Rechter achter raam

igas
Berichten: 4
Lid geworden op: vr apr 19, 2013 18:38
Locatie: delfzijl

Rechter achter raam

Bericht door igas »

Hallo,

Ik heb nieuwe onderdelen/mechaniek voor mijn rechterachter zijraam besteld. Deze werkte niet meer. Heeft iemand hier ervaring mee?
Misschien iets waarom ik moet denken?? T'is geen elektrisch bediende.


Gr Jonathan
Fiat Grande Punto 1.4 Edizione Blue & Me '07
Gebruikersavatar
skippy47
Junior Stato
Berichten: 378
Lid geworden op: ma nov 03, 2008 18:33
Locatie: Den Bosch Het Mooiste Stad Van Brabant

Re: Rechter achter raam

Bericht door skippy47 »

hoi ik heb hetzelfde, ijzerdraag stuk van de mechaniek, laat eff weten hou het ging, ik denk zelf dat het niet zo makkerlijk gaat. succ6
Laatst gewijzigd door Rudabroda op wo sep 09, 2015 5:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodige quote verwijderd
GP. bwj..2006 12.8v dynamic, airco(stuk), elec spiegels, blu Azzuro, lm 16" velgen.
nu 190500km gereden
igas
Berichten: 4
Lid geworden op: vr apr 19, 2013 18:38
Locatie: delfzijl

Re: Rechter achter raam

Bericht door igas »

Ga er morgen mee aan de slag. Zal er wat foto's bij maken. En kom dan waarschijnlijk wel wat tegen waar je om moet denken.
Fiat Grande Punto 1.4 Edizione Blue & Me '07
Gebruikersavatar
skippy47
Junior Stato
Berichten: 378
Lid geworden op: ma nov 03, 2008 18:33
Locatie: Den Bosch Het Mooiste Stad Van Brabant

Re: Rechter achter raam

Bericht door skippy47 »

hoi igas waar heb jij de nieuwe onderdelen gekocht, en wat kosten die??
Laatst gewijzigd door Rudabroda op wo sep 09, 2015 5:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodige quote verwijderd
GP. bwj..2006 12.8v dynamic, airco(stuk), elec spiegels, blu Azzuro, lm 16" velgen.
nu 190500km gereden
igas
Berichten: 4
Lid geworden op: vr apr 19, 2013 18:38
Locatie: delfzijl

Re: Rechter achter raam

Bericht door igas »

Heb het mechaniek weg bij Boer in Stadskanaal (http://www.reclycar.nl" onclick="window.open(this.href);return false;) voor 4uur besteld, volgende dag in huis. De kosten weet ik niet precies ik had namelijk er een ander onderdeel op ingeruild. Die koste 65 euro. Dus het zal ergens tussen de 50 en 60 euro zijn denk ik.

Qua montage een eitje, was er misschien 20-30 minute mee bezig. Mocht je willen weten hoe? Laat het maar eff weten heb er nog wat foto's bij gemaakt.

Gr Jonathan
Laatst gewijzigd door Rudabroda op wo sep 09, 2015 5:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodige quote verwijderd
Fiat Grande Punto 1.4 Edizione Blue & Me '07
igas
Berichten: 4
Lid geworden op: vr apr 19, 2013 18:38
Locatie: delfzijl

Re: Rechter achter raam

Bericht door igas »

Kleine handleiding Vervangen Raammechanisme Fiat Grande Punto

1. Klem losmaken van draaispindel van het raam. Beetje lastig klusje. Met een punt tangetje of 2 schroevendraaiers moet het wel lukken. (foto 6)
2. Losdraaien 2 schroeven onderaan de deur.(foto 1)
3. 3 inbus schroeven losdraaien. 2 bij handgreep en 1 achter afdekkapje bij handgreep om deur te openen. (klepje is met klein schroevendraaier makkelijk te verwijderen) (foto 1)
4. Voorzichtig de bekleding lostrekken, zit vast met een soort pluggen. Van onder lostrekken en dan naar boven duwen om zo de bovenkant (raamrubber) los te maken.
5. Kabel deurgreep losklikken. Nu is bekleding helemaal los. (foto 2)
6. Stekker speaker losmaken. En voorzichtig de witte bekleding losmaken Door een 2e persoon het raam vast laten houden. Of eventueel dmv tape plakken over de deur heen. (foto 3)
7. Het oranje klemmetje losmaken die onder aan het raam vast zit. De 4 moeren losmaken. En dan beetje wrikken om mechanisme eruit te halen. (foto 4 & 5)
8. Nieuwe mechanisme terug plaatsen, klem weer vast zetten en moeren terug plaatsen.
9. Even het mechanisme testen en dan witte bekleding terug plakken en scheuren dicht tapen ivm vocht)
10. Klem deur greep, speaker stekker terug plaatsen. En bekleding weer vast maken zoals je het losgehaald hebt.
11. De raam spindel er weer opzetten en klaar is Kees.


