Chiptunen Punto Evo JTD Multijet - 85 PK

Ik wil mijn punto evo multijet laten tunen

Peiling eindigde op ma feb 14, 2011 17:28

a) Ik heb belang bij zoveel mogelijk PK's (=snelheid)
3
2%
b) Ik heb belang bij zoveel mogelijk Nm (=trekkracht)
18
11%
c) Ik wil beide MAXIMAAL
21
12%
d) Ik wil chiptunen en geen aparte box
29
17%
e) Ik wil zelf via een rollenbaan de "winst" checken
17
10%
f) Ik wil garantie
28
17%
g) Ik vind tunen niet nodig
13
8%
h) Ik wil dat het forum bemiddelt voor een gunstige prijs
22
13%
i) Ik wil het dit jaar nog (2011)
18
11%
 
Totaal aantal stemmen: 169

Maarten
Junior Stato
Berichten: 405
Lid geworden op: zo aug 01, 2010 21:09

Re: Chiptunen Punto Evo JTD Multijet - 85 PK

Bericht door Maarten »

Ze hebben niks aan een MiTo omdat die een andere versie computer heeft. De MiTo is al gechiptuned. Ze hebben een Punto nodig.
Gebruikersavatar
alfawiel
Membre D'Oro
Berichten: 1369
Lid geworden op: do sep 30, 2010 19:47
Locatie: Budel Dorplein

Re: Chiptunen Punto Evo JTD Multijet - 85 PK

Bericht door alfawiel »

Maarten schreef:Ze hebben niks aan een MiTo omdat die een andere versie computer heeft. De MiTo is al gechiptuned. Ze hebben een Punto nodig.
Het is net als bij de GP, de 70,90 en 95 zijn gechiptuned, echter niet de BPM en MRB vrije 85PK.
Maar je hebt gelijk, de MiTo 1300 70,75 en 90 pk is gechiptuned, echter ook hier, niet de 85pk versie
AfbeeldingPunto Evo MJ85 (100 PK) (Grigio Impeccabile)Chemical Grey, Dynamic plus + Cool&Blue pakket, middenarmsteun,
interieur bordeauxrood , 208 velgen
Gebruikersavatar
Sunrise
Dedito
Berichten: 7609
Lid geworden op: wo sep 03, 2008 22:34
Locatie: Het mooie Brabantse Land
Contacteer:

Re: Chiptunen Punto Evo JTD Multijet - 85 PK

Bericht door Sunrise »

alfawiel schreef:...daarom wacht ik ook rustig af tot er resultaat is uit het overleg tussen bestuur en Vireo (SaVaLi Tuning).
.) .) over 1 week hebben we meer duidelijkheid voor jullie :wink:
MarkM
Nuovo Arrivato
Berichten: 16
Lid geworden op: za jan 08, 2011 19:59

Re: Chiptunen Punto Evo JTD Multijet - 85 PK

Bericht door MarkM »

Denken jullie ook aan de gevolgen voor je portemonnee in het geval de overheid erachter komt dat je bpm en wegenbelasting vrije auto niet meer voldoet aan de regelgeving daaromtrent? Ik neem aan dat je geen zin hebt om achteraf nog even de bpm en de wegenbelasting te gaan betalen!

http://www.autoweek.nl/autonieuws/12390 ... -aanpakken

Het is nu nog niet zover maar reken maar dat dit soort zaken er gaan komen!
Maarten
Junior Stato
Berichten: 405
Lid geworden op: zo aug 01, 2010 21:09

Re: Chiptunen Punto Evo JTD Multijet - 85 PK

Bericht door Maarten »

Ja, en wat gaan ze dan met mij doen? Ik rij 1:20. Dat komt overeen met een CO2 uitstoot van zo'n 130 g/km. Heb ik dan ook geen recht meer op vrijstelling?

