Defect Airbag

Desmond
Berichten: 9
Lid geworden op: zo jan 14, 2018 20:57

Re: Defect Airbag

Bericht door Desmond »

Sinds gisteren ook een melding 'Defecte Airbag'. De dealer adviseerde even te kijken naar de aansluitingen onder de passagiersstoel. Hierdoor het kunnen oplossen. Blijkbaar zorgt het naar voren en achteren plaatsen van de passagiersstoel voor de storing.
Neda
Berichten: 4
Lid geworden op: vr sep 13, 2019 2:14
Locatie: Assen

Re: Defect Airbag

Bericht door Neda »

Bij mij is de stuurkolomschakelaar ook vervangen vanwege het defect airbag lampje dat ging branden.
Heb uiteindelijk een origineel gebruikt model gevonden en deze aangeschaft. Deze was een derde van de nieuwprijs.
Alles doet het weer naar behoren. Tevens deed mijn schakelaar om het licht aan en uit te zetten het niet meer en dat is nu ook opgelost.
Mocht je dit ook overkomen en je besteld een gebruikte stuurkolomschakelaar let dan goed op het typenummer
en bij behorende codes die op de schakelaar staan. Deze moeten overeen komen met jouw type punto evo anders werkt het niet ongeacht dat de stuurkolomschakelaar er precies hetzelfde uitziet. Een stuurkolomschakelaar uit een punto van 2012 past niet op die van 2010.

De monteur waar ik de stuurkolomschakelaar heb laten vervangen vertelde dat omdat de sleepring defect was (er geen stroom meer op kwam) en dat dit de rede was van het branden van het lampje en dat dit alleen gefixt kon worden door het vervangen van de hele stuurkolomschakelaar. Over een verdien model gesproken... :cry:
Plaats reactie