T-jet remap VS abarth turbo upgrade

Brian de ve
Nuovo Arrivato
Berichten: 192
Lid geworden op: ma mei 14, 2012 19:38

T-jet remap VS abarth turbo upgrade

Bericht door Brian de ve »

Ik heb wat vragen voor de mensen met een gechipte t-jet. De vermogenwinst die je bereikt met een remap alla savali/squadra is die erg goed te merken? Mijn t-jet is nog standaard en het is een gretig motortje maar ik wil toch meer vermogen. Nu twijfel ik tussen een simpele remap of een vl36 turbo upgrade wat natuurlijk wel wat meer kost als de 480.- voor een remap van de standaard t-jet. Kort gezien is het het geld waard om te upgraden naar de abarth turbo of sheelt het niet veel kwa power dan waneer je standaard remapped? De vermogens explosie die je hebt waneer je het gas intrapt in zijn 2 die mis ik in de 3e en 4e versnelling een beetje, zal dit ook beter worden ?
paco
Avere Una Vita
Berichten: 3152
Lid geworden op: do jan 19, 2012 11:32
Locatie: Heerhugowaard

Re: T-jet remap VS abarth turbo upgrade

Bericht door paco »

kijk maar bij Tony wat een remap alla savali gedaan heeft met zijn t-jet :-]
Afbeelding
Brian de ve
Nuovo Arrivato
Berichten: 192
Lid geworden op: ma mei 14, 2012 19:38

Re: T-jet remap VS abarth turbo upgrade

Bericht door Brian de ve »

paco schreef:kijk maar bij Tony wat een remap alla savali gedaan heeft met zijn t-jet :-]
Ja de cijfers heb ik allemaal wel gezien al maar ik hoor liever praktijk ervaring :P
paco
Avere Una Vita
Berichten: 3152
Lid geworden op: do jan 19, 2012 11:32
Locatie: Heerhugowaard

Re: T-jet remap VS abarth turbo upgrade

Bericht door paco »

Ik zou zeggen ,doe Tony een pb en je krijgt alle info :wink:
Afbeelding
Gebruikersavatar
dirk-erina
Nuovo Arrivato
Berichten: 49
Lid geworden op: zo nov 21, 2010 12:01

Re: T-jet remap VS abarth turbo upgrade

Bericht door dirk-erina »

Ik heb ruim een jaar gereden met een door Squadra gechipte T-jet gereden. Eerst anderhalf jaar standaard en daarna gechipt.
Ik kan je vertellen dat het elke euro waard is geweest. Hij begon echt vanaf 1200rpm te trekken als een gek.
Tussen acceleraties werden werkelijk afgerafeld. 80-120 in z'n 5 deed hij bij mijn in 8 seconden. Standaard was dit bij mijn 12,5 seconden. 60 in z'n 5, geen probleem gas geven en wegwezen.
Je koppel gaat ook echt met een sprong vooruit en reageert zeer alert op je gas pedaal.
Op de duitse autobaan kon je het de grote jongens echt lastig maken en op de teller was 220 kmu. geen probleem. Er zat meer in maar het vrouwtje vond het niet zo leuk meer.

Vr.Gr. Dirk
1.3 multijet getuned by savali
swans
Avere Una Vita
Berichten: 4017
Lid geworden op: do nov 08, 2007 20:12
Locatie: Axel
Contacteer:

Re: T-jet remap VS abarth turbo upgrade

Bericht door swans »

standaard remap is bepertk tot 155/ 150 pk ongeveer (ivm de kleine turbo)

doe je het beiden zijn er hogere resultaten haalbaar!
My ex-girlfriend had this really weird fetish, she liked to dress up like herself
and then act like a bitch all the time
Gebruikersavatar
tonyvandenbroek
Presidente GPC
Presidente GPC
Berichten: 16093
Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
Locatie: Someren
Contacteer:

Re: T-jet remap VS abarth turbo upgrade

Bericht door tonyvandenbroek »

Altijd DOEN! Ik rijd nu met ongeveer 150 PK en 280NM. Dat loopt als een tierelier. Continue vermogen als je gas geeft. Maar ook lekker schakel lui rijden als je er zin in hebt. Echt veel vermogen bi weinig toeren is heerlijk. Ben ook nog aan het twijfelen met een andere turbo. Samen met Ronald hebben we bekeken wat de mogelijkheden en kosten zijn. Remap is dus al gedaan, en een turbo moet ongeveer een honderd of vijf kosten volgens Savali. Dan nog even een nieuwe remap en je komt gauw tegen de 160-170PK. Denk wel aan eventueel andere onderdelen die dan nog eens vervangen moeten/mogen/kunnen zoals nokkenas, versnellingsbak (6bak). Want je zit dan een heel eind op je limit met je t-jet.

