T-jet remap VS abarth turbo upgrade

Gebruikersavatar
tonyvandenbroek
Presidente GPC
Presidente GPC
Berichten: 16093
Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
Locatie: Someren
Contacteer:

Re: T-jet remap VS abarth turbo upgrade

Bericht door tonyvandenbroek »

Geen idee. Een belletje er naar toe en vragen naar Ronald Vermeulen en je weet het.
Afbeelding
Brian de ve
Nuovo Arrivato
Berichten: 192
Lid geworden op: ma mei 14, 2012 19:38

Re: T-jet remap VS abarth turbo upgrade

Bericht door Brian de ve »

Ik ben er uit inmiddels. De upgrade gaat me wat teveel geld kosten voor het relatief kleine vermogen wat je wint (15pk)dus ga voor de remap met de standaard auto en dat is ook een feestje als ik jullie reacties zo lees, waarvoor dank ! Volgende maand waarschijnlijk langs savali want vind het toch wel fijn dat hun de rollerbank erbij hebben, dan weet je ook meteen wat er werkelijk uit komt aan power voor en na. Hier nog een testje van een mito t-jet 120pk die ook door savali behandeld is. Ik ben OM :

http://www.youtube.com/watch?v=HH2i9Sld ... ure=fvwrel" onclick="window.open(this.href);return false;
Brian de ve
Nuovo Arrivato
Berichten: 192
Lid geworden op: ma mei 14, 2012 19:38

Re: T-jet remap VS abarth turbo upgrade

Bericht door Brian de ve »

21 juli afspraak bij savali. Ben zeer benieuwd wat er bij kan aan vermogen.
Gebruikersavatar
karel
Berichten: 3
Lid geworden op: ma dec 20, 2010 10:08
Locatie: Leusden

Re: T-jet remap VS abarth turbo upgrade

Bericht door karel »

Hoi, ik heb nog een Abarth turbo liggen als jij nog steeds pk's mist!
Ik rij zelf een GP met een Abarth turbo.
Gebruikersavatar
Jarre
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 4608
Lid geworden op: za aug 20, 2011 16:37

Re: T-jet remap VS abarth turbo upgrade

Bericht door Jarre »

kan je jezelf eens voorstellen? :wink:
Afbeelding Life is better on 2 wheelsAfbeelding
Gebruikersavatar
karel
Berichten: 3
Lid geworden op: ma dec 20, 2010 10:08
Locatie: Leusden

Re: T-jet remap VS abarth turbo upgrade

Bericht door karel »

Ok, even voorstellen. Ik ben Karel uit Leusden met een 2009 witte T-Jet. Pk’s nog onbekend - zit alweer een Abarth Turbo op. De rest moet nog volgen - mijn 2de poging. Poging een bestond uit Abarth turbo, Forge luchtfilter, Abarth nokassen (gemonteerd door Wim Prins) en tuning door Squadra. Helaas in Duitsland tegen 230 km/h overleden onderweg naar Essen. Pret heeft ongeveer 4000 km geduurd. Verder wil ik niet meer kwijt. Nieuwe motor zal over 2 maanden aangepakt worden als de garantie verlopen is!! Ben helemaal gek op mijn T-jet. Inmiddels mijn 4de Fiat. Begon met een 128 pick-up (1982 - ja, Google maar), 2006 Panda 1.2 (Duologic), 2008 Panda 100HP en nu deze.

Dat was het zo een beetje!
Brian de ve
Nuovo Arrivato
Berichten: 192
Lid geworden op: ma mei 14, 2012 19:38

Re: T-jet remap VS abarth turbo upgrade

Bericht door Brian de ve »

karel schreef:Ok, even voorstellen. Ik ben Karel uit Leusden met een 2009 witte T-Jet. Pk’s nog onbekend - zit alweer een Abarth Turbo op. De rest moet nog volgen - mijn 2de poging. Poging een bestond uit Abarth turbo, Forge luchtfilter, Abarth nokassen (gemonteerd door Wim Prins) en tuning door Squadra. Helaas in Duitsland tegen 230 km/h overleden onderweg naar Essen. Pret heeft ongeveer 4000 km geduurd. Verder wil ik niet meer kwijt. Nieuwe motor zal over 2 maanden aangepakt worden als de garantie verlopen is!! Ben helemaal gek op mijn T-jet. Inmiddels mijn 4de Fiat. Begon met een 128 pick-up (1982 - ja, Google maar), 2006 Panda 1.2 (Duologic), 2008 Panda 100HP en nu deze.

