Onderhoudswerkzaamheden en interval Punto 2012

Plaats reactie
Donsimon
Nuovo Arrivato
Berichten: 24
Lid geworden op: vr okt 14, 2016 21:18

Onderhoudswerkzaamheden en interval Punto 2012

Bericht door Donsimon »

Had deze vraag onlangs gesteld in een oud topic, maar daar is geloof ik niemand meer actief dus even een nieuwe:

Hoi Mijn Fiat Punto heeft volgens het boekje een kleine beurt bij 30.000 km gehad, een grote bij 60.000 en bij 90.000 (toen heb ik hem kocht) zijn de remschijven vervangen + de Olie, pollen & interieur filter. Begreep van mijn collega dat bij het vervangen van de olie filter, de olie zelf ook wordt vervangen want anders is je filter direct weer vies. Klinkt logisch maar weet het natuurlijk niet zeker :P

Kreeg de melding dat mijn auto binnenkort apk gekeurd dient te worden. Nu vroeg ik mij af of ik er verstandig aan doe om dit gelijk met de 105.000 km beurt te doen. Ik vind dit lastig te bepalen aangezien mijn auto om de 30.000 km naar de garage is geweest en niet om de 35.000 km. Of nu los apk en dan bij 120.000km een beurt.
Ben benieuwd naar jullie ideeën hierover.
Gebruikersavatar
J.V.
Supporto Tecnico
Supporto Tecnico
Berichten: 1751
Lid geworden op: do jul 28, 2016 14:43
Contacteer:

Re: Onderhoudswerkzaamheden en interval Punto 2012

Bericht door J.V. »

Als je niet zeker weet wat er wel en niet aan gedaan is (daar kan ik helaas geen antwoord op geven :wink: ), kun je inderdaad vervroegd zo'n beurt laten doen. Ik zou persoonlijk wel de fabrieksintervallen aanhouden.

Misschien heb je hier ook nog wat aan:
http://forum.grandepuntoclub.nl/viewtop ... 21&t=14484
Van 03-08-2016 tot 10-04-2020 in mijn bezit:
Grande Punto 1.4 T-JET Sport - bj. 2009

Sindsdien de trotse eigenaar van een Alfa Romeo Brera. 8)
Plaats reactie