Chiptunen Punto Evo JTD Multijet - 85 PK

Ik wil mijn punto evo multijet laten tunen

Peiling eindigde op ma feb 14, 2011 17:28

a) Ik heb belang bij zoveel mogelijk PK's (=snelheid)
3
2%
b) Ik heb belang bij zoveel mogelijk Nm (=trekkracht)
18
11%
c) Ik wil beide MAXIMAAL
21
12%
d) Ik wil chiptunen en geen aparte box
29
17%
e) Ik wil zelf via een rollenbaan de "winst" checken
17
10%
f) Ik wil garantie
28
17%
g) Ik vind tunen niet nodig
13
8%
h) Ik wil dat het forum bemiddelt voor een gunstige prijs
22
13%
i) Ik wil het dit jaar nog (2011)
18
11%
 
Totaal aantal stemmen: 169

Gebruikersavatar
Skrymger
Senior Stato
Berichten: 803
Lid geworden op: do sep 03, 2015 23:58
Locatie: 's-Gravenzande

Re: Chiptunen Punto Evo JTD Multijet - 85 PK

Bericht door Skrymger »

De egr zit achterop het blok, klote plek om bij te komen, bij het chippen zetten ze hem in de software uit, dus dicht.

Verstuurd vanaf mijn VTR-L09 met Tapatalk
1.3 Mjet Punto Evo '10
bert888
Nuovo Arrivato
Berichten: 39
Lid geworden op: do aug 31, 2017 21:40

Re: Chiptunen Punto Evo JTD Multijet - 85 PK

Bericht door bert888 »

Maar kan een plaatje of het slangetje wel?

Gr
Laatst gewijzigd door J.V. op do sep 14, 2017 15:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Citaat verwijderd; zie voorwaarden
Gebruikersavatar
Skrymger
Senior Stato
Berichten: 803
Lid geworden op: do sep 03, 2015 23:58
Locatie: 's-Gravenzande

Re: Chiptunen Punto Evo JTD Multijet - 85 PK

Bericht door Skrymger »

Slangetje sowieso niet, die gaat er niet heen omdat die volledig elektrisch is en niet op vacuum werkt. Plaatje kan volgens mij ook niet door de wijze waarop deze fysiek in elkaar zit. Google maar eens egr valve 1.3mjet.

Verstuurd vanaf mijn VTR-L09 met Tapatalk
1.3 Mjet Punto Evo '10
bert888
Nuovo Arrivato
Berichten: 39
Lid geworden op: do aug 31, 2017 21:40

Re: Chiptunen Punto Evo JTD Multijet - 85 PK

Bericht door bert888 »

Maar is het dichtzetten van de EGR wel slim?
Het grote nadeel is dat het flink langer duurt voordat hij warm is, dus meer verbruik en slijtage .

30000km per jaar.
Thijssie!
Nuovo Arrivato
Berichten: 24
Lid geworden op: za jan 25, 2014 11:52

Re: Chiptunen Punto Evo JTD Multijet - 85 PK

Bericht door Thijssie! »

Wat betreft je laatste twee punten? Wat is jouw bron? Ik heb nu 140k met m'n Evo gereden waarvan de helft gechipt. Het langzaam warm worden is een heikel punt van de m-jet, dit heeft weinig met chippen te maken. Mijn ervaring is dat het geen verschil maakt. Wat betreft het verbruik kan ik kort zijn, dit maakt geen bal verschil. Zowel voor als na het chippen met twee vingers in de neus 1:25.

Of het dichtzitten van het EGR verstandig is? Tja, het zorgt voor een stuk minder interne vervuiling van het blok...
Laatst gewijzigd door Rudabroda op do sep 21, 2017 12:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd, zie richtlijnen.
bert888
Nuovo Arrivato
Berichten: 39
Lid geworden op: do aug 31, 2017 21:40

Re: Chiptunen Punto Evo JTD Multijet - 85 PK

Bericht door bert888 »

Met het meer verbruik bedoel ik, dat hij langer koud blijft, dus daardoor meer verbruikt.
Kenny92
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 192
Lid geworden op: do sep 29, 2016 10:33

Re: Chiptunen Punto Evo JTD Multijet - 85 PK

Bericht door Kenny92 »

Dan ben ik benieuwd hoe je met twee vingers in de neus 1:25 haalt? Ik haal met heel veel moeite 1:22. Maar dan kan ik ook niet harder dan 100 rijden op de autosnelweg, wat niet erg prettig rijd.
Wat voor banden heb je er verder onderliggen en hoeveel inch?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Thijssie!
Nuovo Arrivato
Berichten: 24
Lid geworden op: za jan 25, 2014 11:52

Re: Chiptunen Punto Evo JTD Multijet - 85 PK

Bericht door Thijssie! »

Enkele reis van 110km waarvan 80-90% snelweg (110 op CC). Vredestein banden, type onbekend, in de maat 185/65/15. Zonder enig probleem rijd ik 1000km op een tank. Drie tankbeurtjes geleden heb ik zelfs m'n eigen record verbeterd mer 1127km op een tank...
Laatst gewijzigd door Rudabroda op do sep 21, 2017 12:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd, zie richtlijnen.
bert888
Nuovo Arrivato
Berichten: 39
Lid geworden op: do aug 31, 2017 21:40

