Vanmorgen de eerste storing

ineke
Avere Una Vita
Berichten: 3956
Lid geworden op: ma aug 14, 2006 8:01
Locatie: Tilburg

Bericht door ineke »

Chessie0251 schreef:Vanmiddag gaat mijn GP 1.4 16v sport voor de 3e keer naar de garage met dit probleem. ondertussen heb ik al een nieuwe computer gekregen maar blijft steeds uitvallen. accu is helemaal leeg na 1,5 week en schijnt met de computer te maken hebben. ben benieuwd wat er nu uit komt. ik heb al meer kilometers met leenauto's gereden dan met mijn eigen auto


Chessie ik hoop dat het probleem snel opgelost is, ik heb het zelfde probleem gehad. :roll:
Stilo Abarth 5M17 MS Limited Edition 2.4 20V kleur Ferrari rood 170PK.(handgeschakeld).
hannes
Avere Una Vita
Berichten: 4560
Lid geworden op: ma mar 27, 2006 9:28

Bericht door hannes »

nou chessie das lekker :shock:

en ze hebben nog niets kunnen vinden.

misschien kan ineke je zeggen wat bij haar de oorzaak is geweest.
kun je dat eens voorleggen aan je dealer. :wink:
ineke
Avere Una Vita
Berichten: 3956
Lid geworden op: ma aug 14, 2006 8:01
Locatie: Tilburg

Bericht door ineke »

hannes schreef:nou chessie das lekker :shock:

en ze hebben nog niets kunnen vinden.

misschien kan ineke je zeggen wat bij haar de oorzaak is geweest.
kun je dat eens voorleggen aan je dealer. :wink:

Ja ik het uitgebreid in een pm uitgelegd het is vervelend genoeg als met iets zit wat je niet weet wat het is.
Stilo Abarth 5M17 MS Limited Edition 2.4 20V kleur Ferrari rood 170PK.(handgeschakeld).
Gebruikersavatar
rush079
Nuovo Arrivato
Berichten: 90
Lid geworden op: ma aug 07, 2006 9:51
Locatie: Zoetermeer

Bericht door rush079 »

Chessie0251 schreef:Vanmiddag gaat mijn GP 1.4 16v sport voor de 3e keer naar de garage met dit probleem. ondertussen heb ik al een nieuwe computer gekregen maar blijft steeds uitvallen. accu is helemaal leeg na 1,5 week en schijnt met de computer te maken hebben. ben benieuwd wat er nu uit komt. ik heb al meer kilometers met leenauto's gereden dan met mijn eigen auto
Ik heb dit gehad met een peugeot 206. Zelfs nadat de chip vernieuwd was kwam het probleem terug. Ik stond met een lege accu in Duitsland en weer naar de garage gesleept. Bekende verhaal nieuwe update en software resetten. Toen ik de auto kwam ophalen en ik vertelde dat het probleem steeds weer terugkwam, besloot hij een nieuwe accu te plaatsen, viel toch onder de garantie. Daarna 4 jaar (tot aanschaf GP) geen last meer gehad. Accu bleek dus verrot. Waren ze hier in Nederland niet opgekomen. Ideetje misschien?
Vanaf 22 juli 2011: Punto EVO 1.3 MULTIJET 16V DYNAMIC 85 :-)Acid jazz blue
ineke
Avere Una Vita
Berichten: 3956
Lid geworden op: ma aug 14, 2006 8:01
Locatie: Tilburg

Bericht door ineke »

rush079 schreef:
Chessie0251 schreef:Vanmiddag gaat mijn GP 1.4 16v sport voor de 3e keer naar de garage met dit probleem. ondertussen heb ik al een nieuwe computer gekregen maar blijft steeds uitvallen. accu is helemaal leeg na 1,5 week en schijnt met de computer te maken hebben. ben benieuwd wat er nu uit komt. ik heb al meer kilometers met leenauto's gereden dan met mijn eigen auto
Ik heb dit gehad met een peugeot 206. Zelfs nadat de chip vernieuwd was kwam het probleem terug. Ik stond met een lege accu in Duitsland en weer naar de garage gesleept. Bekende verhaal nieuwe update en software resetten. Toen ik de auto kwam ophalen en ik vertelde dat het probleem steeds weer terugkwam, besloot hij een nieuwe accu te plaatsen, viel toch onder de garantie. Daarna 4 jaar (tot aanschaf GP) geen last meer gehad. Accu bleek dus verrot. Waren ze hier in Nederland niet opgekomen. Ideetje misschien?



