Stuurbekrachtiging defect

Plaats reactie
Roxanne
Berichten: 1
Lid geworden op: wo mar 25, 2020 10:38

Stuurbekrachtiging defect

Bericht door Roxanne »

Vanochtend reed ik met mijn auto naar het werk toen na 5 minuten de stuurbekrachtiging uitviel en ik het rode indicatielampje kreeg. Na wat uitzoekwerk op internet zie ik dat vaak de stuurhoeksensor dit probleem geeft. Het schijnt echter ook dat een slechte accu een oorzaak kan zijn.
Bij mijn start-stop systeem gebeurt het al een tijdje dat mijn motor uit wordt gezet en dat hij direct daarna weer aangaat. Weet iemand of dit kan gebeuren door een slechte accu (wat vervolgens weer het probleem geeft voor mijn stuurbekrachtiging)?
Algon
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 406
Lid geworden op: wo jun 07, 2017 17:04
Locatie: Sittard

Re: Stuurbekrachtiging defect

Bericht door Algon »

Accu zou zeer goed kunnen, of de contactpunten van de min-kabel van de accu zijn flink vuil/geoxideerd.
Ik zou de accu laten testen en bovengenoemde contactpunten schoon (laten) maken.

Als het probleem zich blijft voordoen is het hoogstwaarschijnlijk de stuurhoeksensor.

Ik heb trouwens in december op de snelweg gehad dat mijn stuurbekrachtiging uitviel en het is sindsdien niet meer voorgekomen. Ik zou die sensor dan pas echt laten vervangen als het vaker voorkomt.
Fiat Grande Punto T-jet 2008
LED headlights - Savali - Skytune - K&N
Gebruikersavatar
Cobus
Nuovo Arrivato
Berichten: 165
Lid geworden op: zo nov 11, 2018 10:38
Locatie: De Ronde Venen

Re: Stuurbekrachtiging defect

Bericht door Cobus »

Let wel als een accu goed is na de accu test wil dit niet zeggen dat deze echt nog goed is.
Heb nu al divers malen mee gemaakt dat een accu goed door de test kwam en vervolgens toch de boosdoener bleek te zijn.
Zo dus ook bij mijn GP en Peugeot 207 en bij een kennis een alfa 159, Fiat Punto, Renault Clio, Renault Megane en nog wat Franse en Italiaanse merken.
Echter wat mij opvalt waren de auto's die ik onderhanden heb gehad of Italiaanse of franse makelij.
Ik raad eerder aan indien mogelijk om te testen met een andere accu.
Plaats reactie