Heel veel rook bij gas geven

cees70
Berichten: 5
Lid geworden op: do apr 04, 2013 7:49

Re: Heel veel rook bij gas geven

Bericht door cees70 »

Andere motorolie en filters zou toch niks met regeneren te maken moeten hebben ? Want dan spuit hij toch alleen maar extra brandstof in de roetfilter dat hij schoonbrand, en daardoor gaat roken en je motorblok is daar toch niet op aangesloten of ben ik nou gek?
Gebruikersavatar
Kingpin
Junior Stato
Berichten: 375
Lid geworden op: za mei 31, 2014 17:08

Re: Heel veel rook bij gas geven

Bericht door Kingpin »

Toch heb ik er geen last meer van
Gebruikersavatar
blackEVO85
Nuovo Arrivato
Berichten: 52
Lid geworden op: za aug 28, 2010 15:56
Locatie: Zwolle

Re: Heel veel rook bij gas geven

Bericht door blackEVO85 »

Wat ik merk is het ook geheel afhankelijk van je rijstijl en ritsamenstelling (snelweg/stad/buitenweg).

Afhankelijk van mijn werklocatie rijd ik of alleen buitenweg (80-100kmh) of alleen snelweg.
Als ik een periode alleen maar op de snelweg rijdt heb ik nooit last van een rokende auto tijdens het regenereren. Moet zeggen dat de auto op de snelweg redelijk wordt belast.

Na een periode buitenweg wil het nog wel is voorkomen dat naast het regeneratieproces het 'damp-proces' ook wordt geactiveerd. :)
Clipstra
Berichten: 6
Lid geworden op: di okt 30, 2018 8:40

Re: Heel veel rook bij gas geven

Bericht door Clipstra »

Beste Forumleden,

Ik heb hier ook veel last van, maar jullie conversatie is gestopt en ik ben eigenlijk benieuwd wat de "oplossing" is?

@Kingpin, heb jij nog last van de rook gehad nadat je diesel- en luchtfilter vernieuwd hebt?

@Langejan30, ben jij nog wat te weten gekomen via jouw garage?

Bedankt voor jullie reacties alvast :-)
willeme1
Nuovo Arrivato
Berichten: 172
Lid geworden op: wo mar 21, 2018 18:00

Re: Heel veel rook bij gas geven

Bericht door willeme1 »

842e94b48d3d&algo_expid=ac7264e6-4f25-4fda-8bff-842e94b48d3d-0
Laatst gewijzigd door willeme1 op di nov 05, 2019 0:07, 1 keer totaal gewijzigd.
Clipstra
Berichten: 6
Lid geworden op: di okt 30, 2018 8:40

Re: Heel veel rook bij gas geven

Bericht door Clipstra »

Beste Willem,

Heb je ook nog wat tekst en uitleg bij je linkje?

Bedankt alvast.
Laatst gewijzigd door J.V. op zo nov 04, 2018 21:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Citaat verwijderd; zie forumvoorwaarden s.v.p.
willeme1
Nuovo Arrivato
Berichten: 172
Lid geworden op: wo mar 21, 2018 18:00

Re: Heel veel rook bij gas geven

Bericht door willeme1 »

A
Laatst gewijzigd door willeme1 op di nov 05, 2019 0:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Clipstra
Berichten: 6
Lid geworden op: di okt 30, 2018 8:40

Re: Heel veel rook bij gas geven

Bericht door Clipstra »

Willem,

Bedankt voor je reactie. Ik had alleen gehoopt dat andere forumleden die ook met dit probleem te maken hebben (gehad), met de een daadwerkelijke oplossing komen. Aangezien in dit onderwerp er ook mogelijke oplossing voorgedragen zijn, maar ik niet DE oplossing gezien heb.

Daarnaast heeft het onderwerp 2.5 jaar stil gestaan en ik zou verwachten dat men in die tussentijd dan toch wel de oplossing gevonden zou hebben. Jij geeft ook mogelijke oplossing, waarbij het dus niet duidelijk is welke nou het probleem daadwerkelijk verhelpt. En lijkt mij een beetje zonde van het geld om ze 1 voor 1 uit te proberen om er steeds achter te komen, dat het niet geholpen heeft.

