Defect Airbag

jaron
Nuovo Arrivato
Berichten: 21
Lid geworden op: zo jul 15, 2012 10:54

Defect Airbag

Bericht door jaron »

Na wat zoeken hier topics over gevonden maar uit 2011, 2013 en 2014 zonder uitkomst.
Heb deze storing nu ongeveer een jaar en de dealer komt niet verder dan de botssensor / stekker schoon te maken en met de laptop de storing eruit te halen. Nu WEER terug. (3de keer dat storing na een paar dagen gewoon weer terug komt)

Nu geven ze aan 'misschien de airbagcomputer' maar das erg kostbaar (hij dacht zo rond de 700). Waarom kan een merk-dealer niet achterhalen waar binnen het airbagsysteem de storing ontstaat en wat zou een oplossing kunnen zijn volgens jullie?

Hij staat er nu weer as we speak, wel nette service.
jaron
Nuovo Arrivato
Berichten: 21
Lid geworden op: zo jul 15, 2012 10:54

Re: Defect Airbag

Bericht door jaron »

Stekkers en snoeren opnieuw allemaal ok bevonden. Toch de sensor zelf. Duur grapje. Tegen de 400 aan. Herkenbaar?
damted
Senior Stato
Berichten: 572
Lid geworden op: zo jun 17, 2012 16:39

Re: Defect Airbag

Bericht door damted »

Wat voor foutcode krijg je en zijn ook de weerstandswaarden van de airbags uitgelezen.
Die mogen geen nul Ohm zijn, maar minimaal 1 á 2 Ohm
Weet je ook welke airbag het probleem geeft?

Ik had sluiting toen ik mijn stuur had vervangen, waarschijnlijk door een ijzersplintertje ergens tussen.

Stuur airbag en stuur er weer af en alle bedrading en sleepringen onder het stuur met lucht compressor schoon geblazen.
Toen had ik weer goede waarden en was de storing weg.
GP 1.4 8V 2006 3 deurs zwart.
walllie
Junior Stato
Berichten: 231
Lid geworden op: vr okt 09, 2015 13:47
Locatie: arnhem, gelderland

Re: Defect Airbag

Bericht door walllie »

400 euro voor een nieuwe sensor ???
heb je de sloop al eens geprobeerd het kan de moeite waard zijn om zo iets kostbaars
gebruikt te kopen (afhankelijk van wat de 2e hands vragen uiteraard)
maar 400 voor alleen een nieuwe sensor is mij wat te extreem
ik was zelf wel ff aan het prutsen gegaan het is gewoon een weerstand die ok moet geven
Pevo 1.3mjet okt2011
Opties toegevoegd
15"winter staal/15" lichtmetaal oem
oem leer pookhoes/pookknop/sportstuur witte stiksels
oem arm steun/k&n filter inleg/Philips WhiteVision/sonni boys
Oem deur paneel met alu/Oem Dorpels met alu punto
jaron
Nuovo Arrivato
Berichten: 21
Lid geworden op: zo jul 15, 2012 10:54

Re: Defect Airbag

Bericht door jaron »

Ik zal t meenemen bij een volgende afspraak. Heb t nu niet laten doen want ga eerst paar weken op reis. Ze hebben qua bekabeling ed zelfs een loop aangelegd om eea te omzeilen en zijn alle stekkers en kabels uitgesloten. Hun conclusie was de sensor. Welke waarden weet ik niet, zou ik na moeten vragen idd. Dat kunnen ze gewoon meten?
Gebruikersavatar
Christ
VIP Membro
VIP Membro
Berichten: 550
Lid geworden op: vr jun 22, 2012 22:26
Locatie: Den Haag

Re: Defect Airbag

Bericht door Christ »

Ha Jaron,

Misschien kunnen ze je hier http://www.amtgarageforum.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
helpen voordat je een hoop geld uitgeeft?

Vanuit des Gravenhage de groeten,

Chris
Had GP 1.4 Edizione Prima '05,
GP T-Jet Sport '09/RVCorse tuned.
Heb Abarth GP Esseesse '09/RV Corse tuned
damted
Senior Stato
Berichten: 572
Lid geworden op: zo jun 17, 2012 16:39

Re: Defect Airbag

Bericht door damted »

Alleen voor professionals onder elkaar is dat amtgarage forum.

