Chiptunen Punto Evo JTD Multijet - 85 PK

Ik wil mijn punto evo multijet laten tunen

Peiling eindigde op ma feb 14, 2011 17:28

a) Ik heb belang bij zoveel mogelijk PK's (=snelheid)
3
2%
b) Ik heb belang bij zoveel mogelijk Nm (=trekkracht)
18
11%
c) Ik wil beide MAXIMAAL
21
12%
d) Ik wil chiptunen en geen aparte box
29
17%
e) Ik wil zelf via een rollenbaan de "winst" checken
17
10%
f) Ik wil garantie
28
17%
g) Ik vind tunen niet nodig
13
8%
h) Ik wil dat het forum bemiddelt voor een gunstige prijs
22
13%
i) Ik wil het dit jaar nog (2011)
18
11%
 
Totaal aantal stemmen: 169

Gebruikersavatar
de blauwe
Junior Stato
Berichten: 341
Lid geworden op: vr jan 14, 2011 15:45
Locatie: apeldoorn

Re: Chiptunen Punto Evo JTD Multijet - 85 PK

Bericht door de blauwe »

RobbieT schreef:Zijn de volgende zaken ook bekend:

Heeft een MultiJet 85 een 2-massa vliegwiel? Zo ja, wat is het koppel dat deze aankan?
Wat voor koppeling zit er in de MultiJet 85 en hoeveel koppel kan deze aan?

En hetzelfde geld eigenlijk voor de versnellingsbak en aandrijfassen, wat kunnen deze hebben?

Allemaal dingen die je van tevoren wilt weten en precies de reden dat je alleen iemand die veel verstand van Alfa/Fiat heeft de auto wilt laten tunen.

Ik heb zelf het idee dat tussen de 1500 en 1750 rpm er origineel al zoveel koppel beschikbaar is dat de resonanties eigenlijk al niet helemaal meer gedempt worden.
Dat zou betekenen dat je bij tunen daar rekening mee moet houden door het koppel in dat gebied niet te laten stijgen.
Puur voor behoud van de aandrijflijn.

Dat zou ook betekenen dat je dus meer aan vermogen dan aan koppel kan winnen, en ik weet niet hoe interessant het dan nog voor velen is.
Zodra je meer toeren gaat rijden dan is het met de clou van het karretje ook wel gedaan.
Doorgezet naar Ronald Vermeulen. Bedankt voor je bijdrage aan deze discussie!!
punto evo 1.3 jtdm - 85 pk - crossover black dyn. en cool en blue

Vorige week mijn punto evo na 4 jaar trouwe dienst ingeruild voor een Volvo V50. Ik hoop dat de nieuwe eigenaar er net zoveel plezier aan zal beleven als ik heb gehad.
Gebruikersavatar
meneerbas
Nuovo Arrivato
Berichten: 33
Lid geworden op: di okt 26, 2010 11:27

Re: Chiptunen Punto Evo JTD Multijet - 85 PK

Bericht door meneerbas »

Dit topic ga ik in ieder geval op de voet volgen! Heb mijn Volvo V50 in het verleden bij Ziptuning laten chippen en was daar eigenlijk wel over te spreken. Helaas nooit op de rollerbank bekeken of de vermogentoename was zoals beloofd werd.
Laatst gewijzigd door meneerbas op wo jan 26, 2011 20:17, 1 keer totaal gewijzigd.
GP 1.3 MJet
Afbeelding
Afbeelding
Gebruikersavatar
de blauwe
Junior Stato
Berichten: 341
Lid geworden op: vr jan 14, 2011 15:45
Locatie: apeldoorn

Re: Chiptunen Punto Evo JTD Multijet - 85 PK

Bericht door de blauwe »

RobbieT schreef:Zijn de volgende zaken ook bekend:

Heeft een MultiJet 85 een 2-massa vliegwiel? Zo ja, wat is het koppel dat deze aankan?
Wat voor koppeling zit er in de MultiJet 85 en hoeveel koppel kan deze aan?

