Het grote BANDEN verzameltopic

ARGPC

Re: Het grote BANDEN verzameltopic

Bericht door ARGPC »

Met Uniroyal rainsport 2 heb ik ook goeie ervaringen. Deze banden gaan echt lang mee!
volgens mij is nu ook een versie 3 van ...

En de prijs is ook niet verkeerd
Gebruikersavatar
Jarre
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 4608
Lid geworden op: za aug 20, 2011 16:37

Re: Het grote BANDEN verzameltopic

Bericht door Jarre »

Ik heb de rainsport 3 sinds 6000km op de auto.
Ermee rondgereden en serieus op de proef gesteld op de heuvels daar in frankrijk
Eeeerrrg goeie banden!!!
Afbeelding Life is better on 2 wheelsAfbeelding
FeaR
Nuovo Arrivato
Berichten: 146
Lid geworden op: di nov 08, 2011 22:01
Locatie: Zaltbommel

Re: Het grote BANDEN verzameltopic

Bericht door FeaR »

Autootje vandaag weg geweest voor een kleine beurt en werd me toch geadviseerd om vier nieuwe banden onder de auto te leggen. Niet gek met alles tussen de 2,2 en 2,5 mm. Met de aankomende winter iets wat ik zeker ga doen. Alleen wat te kiezen voor 205/45 R17...

Als ik puur naar de EU-labels kijk dan is iets als een Dunlop SP Sport MAXX RT best netjes met B voor verbruik, B voor waterafvoer en 66 dB rolgeluid. Maar Dunlop heb ik nog nooit echt iemand over gehoord. Banden die hier wel vaak voorbij komen als de Pirelli Zero Nero en de Bridgestone Potenza RE50A scoren meteen slecht op brandstofverbruik met respectievelijk een E-label voor de Bridgestone en F-label voor de Pirelli.

ANWB-banden-test kom ik niet ver mee aangezien ze de laatste jaren vooral op eco-bandjes richten. De Pirelli en Bridgestone Potenza komen zeer goed uit de test, in 2006... Meest recente is van 2013 waar de Continental SportContact 5 het beste scoort. Ook is die band met een huidig C-label voor verbruik, A voor regen en 72 dB niet heel slecht.

Maar toch.. iets in mij neigt toch meer naar Pirelli en Bridgestone. De Uniroyal RainSport 3 kan ik helaas niet krijgen via mijn garage, die band zag er wel erg goed uit naar aanleiding van de reacties die ik hier heb gelezen.

Qua looks had ik trouwens mee voor de Toyo Proxes T1-R gekozen. Maar een band van relatief lage prijs en alle labels ook in de mindere delen lijkt me dan weer niet zo'n leuke combinatie.
Fiat Grande Punto Sport 1.4 T-Jet - 150 PK / 265 Nm Savali Tuning
Gebruikersavatar
tonyvandenbroek
Presidente GPC
Presidente GPC
Berichten: 16093
Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
Locatie: Someren
Contacteer:

Re: Het grote BANDEN verzameltopic

Bericht door tonyvandenbroek »

Ik heb Dunlop gehad op mijn GP (wel in 18") en dit was een prima band. Vrij stil, en prima voor alle omstadigheden. Prijs technisch is de band ook leuk. In de winter durf ik er niks over te zeggen omdat ik altijd op wintersloffen rij (snowtrac).
Afbeelding
Gebruikersavatar
scoop
Supporto Tecnico
Supporto Tecnico
Berichten: 1656
Lid geworden op: za dec 02, 2006 11:48
Locatie: Boxmeer

Re: Het grote BANDEN verzameltopic

Bericht door scoop »

Ik heb Dunlops op de 17" gehad (SP SportMaxx) en was hier erg tevreden over, vooral het afrolgeluid. Qua grip wat minder precies dan de Pirelli P Zero Nero, maar voor normaal gebruik meer dan voldoende. Wel slijt de band relatief snel, sneller dan de Bridgestone Potenza's bijvoorbeeld. Maar als geheel is die band van Dunlop een mooi compromis. Persoonlijk vind ik afrolgeluid erg belangrijk, maar dat mag niet teveel ten koste gaan van de grip. Ik heb ook winterbanden van Dunlop gehad in 15": de SP WinterSport 3D. Daarover was ik ook heel erg tevreden: bergen aan grip bij slechte condities, niet teveel herrie bij het rijden en slijtagesnelheid ook OK.

