
125000km Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic.
Nu Renault Mégane Estate 1.5 dCi 110 Bose.
Sweetnl
Nuovo Arrivato
Berichten: 81
Lid geworden op: za sep 04, 2010 14:18

Re: Chiptunen Punto Evo JTD Multijet - 85 PK

Bericht door Sweetnl »

Bedankt voor het speurwerk Blauwe.

De man van Savali lijkt zeker van z'n zaak te zijn. Dit zou betekenen dat zij de eerste in NL zijn die de 85pk versie kunnen kietelen.

Laten we ook bij de beoordeling van die tuning de macht van het internet en dit forum blijven benutten. Niets is zo veelzeggend als een goedgemaakt youtube filmpje. Wat is nodig? 2 belastingvrije Multijets. Eentje standaard en de ander met de tuning. Ze rijden in de vierde versnelling met 80 km/h naast elkaar en gaan dan tegelijkertijd op het gas.

Wil ik graag zien hoe groot dan het verschil na 15 seconden volgas is.

Meten is weten en zien is geloven.
Maarten
Junior Stato
Berichten: 405
Lid geworden op: zo aug 01, 2010 21:09

Re: Chiptunen Punto Evo JTD Multijet - 85 PK

Bericht door Maarten »

De MiTo heeft inderdaad ook een Magneti Marelli computer, maar in de 85pk MJ is blijkbaar een andere variant dan in de 70, 75 en 90 pk motoren ingebouwd. Althans volgens Squadra. In Squadra-tuning, 1.3 Multijet 16v 85pk wordt hier over gesproken.

Maar als Savali zeker van zijn zaak is dan bied ik mijn auto graag aan als proefkonijn. Ik herinner me anders wel een topic over een tuner die het ook al kon, maar toen er uiteindelijk een 85pk MJ in de garage stond het toch niet lukte. Dus als Savali uitgaat van de MiTo en dan zegt "de 85pk MJ lukt ook", dan ben ik sceptisch.
evotaxfree
Senior Stato
Berichten: 649
Lid geworden op: za mei 15, 2010 21:07
Locatie: groningen

Re: Chiptunen Punto Evo JTD Multijet - 85 PK

Bericht door evotaxfree »

dat zou mooi zijn,
animo genoeg en geen enkele andere tuner kan deze auto nog chippen.
wie gaat als 1e?

vireo neemt de volledige verantwoordelijkheid mocht het misgaan,in het ergste geval ga je met een alfa naar huis i.p.v. met je multijet -]

zou mooi zijn als er een gegadigde in de buurt van vireo de proef op de som zou nemen.
ik vind het jammer om van groningen naar houten te moeten rijden om er dan achter te komen dat het toch niet gaat.
Gebruikersavatar
de blauwe
Junior Stato
Berichten: 341
Lid geworden op: vr jan 14, 2011 15:45
Locatie: apeldoorn

Re: Chiptunen Punto Evo JTD Multijet - 85 PK

Bericht door de blauwe »

Ik ga voor en groupsbuy en wil even overleg met iemand van het bestuur. Savali wil 25% korting geven op tunen, maar lijkt me logisch dat hij de officiële sponsor status krijgt.
Ik wacht de reactie van het bestuur even af, waarbij ik opmerk dat contacten het beste via één persoon kunnen verlopen.

Als het bestuur dit leest, vraag ik hen bij deze hierop te reageren.
Laatst gewijzigd door Sunrise op wo jan 19, 2011 19:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: U heeft Pb.
punto evo 1.3 jtdm - 85 pk - crossover black dyn. en cool en blue

Vorige week mijn punto evo na 4 jaar trouwe dienst ingeruild voor een Volvo V50. Ik hoop dat de nieuwe eigenaar er net zoveel plezier aan zal beleven als ik heb gehad.
Sweetnl
Nuovo Arrivato
Berichten: 81
Lid geworden op: za sep 04, 2010 14:18

Re: Chiptunen Punto Evo JTD Multijet - 85 PK

Bericht door Sweetnl »

Korting is mooi.

Maar vooraf een demonstratie van het aangebodene is mooier. Heb te vaak meegemaakt dat een motortuning achteraf een tjoening was. Je moest erin 'geloven' om er plezier van te hebben.

Ik wil eerst 2 auto's naast elkaar zien. Dan kijken wat het gat na 15 seconden vol accelereren is.
Gebruikersavatar
alfawiel
Membre D'Oro
Berichten: 1369
Lid geworden op: do sep 30, 2010 19:47
Locatie: Budel Dorplein

Re: Chiptunen Punto Evo JTD Multijet - 85 PK

Bericht door alfawiel »

Sweetnl schreef:Korting is mooi.

Maar vooraf een demonstratie van het aangebodene is mooier. Heb te vaak meegemaakt dat een motortuning achteraf een tjoening was. Je moest erin 'geloven' om er plezier van te hebben.

Ik wil eerst 2 auto's naast elkaar zien. Dan kijken wat het gat na 15 seconden vol accelereren is.
Daar hoef je geen test voor te rijden, de rollenbank geeft voldoende info.
AfbeeldingPunto Evo MJ85 (100 PK) (Grigio Impeccabile)Chemical Grey, Dynamic plus + Cool&Blue pakket, middenarmsteun,
interieur bordeauxrood , 208 velgen
Sweetnl
Nuovo Arrivato
Berichten: 81
Lid geworden op: za sep 04, 2010 14:18

Re: Chiptunen Punto Evo JTD Multijet - 85 PK

Bericht door Sweetnl »

De rollenbank is van de tuner. Het succes van de tuning is dan altijd verzekerd.

