Brommende kachelventilatie

Sandyman
Nuovo Arrivato
Berichten: 14
Lid geworden op: ma aug 26, 2013 12:21

Re: Brommende kachelventilatie

Bericht door Sandyman »

Maarten schreef:Er komt dus blad in de ventilator. Waar zit de luchtinlaat en kan die afgedekt worden? Voor mijn vorige auto, Citroën ZX was de populaire mod om een panty om de luchtinlaat te doen, dan kwam er geen blad meer binnen.
Ik heb de auto nog geen week en de auto is 5 jaar oud. Ik heb het vermoeden dat de ventilator nog nooit leeg is gehaald. Daarnaast is het een klusje van 20 minuten, dus opzich niet een groot probleem. Maar misschien is zo'n panty nog wel een idee :D
Gebruikersavatar
Odelot
Moderatore
Moderatore
Berichten: 4857
Lid geworden op: za mei 07, 2011 17:35
Locatie: Omstreeks den Bosch

Re: Brommende kachelventilatie

Bericht door Odelot »

Bij mij is het opgelost. Door de dealer, waar hij vandaag was voor een onderhoudsbeurt/oliewissel.
20 years ago, we had Johnny Cash, Bob Hope and Steve Jobs. Now we have no Cash, no Hope and no Jobs.
Gebruikersavatar
alfawiel
Membre D'Oro
Berichten: 1369
Lid geworden op: do sep 30, 2010 19:47
Locatie: Budel Dorplein

Re: Brommende kachelventilatie

Bericht door alfawiel »

ik heb het vanavond ook opgelost(althans gezorgd dat het niet kan voorkomen).
Voor werkwijze en foto's zie mijn eigen topic.
alles bij elkaar 15 minuten werk.
Laatst gewijzigd door alfawiel op za aug 31, 2013 12:26, 2 keer totaal gewijzigd.
AfbeeldingPunto Evo MJ85 (100 PK) (Grigio Impeccabile)Chemical Grey, Dynamic plus + Cool&Blue pakket, middenarmsteun,
interieur bordeauxrood , 208 velgen
Sandyman
Nuovo Arrivato
Berichten: 14
Lid geworden op: ma aug 26, 2013 12:21

Re: Brommende kachelventilatie

Bericht door Sandyman »

alfawiel schreef:ik heb het vanavond ook opgelost(althans gezorgd dat het niet kan voorkomen).
Voor werkwijze en foto's zie mijn eigen topic.
alles bij elkaar 15 minuten werk.
Misschien een linkje naar dat topic?
Gebruikersavatar
alfawiel
Membre D'Oro
Berichten: 1369
Lid geworden op: do sep 30, 2010 19:47
Locatie: Budel Dorplein

Re: Brommende kachelventilatie

Bericht door alfawiel »

http://forum.grandepuntoclub.nl/viewtop ... 54#p150309" onclick="window.open(this.href);return false;
AfbeeldingPunto Evo MJ85 (100 PK) (Grigio Impeccabile)Chemical Grey, Dynamic plus + Cool&Blue pakket, middenarmsteun,
interieur bordeauxrood , 208 velgen
tonytor
Berichten: 3
Lid geworden op: za nov 06, 2010 21:42

Re: Brommende kachelventilatie

Bericht door tonytor »

Bedankt voor de tips en duidelijke foto's! Heb de ventilator ook even losgemaakt en zaten inderdaad een paar blaadjes in.
Heb meteen ook maar een actieve koolstof interieurfilter geplaatst. :)
Punto Evo 1.2 Dynamic
Gebruikersavatar
Scarrrr
Nuovo Arrivato
Berichten: 177
Lid geworden op: za aug 15, 2015 15:51

Re: Brommende kachelventilatie

Bericht door Scarrrr »

Dit is al een oud topic. Maar mag ik jullie hartelijk bedanken voor de duidelijke foto's en uitleg (incl torx maat etc).

Na 4 maanden verdomd geluid uit de ventilatie heb ik het vanavond binnen 15min opgelost :-] ~~
Ik begreep van derden dat blaadjes in de ventilatie een rotklus was, en daarvoor het hele dashboard los zou moeten. Gelukkig zocht ik eerst nog even op GPC!!
Afbeelding
Sandyman
Nuovo Arrivato
Berichten: 14
Lid geworden op: ma aug 26, 2013 12:21

Re: Brommende kachelventilatie

Bericht door Sandyman »

Mooi om te zien dat zo lang na dato dit nog steeds nuttig is :-]
Laatst gewijzigd door Sjoerd H. op wo mar 16, 2016 9:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: onnodige quote verwijderd
Mike1979
Berichten: 9
Lid geworden op: wo jan 11, 2017 23:37

Re: Brommende kachelventilatie

Bericht door Mike1979 »

Ja hoor vanuit zaandam ook erg bedankt. De klus was binnen 15 min geklaard en dan te bedenken dat we al ruim een jaar zo rond hebben gereden ~~ .
HenkRenk
Berichten: 1
Lid geworden op: di apr 23, 2019 8:53

Re: Brommende kachelventilatie

Bericht door HenkRenk »

Na een week in de herrie gezeten te hebben toch maar eens gezocht op dit forum. De ventilator zat helemaal vol met bladeren. Dank voor het uploaden van de foto's!

(voor de ongeoefende sleutelaars: het heeft mij bij elkaar twee uur gekost om alles uit en in elkaar te krijgen.)
Plaats reactie