Het grote BANDEN verzameltopic

Gebruikersavatar
Odelot
Moderatore
Moderatore
Berichten: 4857
Lid geworden op: za mei 07, 2011 17:35
Locatie: Omstreeks den Bosch

Re: Het grote BANDEN verzameltopic

Bericht door Odelot »

FeaR schreef:De 31e oktober komen de SportContact 5 onder de Punto te liggen. Prijs ben ik zeer content mee: 143,80 per stuk. Stuk lager dan de geoffreerde 168,19 per stuk. Profile ging zo mee met de internet prijzen.
Profile Aalburg? Hebben altijd wel goede prijzen daar hoor.
20 years ago, we had Johnny Cash, Bob Hope and Steve Jobs. Now we have no Cash, no Hope and no Jobs.
Gebruikersavatar
EvoDaan
Membre D'Oro
Berichten: 1392
Lid geworden op: wo jul 03, 2013 22:19
Locatie: Zutphen

Re: Het grote BANDEN verzameltopic

Bericht door EvoDaan »

Ik heb achter de voorgangers, SportContact 3 eronder liggen. Laat maar even weten hoe ze bevallen!
Huidige auto: Renault Megane Estate 130 Tce Bose

AfbeeldingPunto Evo 1.2 | Grigio Pessimo Umore | 2011 |
FeaR
Nuovo Arrivato
Berichten: 146
Lid geworden op: di nov 08, 2011 22:01
Locatie: Zaltbommel

Re: Het grote BANDEN verzameltopic

Bericht door FeaR »

Odelot schreef: Profile Aalburg? Hebben altijd wel goede prijzen daar hoor.
Zaltbommel, heb mijn auto daar ook in onderhoud.
Fiat Grande Punto Sport 1.4 T-Jet - 150 PK / 265 Nm Savali Tuning
Gebruikersavatar
Odelot
Moderatore
Moderatore
Berichten: 4857
Lid geworden op: za mei 07, 2011 17:35
Locatie: Omstreeks den Bosch

Re: Het grote BANDEN verzameltopic

Bericht door Odelot »

EvoDaan schreef:Ik heb achter de voorgangers, SportContact 3 eronder liggen. Laat maar even weten hoe ze bevallen!
Die heb ik (nog) voorop liggen. Nog steeds de eerste. Maar heb ook een set winterbanden.
20 years ago, we had Johnny Cash, Bob Hope and Steve Jobs. Now we have no Cash, no Hope and no Jobs.
FeaR
Nuovo Arrivato
Berichten: 146
Lid geworden op: di nov 08, 2011 22:01
Locatie: Zaltbommel

Re: Het grote BANDEN verzameltopic

Bericht door FeaR »

Ik heb nu een paar dagen de Continental SportContact 5 onder de auto liggen en alhoewel ze niet bekend staan om stil te zijn is het zeker een vooruitgang ten opzichte van mijn Bridgestone Potenza's (RE050A). Qua stuur- en rijgedrag kan ik er nog niet zo veel over zeggen, daar wil ik wat langer ervaringen voor op doen.
Fiat Grande Punto Sport 1.4 T-Jet - 150 PK / 265 Nm Savali Tuning
Gebruikersavatar
Jan_Kol
Nuovo Arrivato
Berichten: 184
Lid geworden op: vr mei 24, 2013 16:53
Locatie: Meppel

Re: Het grote BANDEN verzameltopic

Bericht door Jan_Kol »

Hier bij dit onderwerp schreef ik erbij dat het z.g. runflat-banden zouden zijn. Het blijkt dat ik mij heb vergist, het zijn "gewone" vierseizoenen banden. Nou ja feitelijk ongewoon fijne banden in het langere gebruik onder zomerse en natte omstandigheden, dat wel. Nu afwachten of ze ook op sneeuw en zo moeten presteren (hoeft voor mij niet zo nodig maar ja.... ).

Dus nu maar op zoek naar een reservewiel + gereedschap!

Jan
justin
Berichten: 1
Lid geworden op: ma nov 03, 2014 7:37

Re: Het grote BANDEN verzameltopic

Bericht door justin »

hee guys,
Ik heb een vraagje over iets wat ik niet echt begrijp.
Als ik de site buggyboys gebruik zit er een verschil tussen deze twee banden maten terwijl het eigenlijk de omtrek het zelfde moet zijn toch omdat ze allebei 45 hoog zijn ?
Het gaat om deze twee maten...
205/45/17
215/45/17
thanx alvast
Gebruikersavatar
EvoDaan
Membre D'Oro
Berichten: 1392
Lid geworden op: wo jul 03, 2013 22:19
Locatie: Zutphen

Re: Het grote BANDEN verzameltopic

Bericht door EvoDaan »

Beide 45% van den breedte

45% van 205 = 92,25
45% van 215 = 96,75
Huidige auto: Renault Megane Estate 130 Tce Bose

AfbeeldingPunto Evo 1.2 | Grigio Pessimo Umore | 2011 |
Gebruikersavatar
EvoDaan
Membre D'Oro
Berichten: 1392
Lid geworden op: wo jul 03, 2013 22:19
Locatie: Zutphen

Re: Het grote BANDEN verzameltopic

Bericht door EvoDaan »

Nu de winterbanden er al weer een paar weken onder liggen is de zoektocht naar 2 nieuwe zomerbanden gestart. De voorbanden zijn aan vervanging toe aangezien ze het '1,6mm blokje' in het profiel bereikt hebben.