Ik wil het feestje niet bij bij voorbaat verpesten, maar ik heb teveel gezien en gelezen om zomaar op voorhand iets te geloven. En zeg nou zelf, zo'n vergelijk met twee auto's en een mobiele telefoon die filmpjes kan maken is toch simpel te realiseren. Eind februari, begin maart heb ik m'n Multijet, dan nog een andere noorderling met een getunede versie ernaast en ik zet de beelden online. Liefst eerder natuurlijk als de tuning nu al geleverd kan worden.
Gebruikersavatar
alfawiel
Membre D'Oro
Berichten: 1369
Lid geworden op: do sep 30, 2010 19:47
Locatie: Budel Dorplein

Re: Chiptunen Punto Evo JTD Multijet - 85 PK

Bericht door alfawiel »

Je bent nogal wantrouwig als ik dit zo lees, misschien wel terecht.
Maar, zo'n filmpje is toch ook heel simpel te manipuleren, dat kun je ook met 2 niet gechipte auto's doen
AfbeeldingPunto Evo MJ85 (100 PK) (Grigio Impeccabile)Chemical Grey, Dynamic plus + Cool&Blue pakket, middenarmsteun,
interieur bordeauxrood , 208 velgen
Sweetnl
Nuovo Arrivato
Berichten: 81
Lid geworden op: za sep 04, 2010 14:18

Re: Chiptunen Punto Evo JTD Multijet - 85 PK

Bericht door Sweetnl »

Een tuner met een rollenbank is als een slager die z'n eigen vlees keurt :lol:

Ik geloof inderdaad dat ik een beetje wantrouwig ben. Maar ik ben ook geinteresseerd in een succesvolle tuning. Als potentiele koper heb ik geen reden om zo'n test te manipuleren. Er zijn tijdens zo'n test trouwens altijd 2 partijen aanwezig. Misschien ik als nieuwschierige mogelijke koper en een andere Punto Multijet rijder die al tot koop is overgegaan.
Gebruikersavatar
alfawiel
Membre D'Oro
Berichten: 1369
Lid geworden op: do sep 30, 2010 19:47
Locatie: Budel Dorplein

Re: Chiptunen Punto Evo JTD Multijet - 85 PK

Bericht door alfawiel »

Laten we eerst maar even afwachten of het chippen uberhaubt lukt.
Volgens mij is Sunrise er momenteel vanuit het bestuur mee aan de gang.
Ook ik ben een otentieel kandidaat om mijn MJ te laten chippen.
AfbeeldingPunto Evo MJ85 (100 PK) (Grigio Impeccabile)Chemical Grey, Dynamic plus + Cool&Blue pakket, middenarmsteun,
interieur bordeauxrood , 208 velgen
Gebruikersavatar
Sunrise
Dedito
Berichten: 7609
Lid geworden op: wo sep 03, 2008 22:34
Locatie: Het mooie Brabantse Land
Contacteer:

Re: Chiptunen Punto Evo JTD Multijet - 85 PK

Bericht door Sunrise »

alfawiel schreef:Volgens mij is Sunrise er momenteel vanuit het bestuur mee aan de gang.
...naar aanleiding van vragen gaan wij idd. kijken of we wat voor jullie kunnen betekenen ~]
Gebruikersavatar
Bennink
Dedito
Berichten: 9115
Lid geworden op: wo nov 15, 2006 17:23
Locatie: Deventer

Re: Chiptunen Punto Evo JTD Multijet - 85 PK

Bericht door Bennink »

Ik heb inmiddels contact gezocht met Savali. Wordt vervolgd.
12000km GP 1.3 Multijet 16v 75 Active,
162000km GP 1.4 8v 77 Edizione Blue&Me,
2000km GP 1.4 8v 77 Racing+,
125000km Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic.
Nu Renault Mégane Estate 1.5 dCi 110 Bose.
RobbieT
Nuovo Arrivato
Berichten: 105
Lid geworden op: za sep 18, 2010 14:59
Locatie: Oosterbeek
Contacteer:

Re: Chiptunen Punto Evo JTD Multijet - 85 PK

Bericht door RobbieT »

Zijn de volgende zaken ook bekend:

Heeft een MultiJet 85 een 2-massa vliegwiel? Zo ja, wat is het koppel dat deze aankan?
Wat voor koppeling zit er in de MultiJet 85 en hoeveel koppel kan deze aan?

En hetzelfde geld eigenlijk voor de versnellingsbak en aandrijfassen, wat kunnen deze hebben?

Allemaal dingen die je van tevoren wilt weten en precies de reden dat je alleen iemand die veel verstand van Alfa/Fiat heeft de auto wilt laten tunen.

Ik heb zelf het idee dat tussen de 1500 en 1750 rpm er origineel al zoveel koppel beschikbaar is dat de resonanties eigenlijk al niet helemaal meer gedempt worden.
Dat zou betekenen dat je bij tunen daar rekening mee moet houden door het koppel in dat gebied niet te laten stijgen.
Puur voor behoud van de aandrijflijn.

Dat zou ook betekenen dat je dus meer aan vermogen dan aan koppel kan winnen, en ik weet niet hoe interessant het dan nog voor velen is.
Zodra je meer toeren gaat rijden dan is het met de clou van het karretje ook wel gedaan.
Punto Evo MultiJet 85 Tech House Grey 5 deurs. Cool & Blue pakket / Dynamic plus pakket en nog als extra middenarmsteun, lederen stuurwiel + versnellingspook en Thule afneembare trekhaak
Afbeelding
Plaats reactie