En hetzelfde geld eigenlijk voor de versnellingsbak en aandrijfassen, wat kunnen deze hebben?

Allemaal dingen die je van tevoren wilt weten en precies de reden dat je alleen iemand die veel verstand van Alfa/Fiat heeft de auto wilt laten tunen.

Ik heb zelf het idee dat tussen de 1500 en 1750 rpm er origineel al zoveel koppel beschikbaar is dat de resonanties eigenlijk al niet helemaal meer gedempt worden.
Dat zou betekenen dat je bij tunen daar rekening mee moet houden door het koppel in dat gebied niet te laten stijgen.
Puur voor behoud van de aandrijflijn.

Dat zou ook betekenen dat je dus meer aan vermogen dan aan koppel kan winnen, en ik weet niet hoe interessant het dan nog voor velen is.
Zodra je meer toeren gaat rijden dan is het met de clou van het karretje ook wel gedaan.
Antwoord van Savali:
De gehele aandrijflijn voor de 1.3 JTDm motor is berkenend op een langdurige, continue belasting van 200Nm.
Ja, er is sprake van een dubbelmassa vliegwiel.
De koppeling is van het normale droge plaat type.
Dit is voorlopige mijn laatste antwoord op vragen, aangezien het bestuur bezig is met afspraken met Savali. Teneinde hen niet in de wielen te rijden, doe ik even een stapje terug. We horen binnenkort van hen wat het resultaat van de besprekingen zijn.
punto evo 1.3 jtdm - 85 pk - crossover black dyn. en cool en blue

Vorige week mijn punto evo na 4 jaar trouwe dienst ingeruild voor een Volvo V50. Ik hoop dat de nieuwe eigenaar er net zoveel plezier aan zal beleven als ik heb gehad.
Gebruikersavatar
alfawiel
Membre D'Oro
Berichten: 1369
Lid geworden op: do sep 30, 2010 19:47
Locatie: Budel Dorplein

Re: Chiptunen Punto Evo JTD Multijet - 85 PK

Bericht door alfawiel »

[Dit is voorlopige mijn laatste antwoord op vragen, aangezien het bestuur bezig is met afspraken met Savali. Teneinde hen niet in de wielen te rijden, doe ik even een stapje terug. We horen binnenkort van hen wat het resultaat van de besprekingen zijn.

*]
Goede zaak, laten we even afwachten wat er uit de besprekingen van het bestuur komt.
Als we ons er allemaal mee gaan bemoeien wordt het erg onoverzichtelijk. .)
AfbeeldingPunto Evo MJ85 (100 PK) (Grigio Impeccabile)Chemical Grey, Dynamic plus + Cool&Blue pakket, middenarmsteun,
interieur bordeauxrood , 208 velgen
Gebruikersavatar
Sunrise
Dedito
Berichten: 7609
Lid geworden op: wo sep 03, 2008 22:34
Locatie: Het mooie Brabantse Land
Contacteer:

Re: Chiptunen Punto Evo JTD Multijet - 85 PK

Bericht door Sunrise »

Beste leden,

Maandag 7 februari zullen de Secretaris & de Penningmeester namens jullie gaan praten met Vireo Auto / Savali Tuning.

Zodra wij nieuws voor jullie hebben zullen jullie dat natuurlijk hier kunnen lezen...

Namens het bestuur.
Sweetnl
Nuovo Arrivato
Berichten: 81
Lid geworden op: za sep 04, 2010 14:18

Re: Chiptunen Punto Evo JTD Multijet - 85 PK

Bericht door Sweetnl »

Het bestuur gaat met Savali om tafel?

:D

Prima natuurlijk allemaal. Maar de teneur van het verhaal is wel duidelijk nu. Savali wil geld aan chiptuning verdienen. Dat ze nu niet als de wiedeweerga positief op aanvragen reageren om de 1.3 85 pk multijets van een kuurtje te voorzien betekent gewoon dat ze net zo ver zijn als de andere chiptuners. Ergo, ze hebben die software nog niet kunnen kraken.