Dat was het zo een beetje!
Vorige motor kon dus niet meer gemaakt worden ? Wat was er nou met dat blok gebeurd, aangezien er in je topic geen verdere posts zijn dan de laatste waar je in afwachting was.
Brian de ve
Nuovo Arrivato
Berichten: 192
Lid geworden op: ma mei 14, 2012 19:38

Re: T-jet remap VS abarth turbo upgrade

Bericht door Brian de ve »

Gister bij svali geweest en ik moet zeggen dat jullie gelijk hadden. Wat een groot verschil ! Vanaf 2000rpm een echte kick in elke versnelling, het rijd echt heerlijk alleen de gaspendaalreactie is wennen met name in de file wil hij wat schokken. Het was nog even schrikken tijdens de vermogenstest, hing ineens een flinke brandlucht dus ronald stopte meteen maar het bleek de ragazzon uitlaat te zijn want die zit er nog maar een week of 5 onder, iig meteen goed doorgebrand want hij klinkt ook beter nu. Af en toe een plof bij snel overschakellen en je hoort de turbo ook echt blazen. Happy t-jet owner -] De waarden van de testbank krijg ik later nog.
Gebruikersavatar
tonyvandenbroek
Presidente GPC
Presidente GPC
Berichten: 16093
Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
Locatie: Someren
Contacteer:

Re: T-jet remap VS abarth turbo upgrade

Bericht door tonyvandenbroek »

Zie je wel... Blij dat je tevreden bent. :wink:
Afbeelding
Brian de ve
Nuovo Arrivato
Berichten: 192
Lid geworden op: ma mei 14, 2012 19:38

Re: T-jet remap VS abarth turbo upgrade

Bericht door Brian de ve »

tonyvandenbroek schreef:Zie je wel... Blij dat je tevreden bent. :wink:
Nu hopen dat het niet te snel gewenning geeft :D Verbruik zal wel naar 1/12 gaan ipv 1/13 die ik nu gemiddeld rij.
Gebruikersavatar
karel
Berichten: 3
Lid geworden op: ma dec 20, 2010 10:08
Locatie: Leusden

Re: T-jet remap VS abarth turbo upgrade

Bericht door karel »

Brian de ve schreef:
karel schreef:Ok, even voorstellen. Ik ben Karel uit Leusden met een 2009 witte T-Jet. Pk’s nog onbekend - zit alweer een Abarth Turbo op. De rest moet nog volgen - mijn 2de poging. Poging een bestond uit Abarth turbo, Forge luchtfilter, Abarth nokassen (gemonteerd door Wim Prins) en tuning door Squadra. Helaas in Duitsland tegen 230 km/h overleden onderweg naar Essen. Pret heeft ongeveer 4000 km geduurd. Verder wil ik niet meer kwijt. Nieuwe motor zal over 2 maanden aangepakt worden als de garantie verlopen is!! Ben helemaal gek op mijn T-jet. Inmiddels mijn 4de Fiat. Begon met een 128 pick-up (1982 - ja, Google maar), 2006 Panda 1.2 (Duologic), 2008 Panda 100HP en nu deze.

Dat was het zo een beetje!
Vorige motor kon dus niet meer gemaakt worden ? Wat was er nou met dat blok gebeurd, aangezien er in je topic geen verdere posts zijn dan de laatste waar je in afwachting was.
Volgens mij waren 2 zuigers gebroken. Uit de Fiat dealer niet veel wijs geworden. Daarom ook besloten om de nieuwe motor ergens anders te laten inbouwen. Prima gedaan maar in de toekomst zullen wij alles zelf monteren. Voor de tuning ga ik deze keer na Savali.
Brian de ve
Nuovo Arrivato
Berichten: 192
Lid geworden op: ma mei 14, 2012 19:38

Re: T-jet remap VS abarth turbo upgrade

Bericht door Brian de ve »

Even mijn oude topic bumpen. Ik heb afgelopen zomer een abarth turbo van een fiat 500 op de kop getikt en daarna na inbouw bij savali langs geweest en tot verbazing kwam er 173pk uit na meting op de bank. Auto trek echt goed door alleen duurt het ietje langer voor je de boost krijgt echter is de auto echt een flink stuk sneller dan met de standaard turbo.
Gebruikersavatar
Plint24
Junior Stato
Berichten: 295
Lid geworden op: do dec 15, 2011 22:37
Locatie: Prinsenbeek

Re: T-jet remap VS abarth turbo upgrade

Bericht door Plint24 »

Netjes! Dit gaat om de vl38 turbo toch?! Zou dat ook een van de redenen zijn waarom de turbo later op gang komt?
Brian de ve
Nuovo Arrivato
Berichten: 192
Lid geworden op: ma mei 14, 2012 19:38

Re: T-jet remap VS abarth turbo upgrade

Bericht door Brian de ve »

Plint24 schreef:Netjes! Dit gaat om de vl38 turbo toch?! Zou dat ook een van de redenen zijn waarom de turbo later op gang komt?
Klopt. Deze komt iets later op gang maar gaat dan ook een stuk langer door. De vl38 is bijna identiek aan de 36.
Gebruikersavatar
Plint24
Junior Stato
Berichten: 295
Lid geworden op: do dec 15, 2011 22:37
Locatie: Prinsenbeek

Re: T-jet remap VS abarth turbo upgrade

Bericht door Plint24 »

Ja klopt, gezien je vermogen zal het inderdaad weinig uitmaken haha!
Plaats reactie