Richtingaanwijzer stuurkolomschakelaar reageert soms niet

Plaats reactie
Onooh
Berichten: 7
Lid geworden op: di jan 26, 2016 19:43

Richtingaanwijzer stuurkolomschakelaar reageert soms niet

Bericht door Onooh »

Hey iedereen,

zat al even te zoeken op het forum maar kan niet mijn specifiek probleem vinden. Ik heb een probleempje met mijn richtingaanwijzer. Soms gebeurt het dat, als ik linksaf wil afslaan, mijn richtingaanwijzer op de stuurkolom niet reageert. Als ik de aanwijzer ietsje harder aanduw reageert die wel. Nu lijkt het mij in de stuurkolom te zitten maar voordat ik de schroeivendraaier ergens inzet, ben ik benieuwd of iemand vergelijkbare situaties heeft meegemaakt en hoe dit toen is opgelost? Laatste waar ik op zit te wachten is het vervangen van de gehele stuurkolom.
Gebruikersavatar
Scarrrr
Nuovo Arrivato
Berichten: 177
Lid geworden op: za aug 15, 2015 15:51

Re: Richtingaanwijzer stuurkolomschakelaar reageert soms nie

Bericht door Scarrrr »

Reageert ie helemaal niet? Die van mij heeft soms een vertraging.. heb het idee dat het met vochtig weer/kou vaker voorkomt. Soms heb ik ook last van een spastisch knipperlicht, die dan een aantal keer heel snel knippert voordat hij overgaat op normaal ritme. Het lijkt bij mij alsof de hendel af en toe geen goed contact maakt.

Klinkt dat bekend? Ik heb ook geen oplossing er voor.
Afbeelding
Gebruikersavatar
GP sport 16V
Nuovo Arrivato
Berichten: 36
Lid geworden op: di aug 21, 2012 22:04
Locatie: Ittervoort

Re: Richtingaanwijzer stuurkolomschakelaar reageert soms nie

Bericht door GP sport 16V »

Bij mij reageerde de richtingaanwijzer soms ook met een vertraging. Voornamelijk wanneer ik de bocht om ging haperde de richtingaanwijzer wel eens. Ik heb onlangs de stuurkolom schakelaar vervanger naar een exemplaar met cruisecontrol. Sinds dien heb ik geen last meer gehad van een hapert knipperlicht.
Gebruikersavatar
Tom93
Junior Stato
Berichten: 277
Lid geworden op: zo jun 21, 2015 12:53
Locatie: Limburg

Re: Richtingaanwijzer stuurkolomschakelaar reageert soms nie

Bericht door Tom93 »

Als je nog een nieuwe schakelaar zoekt zonder cruise control weet ik er nog wel eentje. Ik kan die eventueel ook inbouwen voor jou. Laat maar horen. Gr

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
Punto evo 1.4 16v 105 pk
Gebruikersavatar
Sjoerd H.
Membro del Consiglio
Membro del Consiglio
Berichten: 1252
Lid geworden op: di mei 27, 2014 8:04

Re: Richtingaanwijzer stuurkolomschakelaar reageert soms nie

Bericht door Sjoerd H. »

Je kunt ook proberen alleen de sleepring te laten vervangen. Een heel stuk goedkoper dan 700 euro en lost hoogstwaarschijnlijk dezelfde problemen op.
Gaat bij mij ook binnenkort gebeuren ivm airbag storing.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Tom93
Junior Stato
Berichten: 277
Lid geworden op: zo jun 21, 2015 12:53
Locatie: Limburg

Re: Richtingaanwijzer stuurkolomschakelaar reageert soms nie

Bericht door Tom93 »

Aan de sleepring zitten de richtingaanwijzer en hendel voor de ruitenwisser vast. Die kost nieuw rond de 150 euro, dat gedeelte bedoelt iedereen hier boven ook als ik het goed heb.

Verstuurd vanaf mijn SM-G920F met Tapatalk
Punto evo 1.4 16v 105 pk
Gebruikersavatar
Juwett21
Nuovo Arrivato
Berichten: 21
Lid geworden op: ma sep 19, 2016 19:03
Locatie: Noord-Limburg

Re: Richtingaanwijzer stuurkolomschakelaar reageert soms nie

Bericht door Juwett21 »

Mijn GP had het ook soms. Ook dat het knipperlicht traag werkt bij koud weer of overslaat. Ik heb het stuur losgehaald en de stuurkolom geopend tot de printplaat en alles eens goed schoongemaakt en een aantal delen opnieuw ingevet. Misschien kan het bij jou ook helpen om de boel een keer los te halen en schoon te maken?

Dennis
Fiat Grande Punto Sport 1.4 16v Starjet Full option
BernardVDB
Berichten: 1
Lid geworden op: ma okt 30, 2017 11:29

Re: Richtingaanwijzer stuurkolomschakelaar reageert soms nie

Bericht door BernardVDB »

Zijn er inmiddels aanvullingen? Ik heb namelijk dit probleem ook. Met name bij knipperen voor naar links, lijkt de schakelaar soms niet te reageren. Met wat harder drukken doet hij het wel. Lijkt echt een schakelaar probleem. Of zijn er andere oplossingen gevonden? Zit op precies het zelfde punt, als Topic Starter; ga er de schroevendraaier in zetten.
Gebruikersavatar
Turbodesk
Nuovo Arrivato
Berichten: 127
Lid geworden op: wo mei 11, 2016 16:33
Locatie: Groningen

Re: Richtingaanwijzer stuurkolomschakelaar reageert soms nie

Bericht door Turbodesk »

Ik heb ook hetzelfde probleem, zie mijn andere topic met vraag.

Heb de hele stuurkolom al open gehad en schoon gemaakt, heeft niets geholpen.

Kijk trouwens uit met open maken, er kan wat weg springen en soms is het even puzzelen om het weer in elkaar te krijgen. Met name het terug klikken van de richtingaanwijzer hendel.

Ik ga een nieuwe stuurkolom kopen. Verlichting die uitvalt is een gewoon een veiligheidsissue en moet je niet op bezuinigen.

Kost voor die van mij (origineel) 160 euro. Maar kan hem ook van Valeo kopen voor 78 euro. Beetje erg groot verschil.
Gebruikersavatar
J.V.
Supporto Tecnico
Supporto Tecnico
Berichten: 1751
Lid geworden op: do jul 28, 2016 14:43
Contacteer:

Re: Richtingaanwijzer stuurkolomschakelaar reageert soms nie

Bericht door J.V. »

De vraag is of die van Valeo echt 'slechter' is; misschien komen ze wel gewoon uit dezelfde fabriek.
Van 03-08-2016 tot 10-04-2020 in mijn bezit:
Grande Punto 1.4 T-JET Sport - bj. 2009

Sindsdien de trotse eigenaar van een Alfa Romeo Brera. 8)
Plaats reactie