Succes ermee Groeten Jonathan


Krijg de foto's er hier niet op. Als iemand er belang bij hebt hoor ik het wel. Dan stuur ik het eff via de mail
Fiat Grande Punto 1.4 Edizione Blue & Me '07
Nolliecrooked
Berichten: 1
Lid geworden op: za mar 14, 2015 22:25

Re: Rechter achter raam

Bericht door Nolliecrooked »

Goedenavond Igas,

Ik heb ditzelfde probleem nu met mijn rechterachterraam. Ik ben blij dat ik jouw uitleg hier tegen kwam. Kun jij misschien mij de foto's toesturen? Mijn email is gijsdejong@gmail.com

Alvast bedankt!

Gr Gijs
Gebruikersavatar
Fiat043
Junior Stato
Berichten: 431
Lid geworden op: vr jan 04, 2013 21:59
Locatie: Maastricht
Contacteer:

Re: Rechter achter raam

Bericht door Fiat043 »

Helaas is het ook 3 dagen geleden bij de gp stuk gegaan.
Toevallig ook weer aan de rechter achter zijde.
Nu heb ik deze laten vervangen bij een universele garage en was voor 89,- incl btw en montage.
Fiat Grande Punto 1.4 8v Prima
Mijn GP klik hier!
Sietse Boek
Berichten: 5
Lid geworden op: di sep 08, 2015 16:31
Locatie: Wolvega

Re: Rechter achter raam

Bericht door Sietse Boek »

Mijn raam mechanisme zijn alle bij kanten stuk. Kun je mij die foto's ook kunnen sturen.
mijn e-mail adres is sietseboek@gmail.com
Gebruikersavatar
Andy1234
Junior Stato
Berichten: 262
Lid geworden op: di aug 09, 2011 21:53
Locatie: Heerhugowaard

Re: Rechter achter raam

Bericht door Andy1234 »

Helaas de mijne ook kapot gegaan.
De dealer rekent 170,- + 1 uur montage = 250,- !!

Ben zelf niet zo handig om het te repareren,ben dus op zoek naar een goedkoper alternatief
15-10-2011 My My Life
Fiat Punto Evo 1.3 Mjet My Life 5D underground grey
Afbeelding
Smijtkabouter
Nuovo Arrivato
Berichten: 67
Lid geworden op: di dec 17, 2013 17:21
Locatie: zoetermeer

Re: Rechter achter raam

Bericht door Smijtkabouter »

Ik heb ook mijn dealer gebeld, deze zou het voor 227 euro kunnen repareren :shock:
Ben even op internet gaan kijken. bij http://www.vosparts.nl heb ik een raammechanisme gevonden voor 38 euro! :o (kwaliteit ziet er goed uit en voor de 5 keer dat dit ding per jaar open gaat... :wink: )
net wel een mail gekregen dat deze nu in back order is, maar dit het extra wachten wel even waard.

Mocht je 2 linker armen hebben dan kan je het mechanisme met de auto bij een universele garage achterlaten en ben je voor onder de 100 euro totaal klaar :)
Gebruikersavatar
Andy1234
Junior Stato
Berichten: 262
Lid geworden op: di aug 09, 2011 21:53
Locatie: Heerhugowaard

Re: Rechter achter raam

Bericht door Andy1234 »

Heb nu ook een aanbieding liggen van een universeel die het voor de helft doet

125,-

Kan ik mee leven :)
15-10-2011 My My Life
Fiat Punto Evo 1.3 Mjet My Life 5D underground grey
Afbeelding
Berrychello
Nuovo Arrivato
Berichten: 188
Lid geworden op: do mei 07, 2015 22:02

Re: Rechter achter raam

Bericht door Berrychello »

Heb ik op vakantie voor het eerst ooit een achterruit opengedraaid, ging het mechanisme vandaag ook kapot. Veel gekraak bij het omhoog draaien en toen ie dicht was deed de slinger niks meer. Zelfde euvel? Oftewel: moet ik alvast een mechanisme bestellen voordat ik het paneel eraf ga halen?
wouter1974
Nuovo Arrivato
Berichten: 62
Lid geworden op: do jun 23, 2011 20:00

Re: Rechter achter raam

Bericht door wouter1974 »

Zwak punt van Fiat Punto, rechtsachter is al twee keer vervangen bij mij, linksachter 1 keer. Wel nog onder garantie vervangen bij mij (verlengde garantie).
Gebruikersavatar
skippy47
Junior Stato
Berichten: 378
Lid geworden op: ma nov 03, 2008 18:33
Locatie: Den Bosch Het Mooiste Stad Van Brabant

Re: Rechter achter raam

Bericht door skippy47 »

ik heb ze op 2 kanten laten vervangen bij mijn garage ....135 euro all in...dat vond ik niet duur :D kan nu weer de ramen achter open zetten
GP. bwj..2006 12.8v dynamic, airco(stuk), elec spiegels, blu Azzuro, lm 16" velgen.
nu 190500km gereden
Plaats reactie