Re: Chiptunen Punto Evo JTD Multijet - 85 PK

Bericht door bert888 »

Thijssie! schreef:Enkele reis van 110km waarvan 80-90% snelweg (110 op CC). Vredestein banden, type onbekend, in de maat 185/65/15. Zonder enig probleem rijd ik 1000km op een tank. Drie tankbeurtjes geleden heb ik zelfs m'n eigen record verbeterd mer 1127km op een tank...
Welke bandenspanning?
Thijssie!
Nuovo Arrivato
Berichten: 24
Lid geworden op: za jan 25, 2014 11:52

Re: Chiptunen Punto Evo JTD Multijet - 85 PK

Bericht door Thijssie! »

bert888 schreef:
Thijssie! schreef:Enkele reis van 110km waarvan 80-90% snelweg (110 op CC). Vredestein banden, type onbekend, in de maat 185/65/15. Zonder enig probleem rijd ik 1000km op een tank. Drie tankbeurtjes geleden heb ik zelfs m'n eigen record verbeterd mer 1127km op een tank...
Welke bandenspanning?
2.4-2.5 bar
Gebruikersavatar
Skrymger
Senior Stato
Berichten: 803
Lid geworden op: do sep 03, 2015 23:58
Locatie: 's-Gravenzande

Re: Chiptunen Punto Evo JTD Multijet - 85 PK

Bericht door Skrymger »

Knap, ik red het niet, crap aan 1:22 als ik me best doe, 17" 205/45

Verstuurd vanaf mijn VTR-L09 met Tapatalk
1.3 Mjet Punto Evo '10
Fritzz1965
Berichten: 8
Lid geworden op: vr okt 20, 2017 12:57

Re: Chiptunen Punto Evo JTD Multijet - 85 PK

Bericht door Fritzz1965 »

Hoi net nieuw hier, heb al eerder een punto evo jtd multijet gehad en na 2 jaar scheuren in een clio rs nu door woon werk afstand wederom een evo jtd gekocht, ben prima tevreden hoor maar voor 1 op 25 moet ik echt serieus mijn best doen, of anders gezegd op cc rond de 100 en liever niet remmen :-) 1 op 22 is redelijk te doen als je geen haast hebt
Heb de vorige punto laten tunen met als gevolg dat ik iets steviger kon doorrijden en toch nog 1 op 20/21 reed, alleen kreeg ik problemen, net dit topic beetje doorgebladerd en begrijp dat savali min of meer DE tuner is voor fiat. Wat ik ook ergens lees is dat de hele aandrijflijn van een tjet gemaakt is voor een continu belasting van 200 nm. Met de meeste tunings word dat ongeveer 250 - 260 nm. Dat kan ik dan niet zo rijmen, als je dan ff lekker stevig doortuft overbelast je toch de boel constant.
Geval is dat ik met de vorige evo 110 pk / 260 nm constant last had van een slippende koppeling, werd er niet goed van, vreemde was ook dat het niet altijd was waardoor ik bij de garage soms bekeken werd of ik niet helemaal lekker was. Maar in mijn beleving als je 100 rijd in de 4 de of 5 de versnelling en je geeft vol gas, toeren meteen 4 a 500 omhoog en je snelheid niet dan kan dat toch maar 1 ding zijn ????
Apart was wel dat ik het voornamelijk had als het regende of gewoon flink vochtig was

Het houd mij vooralsnog tegen om te laten tunen, maar valt niet mee als je van 182 pk/1000 kg komt, je weet het van te voren natuurlijk maar het is wel ff slikken :-)

Misschien mensen die wat kunnen vertellen over wat je koppeling etc aankan en of zo er ook problemen mee hadden.
Wat het tunen betreft het gaat mij meer om het koppel als de pktjes
Thijssie!
Nuovo Arrivato
Berichten: 24
Lid geworden op: za jan 25, 2014 11:52

Re: Chiptunen Punto Evo JTD Multijet - 85 PK

Bericht door Thijssie! »

Het probleem wat je beschrijft heb ik ook gehad. In mijn geval had het te maken met een diafragma wat slecht was en uiteindelijk ook brak. De koppelingsplaten waren in mijn geval nog prima...
Fritzz1965
Berichten: 8
Lid geworden op: vr okt 20, 2017 12:57

Re: Chiptunen Punto Evo JTD Multijet - 85 PK

Bericht door Fritzz1965 »

Bedankt voor de info Thijssie, door die garage ging ik twijfelen aan mezelf maar ben/was dus toch niet de enige, duur grapje ??
Gebruikersavatar
Odelot
Moderatore
Moderatore
Berichten: 4857
Lid geworden op: za mei 07, 2011 17:35
Locatie: Omstreeks den Bosch

Re: Chiptunen Punto Evo JTD Multijet - 85 PK

Bericht door Odelot »

Slippende koppeling heeft niets met chippen te maken. Heb zelf een slippende koppeling gehad, en dat kwam door één of ander lekkend rubbertje. Hierdoor kwam er zo nu en dan een druppeltje olie op de koppelingsplaat, waardoor deze slipte. Ronald, van Savali kent dat probleem ook. Komt regelmatig voor bij 1.3 mjets.
20 years ago, we had Johnny Cash, Bob Hope and Steve Jobs. Now we have no Cash, no Hope and no Jobs.
Plaats reactie