Ja als ze bij een nieuwe auto een oude accu er in plaatsen (bij peuqeot) ja dat schiet ook niet op he. :?: :o
Stilo Abarth 5M17 MS Limited Edition 2.4 20V kleur Ferrari rood 170PK.(handgeschakeld).
Gebruikersavatar
rush079
Nuovo Arrivato
Berichten: 90
Lid geworden op: ma aug 07, 2006 9:51
Locatie: Zoetermeer

Bericht door rush079 »

Doordat de nieuwe accu 1x helemaal leeg was geraakt, bleek deze daarna niet meer goed te functioneren, vandaar het terugkerend probleem. De dealers in Nederland zochten het steeds in de computer of software, ruim 6 mnd mee rondgeklooid, was de dealer in duitsland dankbaar voor zijn :idea:
Vanaf 22 juli 2011: Punto EVO 1.3 MULTIJET 16V DYNAMIC 85 :-)Acid jazz blue
ineke
Avere Una Vita
Berichten: 3956
Lid geworden op: ma aug 14, 2006 8:01
Locatie: Tilburg

Bericht door ineke »

Ja nou maar ik zou niet 6 maanden wachten om actie te ondernemen. :roll: :roll:
Stilo Abarth 5M17 MS Limited Edition 2.4 20V kleur Ferrari rood 170PK.(handgeschakeld).
Patrick
Junior Stato
Berichten: 436
Lid geworden op: do mar 09, 2006 20:25
Locatie: Rotterdam

Bericht door Patrick »

ik heb met deze accu gelukkig geen problemen...Bij mijn vorige Punto had ik dat dus WEL, en dat is dan erg *****...gelukkig waren ze toen bij de dealer gelijk zo slim de accu te verwisselen ipv wat oplaadwerk en geresetzooi...
Chessie0251
Berichten: 3
Lid geworden op: vr nov 10, 2006 14:39
Locatie: Beverwijk

auto weer terug er ontbrak een moertje op dynamo

Bericht door Chessie0251 »

:P Joepie ik heb mijn auto weer terug. de garage heeft de dynamo gedemonteerd en het bleek dat er bij de aansluiting van de bedrading een moertje ontbrak waardoor de accu dus nooit opgeladen kon worden. Foutje vanuit italië. heeft mij dus 3 weken ellende opgeleverd en een computer vervangen die dus misschien niet eens stuk was.
ik hoop de dealer pas weer te zien bij mijn 1e beurt. bedankt voor jullie tips en handigheidjes hier.
gp 1.4 16v sport. exotica red, donkere ramen, armsteun, sportpedalen, dorpels
Gebruikersavatar
WeaZuL
Nuovo Arrivato
Berichten: 41
Lid geworden op: ma aug 14, 2006 20:12
Locatie: Breda
Contacteer:

Re: auto weer terug er ontbrak een moertje op dynamo

Bericht door WeaZuL »

Chessie0251 schreef::P Joepie ik heb mijn auto weer terug. de garage heeft de dynamo gedemonteerd en het bleek dat er bij de aansluiting van de bedrading een moertje ontbrak waardoor de accu dus nooit opgeladen kon worden. Foutje vanuit italië. heeft mij dus 3 weken ellende opgeleverd en een computer vervangen die dus misschien niet eens stuk was.
ik hoop de dealer pas weer te zien bij mijn 1e beurt. bedankt voor jullie tips en handigheidjes hier.
Nou suc6 ermee. Ik stond gisteren ook weer bij de dealer. Storing in de Blue&Me unit. Els was d00d en ipv "Media Player" kreeg ik "Aux" in mijn display geprojecteerd. Het vreemde was dat de mp3's wel afspeelde maar mijn bleutooth module niets van zich liet horen, menu werkte ook niet meer met de stuurknoppen (Adresboek, Media Player etc.).