Ik ben er dus heel positief over. Nu heb ik Toyo Proxes C1S om de 17" liggen. Een totaal andere band (asymmetrisch), maar komt aardig in de buurt van de SP SportMaxx's die ik eerst had. Nog wat minder afrolgeluid, maar wel iets minder strak.
Gebruikersavatar
EvoDaan
Membre D'Oro
Berichten: 1392
Lid geworden op: wo jul 03, 2013 22:19
Locatie: Zutphen

Re: Het grote BANDEN verzameltopic

Bericht door EvoDaan »

Ik zat me toevallig van de week nog te verwonderen hoeveel profiel ik al weer kwijt ben op mijn Pirelli P Zero Nero, maar dat schijnt dus normaal te zijn. Van het winter maar 2 nieuwe om laten leggen.
Huidige auto: Renault Megane Estate 130 Tce Bose

AfbeeldingPunto Evo 1.2 | Grigio Pessimo Umore | 2011 |
FeaR
Nuovo Arrivato
Berichten: 146
Lid geworden op: di nov 08, 2011 22:01
Locatie: Zaltbommel

Re: Het grote BANDEN verzameltopic

Bericht door FeaR »

Ah kijk! Toch positieve verhalen over de Dunlop. Dunlop SP Sport MAXX RT en Continental SportContact 5 worden toch best wat aangeraden nu en spreken me ook wel erg aan aangezien ze lekker scoren op die EU-richtlijnen. Maar toch lonkt zo'n Pirelli P Zero Nero ook wel. Dat merk en type heeft sowieso de naam mee. Al kwam iemand vanmorgen weer aan met de tip voor de Michelin Pilot Sport 3.

Qua slijtage maakt het me eigenlijk niet extreem veel uit. Als in dat ik nog geen 7500 kilometer per jaar rijdt. Een band die dus maar 20.000 kilometer mee gaat in plaats van 30.000 is voor mij nog steeds maar een kostenpost van eens in de drie jaar. Als je het zo ziet valt het allemaal wel meer mee.

Op een gegeven moment zal het toch keuzes maken worden...
Fiat Grande Punto Sport 1.4 T-Jet - 150 PK / 265 Nm Savali Tuning
FeaR
Nuovo Arrivato
Berichten: 146
Lid geworden op: di nov 08, 2011 22:01
Locatie: Zaltbommel

Re: Het grote BANDEN verzameltopic

Bericht door FeaR »

Net even bij Profile Tyre Centre geweest en wat prijzen opgevraagd plus informatie. Lange verhaal kort is dat in de merken/types waar ik naar kijk geen slechte banden zitten. Prijsverschillen vallen onderling ook wel mee. Alles zit rond de 150 - 155 euro per stuk inclusief montage. Dan heb je de genoemde Dunlop SP Sport MAXX RT; Continental SportContact 5; Bridgestone Potenza RE50A; et cetera. Enige die er echt uit sprong in positieve zin was de Vredestein Ultrac Cento voor 134 euro per stuk. De Pirelli P Zero kwam op 182 euro. Mij werd de Pirelli P Zero Nero afgeraden voor 151 euro! Dit was een band die Pirelli in de markt had gezet om met de banden te concurreren a la de Dunlop, Bridgestone en Continental (wat dus ook klopt als je naar de prijs kijkt). Als ik voor 150 euro klaar wilde zijn was de Pirelli niet de juiste keuze.

Ik twijfel nu eigenlijk nog maar tussen drie banden:
  • Vredestein Ultrac Cento - goedkoopste band en goed genoeg, maar minder dan de volgende twee banden.
  • Dunlop SP Sport MAXX RT - gulden middenweg qua prijs en qua EU-richtlijnen zeer goed.
  • Pirelli P Zero - Tsja, moge duidelijk zijn waarom :mrgreen:


Nu nog even kijken of ik Profile trouw blijf: ik kan via sites als Autobandenmarkt.nl dan wel Autobanden365.nl aan de P Zero komen voor 142 euro. Bedrijf hier in de buurt vraagt 13 euro voor montage en afvoer. Dan heb ik voor de prijs van de gulden middenweg-Dunlop wel dé Pirelli P Zero....
Fiat Grande Punto Sport 1.4 T-Jet - 150 PK / 265 Nm Savali Tuning
willumpie
Junior Stato
Berichten: 475
Lid geworden op: zo okt 10, 2010 22:43
Locatie: Hellevoetsluis

Re: Het grote BANDEN verzameltopic

Bericht door willumpie »

Michelin energiesaver+ misschien ook een idee???
Bevalt mij erg goed... ~~
FeaR
Nuovo Arrivato
Berichten: 146
Lid geworden op: di nov 08, 2011 22:01
Locatie: Zaltbommel

Re: Het grote BANDEN verzameltopic

Bericht door FeaR »

De kogel is door de kerk: Continental SportContact 5.
Pirelli PZero lonken nog steeds, maar de verhalen van (extreem) snel slijten hebben we toch anders doen besluiten. Ik heb veel informatie ingewonnen op diverse fora en de SportContact 5 komt overal echt goed uit. Mensen die al tientallen banden versleten hebben, maar wel telkens nog een keer voor de Continental gaan waar de andere merken eenmalig waren. Nu nog een mooie prijs zien te krijgen bij Profile.
Fiat Grande Punto Sport 1.4 T-Jet - 150 PK / 265 Nm Savali Tuning
Gebruikersavatar
Odelot
Moderatore
Moderatore
Berichten: 4857
Lid geworden op: za mei 07, 2011 17:35
Locatie: Omstreeks den Bosch

Re: Het grote BANDEN verzameltopic

Bericht door Odelot »

Ik had ze voor onder de 300,00 bij profile. Hele goede bandjes zijn het. Ook met regen. Zie trouwens dat je uit Zaltbommel komt. Ik had ze bij profile in Wijk en Aalburg.
20 years ago, we had Johnny Cash, Bob Hope and Steve Jobs. Now we have no Cash, no Hope and no Jobs.
FeaR
Nuovo Arrivato
Berichten: 146
Lid geworden op: di nov 08, 2011 22:01
Locatie: Zaltbommel

Re: Het grote BANDEN verzameltopic

Bericht door FeaR »

Onder de 300 voor twee banden neem ik aan? Morgen ga ik langs om te vragen wat ze aan de prijs kunnen doen. Vind dat altijd wel ongemakkelijk om af te dingen, maar het kan me zo 4 x 20/30 euro schelen en dat is wel van de zotte om te laten schietne.
Fiat Grande Punto Sport 1.4 T-Jet - 150 PK / 265 Nm Savali Tuning
Gebruikersavatar
Odelot
Moderatore
Moderatore
Berichten: 4857
Lid geworden op: za mei 07, 2011 17:35
Locatie: Omstreeks den Bosch

Re: Het grote BANDEN verzameltopic

Bericht door Odelot »

Ja voor 2 banden. Kreeg 40% korting volgens de bon. Niet eens om gevraagd. Maar ben er wel vaste klant.
20 years ago, we had Johnny Cash, Bob Hope and Steve Jobs. Now we have no Cash, no Hope and no Jobs.
FeaR
Nuovo Arrivato
Berichten: 146
Lid geworden op: di nov 08, 2011 22:01
Locatie: Zaltbommel

Re: Het grote BANDEN verzameltopic

Bericht door FeaR »

De 31e oktober komen de SportContact 5 onder de Punto te liggen. Prijs ben ik zeer content mee: 143,80 per stuk. Stuk lager dan de geoffreerde 168,19 per stuk. Profile ging zo mee met de internet prijzen.
Fiat Grande Punto Sport 1.4 T-Jet - 150 PK / 265 Nm Savali Tuning
Gerkeee
Nuovo Arrivato
Berichten: 46
Lid geworden op: zo jun 08, 2014 18:47

Re: Het grote BANDEN verzameltopic

Bericht door Gerkeee »

Ik rijd al een tijde met de Vredestein Ultrac Cento, prachtig band om te zien en rijdt ook nog eens fantastisch. Ik betaalde toentertijd 115 euro per band, 225/40/18. Een kwalitatief goede band voor een scherpe prijs, een echte aanrader!
Plaats reactie