Maar nogmaals eenmaal een t-jet met vermogen, wil je niet meer terug naar 120PK
Afbeelding
Gebruikersavatar
scoop
Supporto Tecnico
Supporto Tecnico
Berichten: 1656
Lid geworden op: za dec 02, 2006 11:48
Locatie: Boxmeer

Re: T-jet remap VS abarth turbo upgrade

Bericht door scoop »

Sja, gevoelsmatig zou ik zeggen: hou het bij de remap, want ook al is het een kleinere turbo en wat minder pk's, je Nm's komen wel eerder vrij. Hoe groter je turbo, hoe groter je turbogat, hoe later je dus die grote hoeveelheid koppel pas tot je beschikking hebt. Wil je meer? Ga voor een Abarth.
paco
Avere Una Vita
Berichten: 3152
Lid geworden op: do jan 19, 2012 11:32
Locatie: Heerhugowaard

Re: T-jet remap VS abarth turbo upgrade

Bericht door paco »

Dat turbogat moet Savali een heel eind op kunnen vangen met de software !
Afbeelding
Gebruikersavatar
OlafH
Junior Stato
Berichten: 423
Lid geworden op: wo aug 24, 2011 22:57
Locatie: Veenendaal
Contacteer:

Re: T-jet remap VS abarth turbo upgrade

Bericht door OlafH »

Een turbogat kun je niet softwarematig opvangen. Doordat de diameter en massa van de turbo groter is komt deze gewoon pas later op gang. Weliswaar met meer vermogen uiteindelijk, maar in de lage toeren doet een grote turbo gewoon niet mee. Persoonlijk zou ik een kleinere turbo laten zitten en voor het maximale vermogen met een kleine turbo gaan, eventueel hete stokken en optimaal en- en uitlaat traject. Dan heb je een hele fijne snelle auto zonder dat je hem persé op toeren moet houden om snel weg te komen.
Brian de ve
Nuovo Arrivato
Berichten: 192
Lid geworden op: ma mei 14, 2012 19:38

Re: T-jet remap VS abarth turbo upgrade

Bericht door Brian de ve »

Het verschil na een remap is dus wel duidelijk merkbaar begrijp ik uit jullie reacties :) De abarth turbo is precies even groot als de vl37 dus het turbogat zou toch hetzelfde moeten zijn ofr heeft de 36 in praktijk toch langer nodig om op gang te komen. Ik heb nu de merkbare kick vanaf ongeveer 2250rpm als dat met enkel een remap eerder komt zou super zijn. Is er met een aftermarket downpipe en 200cellen kat nog redelijk wat te behalen ? Als ik op een ruime 150pk uitkom op de dyno met alleen een remap en goede uitlaat, zou voor mij persoonlijk wel genoeg zijn ervanuitgaande dat ik nu rond de 125 zou hebben.
Gebruikersavatar
BennieGTA
Nuovo Arrivato
Berichten: 185
Lid geworden op: wo mar 31, 2010 8:07

Re: T-jet remap VS abarth turbo upgrade

Bericht door BennieGTA »

Gewoon een remap doen, is echt een wereld van verschil.

Waar woon je, misschien woon je in de buurt bij iemand die een gechipte tjet heeft, dan kan je een keertje meerijden om het verschil te voelen.
Grande Punto Tjet Lusso - Skydome - Novitec verlagingsveren - Squadra getuned - 17 inch BBS Lemans replica antraciet - FK logoloze grill - FK donkere koplampen - Abarth ventieldopjes :)
Brian de ve
Nuovo Arrivato
Berichten: 192
Lid geworden op: ma mei 14, 2012 19:38

Re: T-jet remap VS abarth turbo upgrade

Bericht door Brian de ve »

BennieGTA schreef:Gewoon een remap doen, is echt een wereld van verschil.

Waar woon je, misschien woon je in de buurt bij iemand die een gechipte tjet heeft, dan kan je een keertje meerijden om het verschil te voelen.
Ik woon in amsterdam. Denk dat het wel een remap gaat worden :P Moet eerst even sparen want heb net eibach veren en uitlaat lijn vanaf de kat. van ragazzon besteld vorige week :P
Andre1976
Nuovo Arrivato
Berichten: 47
Lid geworden op: vr okt 07, 2011 8:07
Locatie: Deventer

Re: T-jet remap VS abarth turbo upgrade

Bericht door Andre1976 »

Ik rij nu al een tijd rond met een remap van Squadra op de tjet. Het is echt een GROOT verschil, veel lekkerder doortrekken in toeren, ook in de hogere versnellingen en aan de andere kant heerlijk lui te rijden. aanrader!
Brian de ve
Nuovo Arrivato
Berichten: 192
Lid geworden op: ma mei 14, 2012 19:38

Re: T-jet remap VS abarth turbo upgrade

Bericht door Brian de ve »

tonyvandenbroek schreef:Altijd DOEN! Ik rijd nu met ongeveer 150 PK en 280NM. Dat loopt als een tierelier. Continue vermogen als je gas geeft. Maar ook lekker schakel lui rijden als je er zin in hebt. Echt veel vermogen bi weinig toeren is heerlijk. Ben ook nog aan het twijfelen met een andere turbo. Samen met Ronald hebben we bekeken wat de mogelijkheden en kosten zijn. Remap is dus al gedaan, en een turbo moet ongeveer een honderd of vijf kosten volgens Savali. Dan nog even een nieuwe remap en je komt gauw tegen de 160-170PK. Denk wel aan eventueel andere onderdelen die dan nog eens vervangen moeten/mogen/kunnen zoals nokkenas, versnellingsbak (6bak). Want je zit dan een heel eind op je limit met je t-jet.

Maar nogmaals eenmaal een t-jet met vermogen, wil je niet meer terug naar 120PK

Tony weet je ook wat ze vragen om de turbo te plaatsen? Denk dat je om en nabij de 1000.- kwijt bent totaal. Hoeveel is er dan haalbaar met enkel de turbo en remap ?
Plaats reactie