Ik ben benieuwd naar je reparatie.
Solenoids kunnen natuurlijk ook defect zijn.
Zijn die los te krijgen, want wikkelingen zullen wel ingegoten zijn in de kunsthars / plastic?
Succes!
In ieder geval het proberen waard.
Overwegend mechanisch met wat spoeltjes denk ik.
Multiair Module kapot
Re: Multiair Module kapot
GP 1.4 8V 2006 3 deurs zwart.
Re: Multiair Module kapot
Solenoids zijn niet los te krijgen, maar heb eigenlijk nog nooit gehoord dat die stuk gaan. Zou dan eventueel een tweedehands module moeten vinden en daar een van de solenoids voor gebruiken.
Hier zie je module een beetje en ook gelijk wa het probleem bij 9 van de 10 gevallen is
https://www.youtube.com/watch?v=BV2vZGGC8Bs" onclick="window.open(this.href);return false;
Hier zie je module een beetje en ook gelijk wa het probleem bij 9 van de 10 gevallen is
https://www.youtube.com/watch?v=BV2vZGGC8Bs" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Multiair Module kapot
Ziet er erg mechanisch uit. Dus daar kun je een hoop aan zien :+
Busjes, veren, keerringen.
Demonteren bakjes maken per cilinder, alles goed merken en dan kijken wat je tegen komt.
Busjes, veren, keerringen.
Demonteren bakjes maken per cilinder, alles goed merken en dan kijken wat je tegen komt.
GP 1.4 8V 2006 3 deurs zwart.
Re: Multiair Module kapot
Even hier op terugkomend: ik heb mijn multi air module uitgebouwd, gereviseerd (borgveren van klep actuators waren los waardoor actuatoren los in de module lagen) en weer opnieuw ingebouwd. Grootste en lastigste klus die ik ooit heb gedaan aan 'n auto maar het lijkt er op dat het gelukt is. Rijd al 2 dagen zonder storingen.
-
- Membro del Consiglio
- Berichten: 1867
- Lid geworden op: ma mei 24, 2010 11:49
- Locatie: Bilthoven
- Contacteer:
Re: Multiair Module kapot
Ben benieuwd of dat dan de oorzaak was en de storing wegblijft.
Re: Multiair Module kapot
Altijd leuk als je zelf problemen op kunt lossen en 't scheelt daarnaast een hoop in kosten.
Hopelijk blijft de storing weg.
Hopelijk blijft de storing weg.
Van 03-08-2016 tot 10-04-2020 in mijn bezit:
Grande Punto 1.4 T-JET Sport - bj. 2009
Sindsdien de trotse eigenaar van een Alfa Romeo Brera.
Grande Punto 1.4 T-JET Sport - bj. 2009
Sindsdien de trotse eigenaar van een Alfa Romeo Brera.
Re: Multiair Module kapot
Iedereen kan dit zelf, je moet 't alleen durven. Is bij mij ook vaak meteen het grootste probleem.
Ik heb ook geen brug ofzo, al het sleutelwerk moet op de oprit of half in de garage, en tijdens het sleutelen kom je er achter dat je gereedschap mist: fatsoenlijke torx-doppen, momentsleutel tot 25Nm, dop 27 enenz, niet heel standaard gereedschap. Ik leen dat dan weer her en der.
Verder is het een kwestie van heel veel los- en weer vastschroeven en niet vergeten wat waar weer gemonteerd moet worden en met welke schroefjes.
Enige wat ik lastig vond was het aanbrengen van vloeibare pakking (wordt gebruikt om de oliereservoirtjes op het deksel van de MultiAir module onderling af te sluiten).
Ik heb ook geen brug ofzo, al het sleutelwerk moet op de oprit of half in de garage, en tijdens het sleutelen kom je er achter dat je gereedschap mist: fatsoenlijke torx-doppen, momentsleutel tot 25Nm, dop 27 enenz, niet heel standaard gereedschap. Ik leen dat dan weer her en der.
Verder is het een kwestie van heel veel los- en weer vastschroeven en niet vergeten wat waar weer gemonteerd moet worden en met welke schroefjes.
Enige wat ik lastig vond was het aanbrengen van vloeibare pakking (wordt gebruikt om de oliereservoirtjes op het deksel van de MultiAir module onderling af te sluiten).
Re: Multiair Module kapot
Bram,
Goed gedaan hoor!
Zou wel een paar fotootjes willen zien.
Dat gereedschap had ik nu wel weer standaard in huis gehad
Ik ben dol op gereedschap. Je kunt er niet genoeg van hebben
Goed gedaan hoor!
Zou wel een paar fotootjes willen zien.
Dat gereedschap had ik nu wel weer standaard in huis gehad
Ik ben dol op gereedschap. Je kunt er niet genoeg van hebben
GP 1.4 8V 2006 3 deurs zwart.