Gewoon nog even wachten tot Fiat zelf met de software updates komt.
evotaxfree
Senior Stato
Berichten: 649
Lid geworden op: za mei 15, 2010 21:07
Locatie: groningen

Re: Chiptunen Punto Evo JTD Multijet - 85 PK

Bericht door evotaxfree »

Sweetnl schreef:Het bestuur gaat met Savali om tafel?

:D

Prima natuurlijk allemaal. Maar de teneur van het verhaal is wel duidelijk nu. Savali wil geld aan chiptuning verdienen. Dat ze nu niet als de wiedeweerga positief op aanvragen reageren om de 1.3 85 pk multijets van een kuurtje te voorzien betekent gewoon dat ze net zo ver zijn als de andere chiptuners. Ergo, ze hebben die software nog niet kunnen kraken.

Gewoon nog even wachten tot Fiat zelf met de software updates komt.

precies mijn gedachten.....
b.v. squadra heeft de 90 pk mito 1.3 mjd ook al gechipt,de 85 pk lukt echter nog niet.
maakt ook verder niet uit,de prijs is toch doorslaggevend.
ik heb voor volgende week zaterdag een afspraak voor onze twin air 500 bij squadra.
op mijn vraag op er ook korting werd gegeven via gpc of 500 forum werd er geschreven:tegenwoordig is iedereen wel lid van een forum,korting geven we niet.

wanneer savali straks de 85 multijet wel kan chippen en een mooie aanbieding maakt dan is de keuze natuurlijk niet zo moeilijk.

ik heb voor onze evo nog wat tegoed van mobile-chiptuning.nl,dus ik wacht nog even af.

gaat nu vast niet meer lang duren,de druk op de ketel word steed groter.
DaDragon

Re: Chiptunen Punto Evo JTD Multijet - 85 PK

Bericht door DaDragon »

Dit vond ik op internet:

Ventura Tuning heeft weer als eerste de Chiptuning voor de nieuwe Fiat Punto Evo 1.3 Multijet voorelkaar.

Deze prachtige Fiat Eco auto met fijne moderne Commonrail dieselmotor heeft door de lange versnellingen trekkrachtproblemen van onderuit en bij inhalen op de snelweg.
Dankzij veel testwerkzaamheden met deze motor hebben wij voor de Fiat Punto EVO 1.3 Multiject d.m.v. fine-tuning de trekkracht en het vermogen zeer goed merkbaar kunnen laten toenemen.

Resultaat na Tuning: 102 PK en 240 NM
origineel vermogen Fiat Punto 1.3 Multijet: 85 PK en 200 NM

Dankzij de Extra trekkracht kunt u bij een lager toerental overschakelen en zo circa 13% Extra brandstof besparen.

U kunt bij Ventura Tuning geheel vrijblijvend komen proefrijden met onze chip, Testen is volledig Gratis en zonder verplichtingen !!!


Zouden hun met de chip gaan klooien? Of met een kastje? Iemand al ervaring?
Gebruikersavatar
Sunrise
Dedito
Berichten: 7609
Lid geworden op: wo sep 03, 2008 22:34
Locatie: Het mooie Brabantse Land
Contacteer:

Re: Chiptunen Punto Evo JTD Multijet - 85 PK

Bericht door Sunrise »

DaDragon schreef:Zouden hun met de chip gaan klooien? Of met een kastje? Iemand al ervaring?
:roll: ...denk een kastje gezien hun eigen tekst op de website: "Voor de klant is het makkelijk omdat onze professionele tuning binnen 1 minuut weer verwijderd kan worden en de meeste leasemaatschappijen zijn inmiddels met Ventura Tuning wel bekend". ~]
DaDragon

Re: Chiptunen Punto Evo JTD Multijet - 85 PK

Bericht door DaDragon »

