Vanmorgen de eerste storing

Koen
Nuovo Arrivato
Berichten: 87
Lid geworden op: vr aug 18, 2006 9:46
Locatie: Sint-Truiden
Contacteer:

Bericht door Koen »

ineke schreef:Ik hoop voor je dat het allemaal verholpen wordt succes(BTW hoe rijdt de 1.4) :?: :?:
Was op begin blij da ik eens ne benzine kreeg, maar toe ik ermee begon te rijden was ik snel teleurgesteld, de auto trekt echt niet op en het verbruik stond op 7,7L/100KM wat ik eigenlijk ook veel vind.
Ma moet wel zeggen dat het gene 16V is, denk dat de uwe wel een stuk beter gaat he?
Voor de rest rijd hij wel heel soepel enzo maar van het optrekken had ik gewoon meer verwacht.

En de mijne mag ik vandaag terug gaan halen, normaal zou alles in orde moeten zijn.
1.9JTD sport 130pk
Gebruikersavatar
buxol
Avere Una Vita
Berichten: 4165
Lid geworden op: vr feb 24, 2006 21:24
Locatie: Alphen a/d Rijn

Bericht door buxol »

Ik heb zelf de 1.4 16v Sport, maar heb op een zonnige dag een puzzelrit mogen rijden in een 130pk Sport. Ik kan je vertellen dat het inderdaad een wereld van verschil is!
Had ook een GP met allemaal specificaties.
ineke
Avere Una Vita
Berichten: 3956
Lid geworden op: ma aug 14, 2006 8:01
Locatie: Tilburg

Bericht door ineke »

Dat denk ik ook wel dat dat een verschil is ,dat is dan ook verschil van 35pk.Voor deze had ik een stilo van 103 pk dus ja dan is het verschil dan ook niet zo groot.
Stilo Abarth 5M17 MS Limited Edition 2.4 20V kleur Ferrari rood 170PK.(handgeschakeld).
joedelta

Bericht door joedelta »

ineke schreef:Dat denk ik ook wel dat dat een verschil is ,dat is dan ook verschil van 35pk.Voor deze had ik een stilo van 103 pk dus ja dan is het verschil dan ook niet zo groot.
Ik heb het verschil tussen de 95 en de 130 pk ook mogen ervaren (vervangende auto). :twisted:

Ik vind trouwens mijn GP met 1.4 16V motor echt veel fijner (zeker motorisch gezien) dan de Stilo 1.6 16V. Veel soepeler en zuiniger. (En omdat mijn Stilo een Multiwagon van ruim 1300 kg was ook nog eens sneller :D )
Patrick
Junior Stato
Berichten: 436
Lid geworden op: do mar 09, 2006 20:25
Locatie: Rotterdam

Bericht door Patrick »

moet ik ook maar eens voorzorgen als vervangende auto de 130pk diesel...:D zoef! maar waarschijnlijk niet goed qua bekeuringen ;)
grietje8
Avere Una Vita
Berichten: 2423
Lid geworden op: do mei 11, 2006 22:21
Locatie: Groningen

Bericht door grietje8 »

Patrick schreef:moet ik ook maar eens voorzorgen als vervangende auto de 130pk diesel...:D zoef! maar waarschijnlijk niet goed qua bekeuringen ;)
Ligt er maar net aan.... nog steeds maar eentje hiero.... (20 euro). :D
En we gaan weer km's rijden.... 250 per dag
Gebruikersavatar
Sappel
Avere Una Vita
Berichten: 3767
Lid geworden op: zo aug 27, 2006 8:31
Locatie: Enschede

Bericht door Sappel »

grietje8 schreef:
Patrick schreef:moet ik ook maar eens voorzorgen als vervangende auto de 130pk diesel...:D zoef! maar waarschijnlijk niet goed qua bekeuringen ;)
Ligt er maar net aan.... nog steeds maar eentje hiero.... (20 euro). :D
En hoeveel heb je er af kunnen kopen Grietje met een diep decolete en en een hele lieve knipoog????
grietje8
Avere Una Vita
Berichten: 2423
Lid geworden op: do mei 11, 2006 22:21
Locatie: Groningen

Bericht door grietje8 »