Dus de welbekende reset enneh sja hij werkt weer meneertje :?

Plus ook nog es dat mijn km stand continu aan het knipperen was, dat was eigenlijk de reden dat ik naar de dealer ben gegaan... dat bleek een melding te zijn over een lamp in de intrieur verlichting ... maar die storing kon de monteur niet vinden en volgens hem was dat niet zo belangrijk :?

Ik heb zo'n gevoel dat dit helaasch niet de laatste keer zal zijn ... iig morgen nieuwe Michelin slofjes erop klaar voor de winter :twisted:
Grande Punani TJet @160K -> tis voorbij :(
Gebruikersavatar
Supernova
Junior Stato
Berichten: 240
Lid geworden op: wo sep 27, 2006 10:40
Locatie: Breda

Bericht door Supernova »

Ik reed gisteren op een provinciale weg, gaat mijn auto ineens heel irritant piepen met de mededeling dat ik mijn gordel niet aan had... En die had ik dus wel aan! Duurde een seconde of 10, en toen bedacht ie dat ik mijn gordel wel aanhad, erg vreemd :?
GP 1.4 ed. Blue & Me Belly Sand Dance
grietje8
Avere Una Vita
Berichten: 2423
Lid geworden op: do mei 11, 2006 22:21
Locatie: Groningen

Bericht door grietje8 »

Supernova schreef:Ik reed gisteren op een provinciale weg, gaat mijn auto ineens heel irritant piepen met de mededeling dat ik mijn gordel niet aan had... En die had ik dus wel aan! Duurde een seconde of 10, en toen bedacht ie dat ik mijn gordel wel aanhad, erg vreemd :?
reed je door de mist.....?
En we gaan weer km's rijden.... 250 per dag
joedelta

Bericht door joedelta »

Supernova schreef:Ik reed gisteren op een provinciale weg, gaat mijn auto ineens heel irritant piepen met de mededeling dat ik mijn gordel niet aan had... En die had ik dus wel aan! Duurde een seconde of 10, en toen bedacht ie dat ik mijn gordel wel aanhad, erg vreemd :?
Check even of de kabeltjes onder je stoel wel goed vast zitten/de stekkertjes goed in de contactjes zitten, en anders: de dealer bezoeken.
Dexter
Nuovo Arrivato
Berichten: 141
Lid geworden op: ma jun 05, 2006 21:47

Re: Vanmorgen de eerste storing

Bericht door Dexter »

rush079 schreef:Tijdens het uitrijden vanaf een parkeerplaats, plotseling een piep. Alle meters op nul, geen radio, airbagstoring op display. Rijden deed ie nog wel.
Ik had gisteren precies hetzelfde, ik kon nog 50km volgens de actieradius rijden, even boodschappen gedaan en toen ik weer startte dus deze complicaties. Na een tankbeurt deed alles het weer, heel raar. Kon ook maar 37 liter tanken, dus zat nog genoeg diesel in de bak :roll:
diabloNL
Senior Stato
Berichten: 761
Lid geworden op: do aug 17, 2006 17:09

Bericht door diabloNL »

Supernova schreef:Ik reed gisteren op een provinciale weg, gaat mijn auto ineens heel irritant piepen met de mededeling dat ik mijn gordel niet aan had... En die had ik dus wel aan! Duurde een seconde of 10, en toen bedacht ie dat ik mijn gordel wel aanhad, erg vreemd :?
Niet toevallig een tas op de passagiersstoel die net op de grens van het gewicht was?
Afbeelding
"There are 10 kinds of people. Those who understand binary, and those who do not."
Plaats reactie