Vanmorgen de eerste storing

Gebruikersavatar
rush079
Nuovo Arrivato
Berichten: 90
Lid geworden op: ma aug 07, 2006 9:51
Locatie: Zoetermeer

Vanmorgen de eerste storing

Bericht door rush079 »

Tijdens het uitrijden vanaf een parkeerplaats, plotseling een piep. Alle meters op nul, geen radio, airbagstoring op display. Rijden deed ie nog wel, even langs de garage gegaan. Meteen verholpen. 8) Wie heeft dit ook al eens bij de hand gehad? en is deze storing evt ook zelf makkelijk te verhelpen als deze zich voordoet?
In mijn vorige auto (peugeot 206) ook 2 keer zoiets gehad, toen moest de electronische regeling of chip vervangen worden.
Vanaf 22 juli 2011: Punto EVO 1.3 MULTIJET 16V DYNAMIC 85 :-)Acid jazz blue
Gebruikersavatar
fra-boy
Senior Stato
Berichten: 748
Lid geworden op: ma jul 24, 2006 20:44
Locatie: Groningen

Bericht door fra-boy »

Heb in mijn vorige punto soortgelijke problemen gehad. Je moet altijd naar de garage want voor zover ik weet kan je niet de zaak zelf 'resetten', daarvoor moet ie aan de laptop. Toen bij destijds het resetten niet hielp is de chip inderdaad vervangen....
Evo 1.3 Multijet 16v 85 Dynamic, Glory White, Cool and Blue, Interscope, Leren stuurwiel, Dynamic + pakket, rood interieur. Voorheen: Witte GP Sport 1.4. T-jet
diabloNL
Senior Stato
Berichten: 761
Lid geworden op: do aug 17, 2006 17:09

Bericht door diabloNL »

Afbeelding
"There are 10 kinds of people. Those who understand binary, and those who do not."
Gebruikersavatar
miechiwi
Nuovo Arrivato
Berichten: 84
Lid geworden op: do aug 03, 2006 18:43
Locatie: Beerse, België

Bericht door miechiwi »

Fiat Grande Punto Dynamic 1.3 JTD 75 pk
ExTaxi
Membre D'Oro
Berichten: 1763
Lid geworden op: za jun 17, 2006 10:13
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Bericht door ExTaxi »

zal lekker zijn als je je auto gechipt hebt en er weer even standaardwaarden overheen geschreven worden. (dit gebeurt dus echt).
Fiat Grande Punto 130 pk mJTD Sport
New Orleans Blue - Blue&Me - Interscope - getinte zijruiten - cruisecontrol - regensensor
grietje8
Avere Una Vita
Berichten: 2423
Lid geworden op: do mei 11, 2006 22:21
Locatie: Groningen

Bericht door grietje8 »

ExTaxi schreef:zal lekker zijn als je je auto gechipt hebt en er weer even standaardwaarden overheen geschreven worden. (dit gebeurt dus echt).
Weer een reden om niet te chippen.... :!: (niet dat dat hoeft bij mijn zeer betrouwbare en goed lopende GP)
En we gaan weer km's rijden.... 250 per dag
ineke
Avere Una Vita
Berichten: 3956
Lid geworden op: ma aug 14, 2006 8:01
Locatie: Tilburg

Bericht door ineke »

Hoi Rush ik heb dat onlangs ook gehad toen gingen ook alle lampjes branden bij mij moest de unit vervangen worden van de binnenverlichting(en had dan ook elke keer een lege accu)
ongeveer 2 maanden geleden en nu nog niks van gehoord.
Het is alleen fijn als je weet waar het door komt en wat de oorzaak is dan kom t het wel goed.
Stilo Abarth 5M17 MS Limited Edition 2.4 20V kleur Ferrari rood 170PK.(handgeschakeld).
paul smeets
Nuovo Arrivato
Berichten: 20
Lid geworden op: zo jul 16, 2006 20:41
Locatie: Wassenaar

Re: Vanmorgen de eerste storing

Bericht door paul smeets »

rush079 schreef:Tijdens het uitrijden vanaf een parkeerplaats, plotseling een piep. Alle meters op nul, geen radio, airbagstoring op display. Rijden deed ie nog wel, even langs de garage gegaan. Meteen verholpen. 8) Wie heeft dit ook al eens bij de hand gehad? en is deze storing evt ook zelf makkelijk te verhelpen als deze zich voordoet?
In mijn vorige auto (peugeot 206) ook 2 keer zoiets gehad, toen moest de electronische regeling of chip vervangen worden.
Heb ik twee maanden geleden ook gehad. Was een slecht gemonteerd stekkertje, mijn dealer heeft het aan de importeur gemeld.
Grande Punto 1.4 16v 5drs
diabloNL
Senior Stato
Berichten: 761
Lid geworden op: do aug 17, 2006 17:09