Nee, ik ben daar niet zo bang voor.
Laatst gewijzigd door Maarten op wo feb 02, 2011 9:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Evo-Erik
Membre D'Oro
Berichten: 1031
Lid geworden op: wo aug 04, 2010 20:31
Locatie: Boxmeer

Re: Chiptunen Punto Evo JTD Multijet - 85 PK

Bericht door Evo-Erik »

MarkM schreef:Denken jullie ook aan de gevolgen voor je portemonnee in het geval de overheid erachter komt dat je bpm en wegenbelasting vrije auto niet meer voldoet aan de regelgeving daaromtrent? Ik neem aan dat je geen zin hebt om achteraf nog even de bpm en de wegenbelasting te gaan betalen!

http://www.autoweek.nl/autonieuws/12390 ... -aanpakken

Het is nu nog niet zover maar reken maar dat dit soort zaken er gaan komen!
Het is en blijft een eenmalig meetmoment. Daarna "mag" je eigenlijk alles met de auto doen, er wordt bijvoorbeeld ook geen onderscheid gemaakt tussen een auto met en zonder airco.
Fiat Punto Evo 1.3 multijet 85 5drs, Acid Jazz Blue
Afbeelding Afbeelding
DaDragon

Re: Chiptunen Punto Evo JTD Multijet - 85 PK

Bericht door DaDragon »

Evo-Erik schreef:
MarkM schreef:Denken jullie ook aan de gevolgen voor je portemonnee in het geval de overheid erachter komt dat je bpm en wegenbelasting vrije auto niet meer voldoet aan de regelgeving daaromtrent? Ik neem aan dat je geen zin hebt om achteraf nog even de bpm en de wegenbelasting te gaan betalen!

http://www.autoweek.nl/autonieuws/12390 ... -aanpakken

Het is nu nog niet zover maar reken maar dat dit soort zaken er gaan komen!
Het is en blijft een eenmalig meetmoment. Daarna "mag" je eigenlijk alles met de auto doen, er wordt bijvoorbeeld ook geen onderscheid gemaakt tussen een auto met en zonder airco.
Ja want dan zou airco ook verboden moeten worden. Evenals rijden met verlichting overdags, blower vol aan, e.d.
Immers kan je flinke uitstoot besparen door deze dingen dus niet te gebruiken.
Gebruikersavatar
Sunrise
Dedito
Berichten: 7609
Lid geworden op: wo sep 03, 2008 22:34
Locatie: Het mooie Brabantse Land
Contacteer:

Re: Chiptunen Punto Evo JTD Multijet - 85 PK

Bericht door Sunrise »

:shock: benieuwd wat ze dan verzinnen. Aangezien we bij de AGP er een af-fabriek essesse-pakket op hebben laten zetten hebben we ook een hogere uitstoot terwijl dat volkomen legaal is -] .

Grootste probleem zal de controle zijn. Er zijn maar een paar rollenbanken in Nederland. Moet je dan soms 1x per jaar verplicht op een rollenbank :?: :roll: , zal errugh druk worden dan :lol: :lol:
Gebruikersavatar
RML
Nuovo Arrivato
Berichten: 197
Lid geworden op: zo nov 21, 2010 22:36
Locatie: Velserbroek

Re: Chiptunen Punto Evo JTD Multijet - 85 PK

Bericht door RML »

Daarnaast wordt gesproken over leasebakken. Velen hier rijden de MJ85 particulier, niemand die daar naar kijkt dus... Handhaving van de politie kan je wel vergeten.
P-Evo, C&B, Dyn+,15" 208 & 17" Abarth Y , ambient, Interscope, Zwarte "snor", racegrill, spoiler, geschoonde kofferklep, M-tec verlichting, sonniboy
Afbeelding
Gebruikersavatar
matthijs
Nuovo Arrivato
Berichten: 180
Lid geworden op: wo jun 30, 2010 16:01

Re: Chiptunen Punto Evo JTD Multijet - 85 PK

Bericht door matthijs »

hmmm ik rij lease .. :(
Ik HAD een Evo 5D / 1.3d Mjet 85 / Ugrnd Grey / Leer int / Dyn+ / Cool&Blue / en zo .. (Foto's hier)
RobbieT
Nuovo Arrivato
Berichten: 105
Lid geworden op: za sep 18, 2010 14:59
Locatie: Oosterbeek
Contacteer:

Re: Chiptunen Punto Evo JTD Multijet - 85 PK

Bericht door RobbieT »

Sunrise schreef::shock: benieuwd wat ze dan verzinnen. Aangezien we bij de AGP er een af-fabriek essesse-pakket op hebben laten zetten hebben we ook een hogere uitstoot terwijl dat volkomen legaal is -] .

