Fiat gp 2008 tjet startproblemen

Plaats reactie
Nxt0206
Nuovo Arrivato
Berichten: 16
Lid geworden op: ma sep 21, 2015 17:57

Fiat gp 2008 tjet startproblemen

Bericht door Nxt0206 »

Sinds kort heb ik af en toe startproblemen. Zodra ik de sleutel in de contact doe en wil opstarten lijkt het net alsof de auto dood valt. vervolgens gebeurt er niks. niks komt de display of radio, zelfs de sleutel doet het niet ( op slot doen ) auto gaat kortom niet aan. Ook gaat de meter van de tank spontaan op en neer dansen terwijl alles voor de rest uitstaat.. ( hier plaats ik een video van )
[Link]https://youtu.be/WfCcMoo_ZIo[/link]

Om de auto aan te krijgen moet ik in de motorkap het kastje van de xenon dat gekoppeld is aan de accu loskoppelen en weer terug aan sluiten aan de accu.

Dit gebeurt 1 tot 3 keer per week. Ik heb 2 maanden geleden 2 xenon lampen vervangen. Voorheen had ik ook gewoon xenon maar toen deed het gewoon altijd. Nu vraag ik mij dus af hoe het nou komt. Is het de accu die zwakjes is en aan vervanging toe is. Of komt het door de xenon lampjes?
Afbeelding <<<dat is het kastje dat ik loskoppel en weer terugkoppel om de auto aan te krijgen View My Video <<<Video Van Dansende Meters Terwijl Auto Uitstaat..

Graag wil ik weten wat jullie mij aanraden om te doen en hoe dit allemaal nou komt, voordat ik naar de garage ga en daar eventueel aan onnodige kosten ga zitten . Bvd
Nxt0206
Nuovo Arrivato
Berichten: 16
Lid geworden op: ma sep 21, 2015 17:57

Re: Fiat gp 2008 tjet startproblemen

Bericht door Nxt0206 »

Niemand?
Gebruikersavatar
tcp461
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 209
Lid geworden op: wo aug 12, 2015 5:41
Locatie: Joure

Re: Fiat gp 2008 tjet startproblemen

Bericht door tcp461 »

Je zou natuurlijk je accu en laadstroom kunnen (laten) testen.....

Verstuurd vanaf mijn F5121 met Tapatalk
1.3 mjet EVO dynamic 2011 nero mille miglia 5-d
Mario TT
Nuovo Arrivato
Berichten: 131
Lid geworden op: di sep 27, 2016 16:41

Re: Fiat gp 2008 tjet startproblemen

Bericht door Mario TT »

Ik zou inderdaad je accu laten controleren, of deze genoeg vermogen levert. Maar het zou ook kunnen dat de Xenon unit foutieve CAN bus data doorstuurt waardoor de boel ontregelt.
Plaats reactie