Re: Vanmorgen de eerste storing

Bericht door diabloNL »

paul smeets schreef:
rush079 schreef:Tijdens het uitrijden vanaf een parkeerplaats, plotseling een piep. Alle meters op nul, geen radio, airbagstoring op display. Rijden deed ie nog wel, even langs de garage gegaan. Meteen verholpen. 8) Wie heeft dit ook al eens bij de hand gehad? en is deze storing evt ook zelf makkelijk te verhelpen als deze zich voordoet?
In mijn vorige auto (peugeot 206) ook 2 keer zoiets gehad, toen moest de electronische regeling of chip vervangen worden.
Heb ik twee maanden geleden ook gehad. Was een slecht gemonteerd stekkertje, mijn dealer heeft het aan de importeur gemeld.
Ik vraag me sterk af of het bij mij een slecht gemonteerd stekkertje is. Eerlijk gezegd denk ik dat de dealer dit zegt omdat hij het echte probleem niet kan vinden. Ik denk namelijk dat het een software "glitch" is en dat het random kan opduiken. Als het een slecht gemonteerd stekkertje is vind ik het raar dat ik bijna zes maanden rondrijd en het maar één keer heb gehad.

Nogmaals, dit is mijn mening. :wink:
Afbeelding
"There are 10 kinds of people. Those who understand binary, and those who do not."
Koen
Nuovo Arrivato
Berichten: 87
Lid geworden op: vr aug 18, 2006 9:46
Locatie: Sint-Truiden
Contacteer:

Bericht door Koen »

Ook ik heb vandaag mijn eerste storing gehad:
op het display kwam te voorschijn oververhit, hoewel de auto de hele tijd stil had gestaan. Bij het vertrekken is hij stil gevallen, heb terug gestart en toen bij het achteruit rijden is opeens de cervo uitgevallen.
Heb de garage gebeld, de auto is ondertussen al binnen en heb een vervangwagen gehad.
Grande punto 1.4
1.9JTD sport 130pk
ineke
Avere Una Vita
Berichten: 3956
Lid geworden op: ma aug 14, 2006 8:01
Locatie: Tilburg

Bericht door ineke »

Ik hoop voor je dat het allemaal verholpen wordt succes(BTW hoe rijdt de 1.4) :?: :?:
Stilo Abarth 5M17 MS Limited Edition 2.4 20V kleur Ferrari rood 170PK.(handgeschakeld).
ExTaxi
Membre D'Oro
Berichten: 1763
Lid geworden op: za jun 17, 2006 10:13
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Bericht door ExTaxi »

zo langzamerhand begint de GP een beetje op de vorige Stilo te lijken he? Ik heb in ieder geval nog geen vertrouwen in de auto......lees veel ellende, problemen die niet opgelost worden en nu ook dit soort probleempjes.

Zal ik 'm maar af bestellen? :roll:
Fiat Grande Punto 130 pk mJTD Sport
New Orleans Blue - Blue&Me - Interscope - getinte zijruiten - cruisecontrol - regensensor
joedelta

Bericht door joedelta »

ExTaxi schreef:zo langzamerhand begint de GP een beetje op de vorige Stilo te lijken he? Ik heb in ieder geval nog geen vertrouwen in de auto......lees veel ellende, problemen die niet opgelost worden en nu ook dit soort probleempjes.

Zal ik 'm maar af bestellen? :roll:
Ik heb in 6 maanden en 12.000 km nog niet van dat soort dingen gehad, behalve dan het bekende stuurhuisprobleem. (afkloppen dan maar? nee, doe ik niet aan :wink: )
ExTaxi
Membre D'Oro
Berichten: 1763
Lid geworden op: za jun 17, 2006 10:13
Locatie: Nieuwegein
Contacteer:

Bericht door ExTaxi »

joedelta schreef: Ik heb in 6 maanden en 12.000 km nog niet van dat soort dingen gehad, behalve dan het bekende stuurhuisprobleem. (afkloppen dan maar? nee, doe ik niet aan :wink: )
dat is ook mijn hoop joedelta.........
Fiat Grande Punto 130 pk mJTD Sport
New Orleans Blue - Blue&Me - Interscope - getinte zijruiten - cruisecontrol - regensensor
Gebruikersavatar
Scooterguy
Junior Stato
Berichten: 251
Lid geworden op: zo feb 12, 2006 23:59
Locatie: Kwaadmechelen(B)
Contacteer:

Bericht door Scooterguy »

Vandaag de auto wezen ophalen aan de garage,nieuwe radio erin,software weer eens een update,nieuwe wissers en nazicht van m'n startproblemen bij koud weer.
Nu weer wat rijden tussen 2 vervangwagens in...
Grande Punto 2009 1.3 MJT 85PK Sport + een bende opties.
Plaats reactie