Grootste probleem zal de controle zijn. Er zijn maar een paar rollenbanken in Nederland. Moet je dan soms 1x per jaar verplicht op een rollenbank :?: :roll: , zal errugh druk worden dan :lol: :lol:
En wat wil jij met een rollenbank controleren?
De meeste ECU's hebben tegenwoordig ruimte voor meerdere mappings naast de originele.
En dus is het zonder al te veel moeite mogelijk om te kiezen tussen die mappings.
Een Engelse tuner (Revo) levert voor VAG auto's zelfs een kastje om met een schakelaartje te kiezen welke mapping je actief wilt hebben, en dat kastje wordt gewoon op de OBD poort aangesloten.

Dan weet jij wel welke mapping er actief is als de auto naar de dealer gaat of een keuring.
Punto Evo MultiJet 85 Tech House Grey 5 deurs. Cool & Blue pakket / Dynamic plus pakket en nog als extra middenarmsteun, lederen stuurwiel + versnellingspook en Thule afneembare trekhaak
Afbeelding
Gebruikersavatar
keizerh
Junior Stato
Berichten: 222
Lid geworden op: za jan 08, 2011 19:34
Locatie: Wildervank (Groningen)

Re: Chiptunen Punto Evo JTD Multijet - 85 PK

Bericht door keizerh »

Mapping met een knoppie.
Es kijken of ik een Alfa DNA handle in de Fiat kwijt kan.

hendrik
Gebruikersavatar
Evo-Erik
Membre D'Oro
Berichten: 1031
Lid geworden op: wo aug 04, 2010 20:31
Locatie: Boxmeer

Re: Chiptunen Punto Evo JTD Multijet - 85 PK

Bericht door Evo-Erik »

Sunrise schreef:Beste leden,

Maandag 7 februari zullen de Secretaris & de Penningmeester namens jullie gaan praten met Vireo Auto / Savali Tuning.

Zodra wij nieuws voor jullie hebben zullen jullie dat natuurlijk hier kunnen lezen...

Namens het bestuur.
En...... -]
Fiat Punto Evo 1.3 multijet 85 5drs, Acid Jazz Blue
Afbeelding Afbeelding
evotaxfree
Senior Stato
Berichten: 649
Lid geworden op: za mei 15, 2010 21:07
Locatie: groningen

Re: Chiptunen Punto Evo JTD Multijet - 85 PK

Bericht door evotaxfree »

heb uit betrouwbare bron dat savali NIET in staat in de 85pk multijet te chippen.
als het een troost is:NIEMAND kan het nog en dat gaat nog wel een paar maand duren ook.

het schijnt dat de update voor de hardware om met de specifieke motorregelaparaat te communiceren nog niet beschikbaar is en voorlopig ook niet komt.

ik hoop natuurlijk zelf ook dat sunrise straks met goed nieuws komt,maar heb daar eigenlijk weinig vertrouwen in.
helaas :(
Gebruikersavatar
Bennink
Dedito
Berichten: 9115
Lid geworden op: wo nov 15, 2006 17:23
Locatie: Deventer

Re: Chiptunen Punto Evo JTD Multijet - 85 PK

Bericht door Bennink »

Evo-Erik schreef:En...... -]
We hebben een goed gesprek gehad :-) We gaan nu de details uitwerken en zodra we iets officieel te melden hebben, lees je dat uiteraard op dit forum.
evotaxfree schreef:heb uit betrouwbare bron dat savali NIET is staat in de 85pk multijet te tunen.
Correct, nog niet. Ze willen wel met de Evo aan de slag, dus dat is voor ons Punto-rijders goed nieuws.
12000km GP 1.3 Multijet 16v 75 Active,
162000km GP 1.4 8v 77 Edizione Blue&Me,
2000km GP 1.4 8v 77 Racing+,
125000km Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic.
Nu Renault Mégane Estate 1.5 dCi 110 Bose.
Plaats reactie