Sappel schreef:
grietje8 schreef:
Patrick schreef:moet ik ook maar eens voorzorgen als vervangende auto de 130pk diesel...:D zoef! maar waarschijnlijk niet goed qua bekeuringen ;)
Ligt er maar net aan.... nog steeds maar eentje hiero.... (20 euro). :D
En hoeveel heb je er af kunnen kopen Grietje met een diep decolete en en een hele lieve knipoog????
Is niet nodig Sappel.... ze kennen me daar.... :wink:
En we gaan weer km's rijden.... 250 per dag
Gebruikersavatar
wcabro
Nuovo Arrivato
Berichten: 39
Lid geworden op: vr jul 07, 2006 13:31

Re: Vanmorgen de eerste storing

Bericht door wcabro »

rush079 schreef:Tijdens het uitrijden vanaf een parkeerplaats, plotseling een piep. Alle meters op nul, geen radio, airbagstoring op display. Rijden deed ie nog wel, even langs de garage gegaan. Meteen verholpen. 8) Wie heeft dit ook al eens bij de hand gehad? en is deze storing evt ook zelf makkelijk te verhelpen als deze zich voordoet?
In mijn vorige auto (peugeot 206) ook 2 keer zoiets gehad, toen moest de electronische regeling of chip vervangen worden.
Ik afgelopen maandag ook dit probleem gehad ,na het opnieuw sterten was het weer goed, ben woensdag bij mijn dealer geweest , je weet wel computer eraan veel fouten enzo .
Maar om een lang verhaal kort te maken hij heeft de centrale-computer opnieuw geprogrameerd er was net nieuwe software voor die dit probleem moet verhelpen.

Hij kon dat met de uitlees apparatuur downloaden van een server in Italy, ik ben er even bij blijven staan met mijn nieuwschierige hoofd , maar dat ging best snel en de koplampen gingen aan.

Tot nu toe geen problemen meer gehad , over software gespoken , een kennis van mij heeft een 130 PK sport en die klaagde over het bokken van de motor met rijden in de file. Nou zijn probleem ook verholpen door de software te updaten.

Zo zie je maar weer er zijn zaken die ook wel snel opgelost kunnen worden.

groeten wcabro :wink:
diabloNL
Senior Stato
Berichten: 761
Lid geworden op: do aug 17, 2006 17:09

Re: Vanmorgen de eerste storing

Bericht door diabloNL »

wcabro schreef:
rush079 schreef:Tijdens het uitrijden vanaf een parkeerplaats, plotseling een piep. Alle meters op nul, geen radio, airbagstoring op display. Rijden deed ie nog wel, even langs de garage gegaan. Meteen verholpen. 8) Wie heeft dit ook al eens bij de hand gehad? en is deze storing evt ook zelf makkelijk te verhelpen als deze zich voordoet?
In mijn vorige auto (peugeot 206) ook 2 keer zoiets gehad, toen moest de electronische regeling of chip vervangen worden.
Ik afgelopen maandag ook dit probleem gehad ,na het opnieuw sterten was het weer goed, ben woensdag bij mijn dealer geweest , je weet wel computer eraan veel fouten enzo .
Maar om een lang verhaal kort te maken hij heeft de centrale-computer opnieuw geprogrameerd er was net nieuwe software voor die dit probleem moet verhelpen.

Hij kon dat met de uitlees apparatuur downloaden van een server in Italy, ik ben er even bij blijven staan met mijn nieuwschierige hoofd , maar dat ging best snel en de koplampen gingen aan.

Tot nu toe geen problemen meer gehad , over software gespoken , een kennis van mij heeft een 130 PK sport en die klaagde over het bokken van de motor met rijden in de file. Nou zijn probleem ook verholpen door de software te updaten.

