“Slechte verwarming” Nero Bianco

Plaats reactie
Brug
Berichten: 2
Lid geworden op: za dec 12, 2020 14:48

“Slechte verwarming” Nero Bianco

Bericht door Brug »

Goedemiddag,

Mijn vrouw rijdt nu bijna 2 jaar in haar Punto Nero Bianco uit 2009 en heeft er elke dag plezier van totdat het weer wat kouder/natter weer wordt. Dan komt het “probleem” weer naar boven dat het niet lekker warm wordt in de auto. Als de auto wel wat opwarmt is het meer lauw dan lekker warm.

Heb alle “standaard” onderdelen al gecontroleerd en deze werken naar behoren. Thermostaat gaat netjes open op het juiste moment en ook de vloeistof is op peil. Systeem is ontlucht maar ook dat mag niet helpen.

Nu ben ik de leidingen gaan volgen die richting het kachelhuis gaan en het valt me op dat de èèn van de twee leidingen richting het kachelhuis goed warm wordt en de andere nagenoeg koud totdat de thermostaat opengaat. Dan begint er ook iets “warmere” lucht te blazen, maar warm kan je het niet noemen.

Kan het zo zijn dat deze twee leidingen verkeerd om gemonteerd zitten op het kachelhuis en zo het systeem niet lekker warm wordt?

Alvast bedankt voor het meedenken!
willeme1
Nuovo Arrivato
Berichten: 172
Lid geworden op: wo mar 21, 2018 18:00

Re: “Slechte verwarming” Nero Bianco

Bericht door willeme1 »

Nee, kachelradiateur verstopt.
Heb dat ook gehad en verholpen met het laten leeglopen van net koelsysteem en dáarna gevuld met water en vloeibáre gootsteen ontstopper van de action. Heb het warm laten draaien (5 mn) en daarna goed doorgespoeld met water en weer afgevuld met antivries

Toen werd kachel weer heet !
Brug
Berichten: 2
Lid geworden op: za dec 12, 2020 14:48

Re: “Slechte verwarming” Nero Bianco

Bericht door Brug »

Vanmorgen de slangen van de kachelradiator losgehaald en vanaf de retour doorgespoeld. Kwam aardig wat bruine rotzooi uit en na een tijdje begon het mooi helder door te lopen.

Daarna het systeem weer afgevuld met koelvloeistof en ontlucht. Uitstroom uit rooster is nu 48/49 graden als de auto op temperatuur is en het wordt weer lekker warm in de auto.

Bedankt voor de tip over de kachelradiator!
Plaats reactie