Sunrise schreef:
DaDragon schreef:Zouden hun met de chip gaan klooien? Of met een kastje? Iemand al ervaring?
:roll: ...denk een kastje gezien hun eigen tekst op de website: "Voor de klant is het makkelijk omdat onze professionele tuning binnen 1 minuut weer verwijderd kan worden en de meeste leasemaatschappijen zijn inmiddels met Ventura Tuning wel bekend". ~]
Hmm dat is minder dan.. dacht eindelijk een tuner die het voor elkaar heeft... helaas. :(
Gebruikersavatar
Sunrise
Dedito
Berichten: 7609
Lid geworden op: wo sep 03, 2008 22:34
Locatie: Het mooie Brabantse Land
Contacteer:

Re: Chiptunen Punto Evo JTD Multijet - 85 PK

Bericht door Sunrise »

DaDragon schreef:Hmm dat is minder dan.. dacht eindelijk een tuner die het voor elkaar heeft... helaas. :(
Persoonlijk lijkt het mij sterk dat wanneer zowel Savali als Squadra zover nog niet zijn een ander het al "simpel" heeft opgelost :roll: :wink: (...kan natuurlijk wel)
Gebruikersavatar
alfawiel
Membre D'Oro
Berichten: 1369
Lid geworden op: do sep 30, 2010 19:47
Locatie: Budel Dorplein

Re: Chiptunen Punto Evo JTD Multijet - 85 PK

Bericht door alfawiel »

Ventura werkt met een "powerbox" dit is een extra kastje waarmee de originele computer wordt misleid.
Vandaar ook dat dit er in 1 minuut weer uit is.
Even de connector los en het kastje uitnemen.
AfbeeldingPunto Evo MJ85 (100 PK) (Grigio Impeccabile)Chemical Grey, Dynamic plus + Cool&Blue pakket, middenarmsteun,
interieur bordeauxrood , 208 velgen
DaDragon

Re: Chiptunen Punto Evo JTD Multijet - 85 PK

Bericht door DaDragon »

alfawiel schreef:Ventura werkt met een "powerbox" dit is een extra kastje waarmee de originele computer wordt misleid.
Vandaar ook dat dit er in 1 minuut weer uit is.
Even de connector los en het kastje uitnemen.
heb hun website ook gevonden en ze hebben ook geen testbank dacht ik. De eigenaren moesten het maar uitproberen.

ook vind ik de prijs van 485 erg tegenvallen. chiptuning is veelal net zo duur of zelfs goedkoper.
maar dan is de auto wel 100% goed getuned volgens testbank.
RobbieT
Nuovo Arrivato
Berichten: 105
Lid geworden op: za sep 18, 2010 14:59
Locatie: Oosterbeek
Contacteer:

Re: Chiptunen Punto Evo JTD Multijet - 85 PK

Bericht door RobbieT »

alfawiel schreef:Ventura werkt met een "powerbox" dit is een extra kastje waarmee de originele computer wordt misleid.
Vandaar ook dat dit er in 1 minuut weer uit is.
Even de connector los en het kastje uitnemen.
De manier waarop ze reclame ervoor maken vind ik op zijn minst ook misleidend.
Punto Evo MultiJet 85 Tech House Grey 5 deurs. Cool & Blue pakket / Dynamic plus pakket en nog als extra middenarmsteun, lederen stuurwiel + versnellingspook en Thule afneembare trekhaak
Afbeelding
Gebruikersavatar
alfawiel
Membre D'Oro
Berichten: 1369
Lid geworden op: do sep 30, 2010 19:47
Locatie: Budel Dorplein

Re: Chiptunen Punto Evo JTD Multijet - 85 PK

Bericht door alfawiel »

daarom wacht ik ook rustig af tot er resultaat is uit het overleg tussen bestuur en Vireo (SaVaLi Tuning)
dit zal nog wel even duren, aangezien hij pas eind februari/begin maart een Mito ter beschikking krijgt.
Maar..geduld is een schone zaak.
Zelf heb ik ook meer vertrouwen in een gechipte uitvoering, dus nog maar even geduld hebben.
AfbeeldingPunto Evo MJ85 (100 PK) (Grigio Impeccabile)Chemical Grey, Dynamic plus + Cool&Blue pakket, middenarmsteun,
interieur bordeauxrood , 208 velgen
Plaats reactie