Zo zie je maar weer er zijn zaken die ook wel snel opgelost kunnen worden.

groeten wcabro :wink:

Dat doet mijn 1.4 16v ook, maar is op te lossen met gedoseerd gas geven (alsof er een eitje onder het gaspedaal ligt). :P


Die software update haalt het probleem van de instrumentatie niet weg. Meerdere mensen hebben het na de update weer gehad.
Afbeelding
"There are 10 kinds of people. Those who understand binary, and those who do not."
Gebruikersavatar
wcabro
Nuovo Arrivato
Berichten: 39
Lid geworden op: vr jul 07, 2006 13:31

Bericht door wcabro »

Volgens mijn monteur stond die centralecomputer update pas een paar dagen op de server , dus denk ik dat geen van jullie die nog hebben.
Was iets met update via eximinerweb ofzo!!?? daar staan de laatste updates op.

groeten wcabro :wink:
Laatst gewijzigd door wcabro op za okt 21, 2006 19:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
wcabro
Nuovo Arrivato
Berichten: 39
Lid geworden op: vr jul 07, 2006 13:31

Re: Vanmorgen de eerste storing

Bericht door wcabro »

diabloNL schreef:
wcabro schreef:
rush079 schreef:Tijdens het uitrijden vanaf een parkeerplaats, plotseling een piep. Alle meters op nul, geen radio, airbagstoring op display. Rijden deed ie nog wel, even langs de garage gegaan. Meteen verholpen. 8) Wie heeft dit ook al eens bij de hand gehad? en is deze storing evt ook zelf makkelijk te verhelpen als deze zich voordoet?
In mijn vorige auto (peugeot 206) ook 2 keer zoiets gehad, toen moest de electronische regeling of chip vervangen worden.
Ik afgelopen maandag ook dit probleem gehad ,na het opnieuw sterten was het weer goed, ben woensdag bij mijn dealer geweest , je weet wel computer eraan veel fouten enzo .
Maar om een lang verhaal kort te maken hij heeft de centrale-computer opnieuw geprogrameerd er was net nieuwe software voor die dit probleem moet verhelpen.

Hij kon dat met de uitlees apparatuur downloaden van een server in Italy, ik ben er even bij blijven staan met mijn nieuwschierige hoofd , maar dat ging best snel en de koplampen gingen aan.

Tot nu toe geen problemen meer gehad , over software gespoken , een kennis van mij heeft een 130 PK sport en die klaagde over het bokken van de motor met rijden in de file. Nou zijn probleem ook verholpen door de software te updaten.

Zo zie je maar weer er zijn zaken die ook wel snel opgelost kunnen worden.

groeten wcabro :wink:

Dat doet mijn 1.4 16v ook, maar is op te lossen met gedoseerd gas geven (alsof er een eitje onder het gaspedaal ligt). :P


Die software update haalt het probleem van de instrumentatie niet weg. Meerdere mensen hebben het na de update weer gehad.
Volgens mij had hik het over de 130 PK Sport, over dat bokken wat jij zegt ervaar ik ook met mijn 1.4 8V echter dat is een manier van rijden , ik kan er goed mee overweg echter als die kenneis van mij hoor en ik heb ook een keer in die auto mogen rijden dan gebeurde dat al als je in de tweede versnelling op een rotonde aan kwam rijden, er is dan geen gedoseerd gas meer te geven en moet je de koppeling intrappen.

groeten wcabro :wink:
ineke
Avere Una Vita
Berichten: 3956
Lid geworden op: ma aug 14, 2006 8:01
Locatie: Tilburg

Bericht door ineke »

Ja Joe ik vind de GP ook lekker rijden tegenover de Stilo
Stilo Abarth 5M17 MS Limited Edition 2.4 20V kleur Ferrari rood 170PK.(handgeschakeld).
Chessie0251
Berichten: 3
Lid geworden op: vr nov 10, 2006 14:39
Locatie: Beverwijk

Bericht door Chessie0251 »

Vanmiddag gaat mijn GP 1.4 16v sport voor de 3e keer naar de garage met dit probleem. ondertussen heb ik al een nieuwe computer gekregen maar blijft steeds uitvallen. accu is helemaal leeg na 1,5 week en schijnt met de computer te maken hebben. ben benieuwd wat er nu uit komt. ik heb al meer kilometers met leenauto's gereden dan met mijn eigen auto
Gebruikersavatar
Peter_R
Junior Stato
Berichten: 438
Lid geworden op: ma mei 01, 2006 21:01
Locatie: Haarlem

Bericht door Peter_R »

lekt ie niet ergens stroom? bij mn vaders auto lekte de radio stroom (ook een nieuwe auto) waardoor de accu elke keer snel leeg was
Plaats reactie