Ik zou investeren in wat diagnose software.
Kun je zelf aan de slag. Meten is weten!
GP 1.4 8V 2006 3 deurs zwart.
Gebruikersavatar
tonyvandenbroek
Presidente GPC
Presidente GPC
Berichten: 16093
Lid geworden op: do mar 30, 2006 11:04
Locatie: Someren
Contacteer:

Re: Defect Airbag

Bericht door tonyvandenbroek »

Ik heb deze melding bij mijn passagiers airbag. Deze brand als ik weinig met de auto rijd.
Mijn Accu is aan vervanging toe, want als ik een aantal weken wat meer rijd, is de melding ook weg. De accu zal dan ook wel weer voldoende opgeladen zijn. Nu de GP weer veel sti staat is de melding er ook weer.
Afbeelding
jaron
Nuovo Arrivato
Berichten: 21
Lid geworden op: zo jul 15, 2012 10:54

Re: Defect Airbag

Bericht door jaron »

Thanx voor de tips. Ik rij dagelijks en afgelopen voorjaar 2015 is er nog een nieuwe accu ingegaan.
Berrychello
Nuovo Arrivato
Berichten: 188
Lid geworden op: do mei 07, 2015 22:02

Re: Defect Airbag

Bericht door Berrychello »

Tikje omhoog. Sinds vandaag heb ik ook een storing van de airbag: lampje gaat rood branden en ik krijg een irritante piep en de melding 'storing airbag. Check handboek' (ofzoiets).
Wat mij opvalt: de melding verschijnt telkens als ik naar rechts stuur. Iemand een idee? En ik heb de beschikking over een best uitgebreide computer om 'm uit te lezen, zou ik dan kunnen achterhalen om welke sensor het gaat?
jaron
Nuovo Arrivato
Berichten: 21
Lid geworden op: zo jul 15, 2012 10:54

Re: Defect Airbag

Bericht door jaron »

Bij mij zat het 'm in de stekker van de botssensor achter de bumper.
Gebruikersavatar
Sjoerd H.
Membro del Consiglio
Membro del Consiglio
Berichten: 1252
Lid geworden op: di mei 27, 2014 8:04

Re: Defect Airbag

Bericht door Sjoerd H. »

Je zult het amper geloven maar ook mijn evo gaf ineens een airbag storing aan... eerst maar eens proberen de accu los koppelen.. hoop niet dat er weer wat aan de hand is zeg.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Berrychello
Nuovo Arrivato
Berichten: 188
Lid geworden op: do mei 07, 2015 22:02

Re: Defect Airbag

Bericht door Berrychello »

Ik heb een computer eraan gehangen, en die geeft een storingsmelding bij de bestuurdersairbag. Dealer heeft een prijsopgave van rond de €260 gegeven, ze zeggen dat de hele stuurkolomschakelaar vervangen moet worden. Binnenkort dus maar 'ns zelf gaan kijken samen met de monteur.
Mario TT
Nuovo Arrivato
Berichten: 131
Lid geworden op: di sep 27, 2016 16:41

Re: Defect Airbag

Bericht door Mario TT »

Bij mij dus ook, wordt gelukkig nog onder garantie vervangen! Ben ik erg blij mee!
Mario TT
Nuovo Arrivato
Berichten: 131
Lid geworden op: di sep 27, 2016 16:41

Re: Defect Airbag

Bericht door Mario TT »

Stuurschakelaar vervangen en probleem is nu opgelost!

Helaas is het volgende probleem alweer onstaan. Doordat alles los is gehaald trilt de airbag nu. Dit voel je in je handen en soms hoor je het stuur ook vibreren. Helaas moet ik WEEER terug naar de dealer om dat te laten fixen.

Ik word er echt niet goed van helaas maar gelukkig kostenloos. Ik moet alleen dan wel elke keer 20 km heen en 20 km terug rijden. Dat is opzich niet heel ver maar gezien het feit dat de route een van de drukste van NL is is het nogal frustrerend. Ik ben de tel kwijt met dealer bezoeken helaas.
Plaats reactie