En ik vind het niet erg om er best wat geld in te steken, maar dan moet het wel echt 100% verholpen/verdwenen zijn :-)
willeme1
Nuovo Arrivato
Berichten: 172
Lid geworden op: wo mar 21, 2018 18:00

Re: Heel veel rook bij gas geven

Bericht door willeme1 »

T
Laatst gewijzigd door willeme1 op di nov 05, 2019 0:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Clipstra
Berichten: 6
Lid geworden op: di okt 30, 2018 8:40

Re: Heel veel rook bij gas geven

Bericht door Clipstra »

Het is blauwe rook (en gelukkig) zeker niet constant. Ik heb (helaas) geen idee of dat tijdens het regeneratie is (ik heb even moeten opzoeken dat is/betekent. Maar als ik het zo lees, lijkt het er wel een beetje op. Ik heb namelijk ook af en toe een melding van de motor dat ik hem moet laten controleren. Deze verdwijnt af en toe ook weer. Maar is voordat hij meer begon te roken (zie hieronder), verschenen. Echter heb ik dan weer geen last van een inhoudende motor. Ik heb wel laatst een grote beurt gehad (september), waarbij ik er dan vanuit ga dat zulk soort dingen bekeken/vervangen zijn).

Voorheen had ik het 1x per 2000km ongeveer. Tegenwoordig bijna bij elke rit van en naar mijn werk. Maar bijvoorbeeld vanochtend en gisterenmiddag had ik weer geen last gehad. Dus ik kan er ook geen peil op trekken.. Maar het is over het algemeen wel vaker in de ochtend dan in de middag.

Helpt dit een beetje?

Bedankt alvast weer!
willeme1
Nuovo Arrivato
Berichten: 172
Lid geworden op: wo mar 21, 2018 18:00

Re: Heel veel rook bij gas geven

Bericht door willeme1 »

N
Laatst gewijzigd door willeme1 op di nov 05, 2019 0:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Clipstra
Berichten: 6
Lid geworden op: di okt 30, 2018 8:40

Re: Heel veel rook bij gas geven

Bericht door Clipstra »

Uhm das jammer :-)

Nou een enkeltje is 60/65km, niet heel erg veel, maar lijkt me ook weer niet te weinig.. Maar wellicht goed om inderdaad eens langs de garage te gaan. Al ben ik een beetje bang om daar in de molen terecht te komen, dat ze het ook 1,2,3 niet goed weten en maar aan het "experimenten" gaan slaan.

Wat is trouwens in de buurt? ;-) Ik woon in omgeving Arnhem en werk in Deventer..
willeme1
Nuovo Arrivato
Berichten: 172
Lid geworden op: wo mar 21, 2018 18:00

Re: Heel veel rook bij gas geven

Bericht door willeme1 »

6
Laatst gewijzigd door willeme1 op di nov 05, 2019 0:13, 1 keer totaal gewijzigd.
jaap1953
Berichten: 2
Lid geworden op: zo mar 27, 2011 12:50

Re: Heel veel rook bij gas geven

Bericht door jaap1953 »

ook hier gecombineerd lampjes/regeneratierook probleem. Uiteraard het motorblok lampje en het waarschuwingsdriehoekje. Daarnaast ook zeer frequent roken tijdens de regeneratie. Dat kan verklaard worden door de vele (te veel?) korte stukjes (5-10 km) die wij rijden.Als ik een 20 minuten rijd is het roken over. De rubber leidinkjes zien er goed uit en de garage heeft al 3-4x eigenlijk niets kunnen vinden middels de OBD test.Dus we resetten elke keer de lampjes maar weer en hopen er het beste van.Binnenkort gaan we een lange rit ( 400 km) maken, ben benieuwd wat er dan gebeurt. Als er inmiddels nog nieuwe tips zijn , hoor ik het graag. 8)
dsv1986
Berichten: 1
Lid geworden op: zo mei 05, 2019 13:01

Re: Heel veel rook bij gas geven

Bericht door dsv1986 »

Hier ook al lange tijd de regeneratierook. Ik rijd bijna alleen maar snelweg, en heb dat ongeveer 2 keer per week, dat is ongeveer elke 400km gedurende 5 a 10 minuten. Het is vooral gênant,de auto achter mij neemt meteen grote afstand, en ik ga dan even heel rustig rechts rijden, soms houdt het dan helemaal op.

Mijn Punto evo verbruikt echter ook heel veel olie, ik heb altijd gedacht dat die 2 dingen met elkaar te maken zouden hebben, maar hier lees ik niets over..
Plaats reactie