Vooraf nagenoeg vastbesloten had het Sportcontact 5 werden. Nu alleen toch wat twijfels, er is zoveel aanbod en zoveel verschillende recensies dat je door de bomen het bos niet meer ziet.

Waar ik wel zeker van ben is dat het geen P Zero Nero's worden. Deze liggen er tot op heden om en slijten me toch wat te snel. Hier nog mensen met tips of merken die de moeite waard om eens nader te bekijken?
Huidige auto: Renault Megane Estate 130 Tce Bose

AfbeeldingPunto Evo 1.2 | Grigio Pessimo Umore | 2011 |
Gebruikersavatar
Odelot
Moderatore
Moderatore
Berichten: 4857
Lid geworden op: za mei 07, 2011 17:35
Locatie: Omstreeks den Bosch

Re: Het grote BANDEN verzameltopic

Bericht door Odelot »

Conti sc5. Bevalt mij uitstekend :mrgreen:
20 years ago, we had Johnny Cash, Bob Hope and Steve Jobs. Now we have no Cash, no Hope and no Jobs.
Gebruikersavatar
AlexAbarth
Junior Stato
Berichten: 210
Lid geworden op: vr dec 19, 2014 12:03

Re: Het grote BANDEN verzameltopic

Bericht door AlexAbarth »

ik ie dat veel mensen hier Conti een warm hart toedragen. Bij ons op de Zaak komen we echter wel steeds meer tegen dat ze heel snel uitgedroogd zijn en daardoor niet meer door de APK komen. voor veelrijders geen probleem maar voor de mensen die langer dan 3-4 jaren met hun banden doen kan dat toch als een onaangename verrassing komen. we hebben hier al diverse auto´s op af moeten keuren terwijl er nog ruim voldoende profiel aanwezig was. de eerste droogtescheuren komen over het algemeen niet op de bandwang waar we bij andere merken gewend zijn maar in de profielgroeven. daar waar ook de rubberlaag het dunst is van het hele loopvlak van de band. en dus het snelst het canvas van de band te zien is wat dus tot afkeur leidt. Helaas is Continetal bij Chevrolet de laatste jaren eerste montage merk dus hebben we heel wat uit te leggen aan klanten als 15 to 20 duizend kilometer hebben gereden en de banden worden na vier jaar alle vier afgekeurd.
Abarth Punto Evo

Afbeelding

Golfen is knikkeren voor mensen die te lui zijn om te bukken
Gebruikersavatar
Odelot
Moderatore
Moderatore
Berichten: 4857
Lid geworden op: za mei 07, 2011 17:35
Locatie: Omstreeks den Bosch

Re: Het grote BANDEN verzameltopic

Bericht door Odelot »

Dat is niet best! Gelukkig doe ik er maar een paar jaar mee. Hooguit.
20 years ago, we had Johnny Cash, Bob Hope and Steve Jobs. Now we have no Cash, no Hope and no Jobs.
Gebruikersavatar
EvoDaan
Membre D'Oro
Berichten: 1392
Lid geworden op: wo jul 03, 2013 22:19
Locatie: Zutphen

Re: Het grote BANDEN verzameltopic

Bericht door EvoDaan »

Zomervelgen zijn weer voorzien van 2 nieuwe Continental SportContact 5 banden. Kwam er toevallig ook achter dat de winterbanden achter verkeerd om gemonteerd zijn :roll:. Schijnbaar niet helemaal m'n hoofd erbij gehad tijdens het monteren. Van de week maar eens kijken of ik zin kan maken om ze om te wisselen.
Huidige auto: Renault Megane Estate 130 Tce Bose

AfbeeldingPunto Evo 1.2 | Grigio Pessimo Umore | 2011 |
Gebruikersavatar
AlexAbarth
Junior Stato
Berichten: 210
Lid geworden op: vr dec 19, 2014 12:03

Re: Het grote BANDEN verzameltopic

Bericht door AlexAbarth »

als toevoeging op mijn vorige post hier een foto van een continental band met droogtescheuren.

Afbeelding

vandaag even gefotografeerd op een auto van een klant. Dot nummer op de band zij productieweek 36 jaar 2012 en de auto is van januari 2013. dus de band is nu tweeënhalf jaar oud. en eigenlijk al zo hard dat hij gaat scheuren.
Abarth Punto Evo

Afbeelding

Golfen is knikkeren voor mensen die te lui zijn om te bukken
Gebruikersavatar
EvoDaan
Membre D'Oro
Berichten: 1392
Lid geworden op: wo jul 03, 2013 22:19
Locatie: Zutphen

Re: Het grote BANDEN verzameltopic

Bericht door EvoDaan »

We zullen erachter komen de komende maanden.

Mijn voorbanden waren op en zijn dus vervangen. Is het raadzaam om de nieuwste banden nu achter te leggen of juist af te raden?
Huidige auto: Renault Megane Estate 130 Tce Bose

AfbeeldingPunto Evo 1.2 | Grigio Pessimo Umore | 2011 |
Plaats reactie