beste mede punto rijders.
mijn naam is benjamin en in bezit van een rode gp 1.4 sport.
Na afgelopen donderdag een ree voor de auto te hebben gehad is het tijd om mijn fiat groot aan te pakken.
De auto moet optisch weer in orde gemaakt worden en gezien de tijd die het kost komt de auto in schorsing.
Nu loop ik al langer te spelen met het idee om mijn starjet 1.4 om te bouwen naar t-jet 1.4. het technische gedeelte zal het probleem niet zijn omdat ik zelf monteur ben en de tijd heb wegens schorsing.
nu zijn er een paar kleine dingen waar ik tegen aan loop en eigenlijk is het grootste probleem de ecu.
zekeringkast, motorboom is hetzelfde als de starjet evenals motorsteunen enz.
Nu zie ik dat er gedecodeerde ecu's beschikbaar zijn en is de vraag: kan hier ook een map van een T-jet opgeschreven worden??
gezien het feit dat door de decodering er geen probleem meer zal zijn van startonderbreking en deze zichzelf inleert zal dat veel schelen.
Kortom: kan er een map van een T-jet of een abarth op de huidige ecu gezet worden??
of kan er ecu van een T-jet aangesloten worden gezien de zekeringkast op code exact hetzelfde is.
ecu van t-jet ten opzichte van starjet is niet geheel gelijk maar wel om te leiden via conversieharnas of stekkerwisseling.
hoop wat van jullie te horen
mvg benjamin
p.s. geen mededelingen van koop een t-jet.
Grande Punto ecu remap starjet>T-jet
Re: Grande Punto ecu remap starjet>T-jet
Ecu kan ik je niet mee helpen, maar heb je er wel erg in dat er ook een andere versnellingsbak aan een T-Jet zit?
Re: Grande Punto ecu remap starjet>T-jet
Klopt van die versnellingsbak, de T-JET heeft 5 versnellingen, de StarJet 6 geloof ik.
Of dat een probleem hoeft te zijn weet ik niet.
Of dat een probleem hoeft te zijn weet ik niet.
Van 03-08-2016 tot 10-04-2020 in mijn bezit:
Grande Punto 1.4 T-JET Sport - bj. 2009
Sindsdien de trotse eigenaar van een Alfa Romeo Brera.
Grande Punto 1.4 T-JET Sport - bj. 2009
Sindsdien de trotse eigenaar van een Alfa Romeo Brera.
-
- Membro del Consiglio
- Berichten: 1867
- Lid geworden op: ma mei 24, 2010 11:49
- Locatie: Bilthoven
- Contacteer:
Re: Grande Punto ecu remap starjet>T-jet
T-jet heeft een 5 bak en de starjet is inderdaad een 6 bak.
Die staan beide natuurlijk compleet anders afgesteld.
Verder geen idee of een ECU zodanig te flashen is dat er een compleet ander basis software pakket erop komt.
Die staan beide natuurlijk compleet anders afgesteld.
Verder geen idee of een ECU zodanig te flashen is dat er een compleet ander basis software pakket erop komt.
Re: Grande Punto ecu remap starjet>T-jet
Ik zou goed checken of die bak de nm en pk's wel aan kan voor je überhaupt gaat beginnen. De mjet wordt max op 275nm afgesteld om binnen de veiligheidsmarge te vallen. Omdat de standaard bak met standaard koppelingsplaten en drukcilinder 300nm aan kan. (Na wat upgrades is natuurlijk wel meer mogelijk) En de tjet had dacht ik dezelfde 5-bak.
Voor wat meer info ook over de ecu zou ik navraag doen bij Ronald van Savali of Serge van os van H&S
Verstuurd vanaf mijn Nexus 6 met Tapatalk
Voor wat meer info ook over de ecu zou ik navraag doen bij Ronald van Savali of Serge van os van H&S
Verstuurd vanaf mijn Nexus 6 met Tapatalk
1.3 Mjet Punto Evo '10
Re: Grande Punto ecu remap starjet>T-jet
Mannen,
Een aanvullende vraag uit De Haag:
Hoe zit het met de nokkenassen? Is een T-Jet een Startjet met een turbo?
Groetzz,
Chris
Een aanvullende vraag uit De Haag:
Hoe zit het met de nokkenassen? Is een T-Jet een Startjet met een turbo?
Groetzz,
Chris
Had GP 1.4 Edizione Prima '05,
GP T-Jet Sport '09/RVCorse tuned.
Heb Abarth GP Esseesse '09/RV Corse tuned
GP T-Jet Sport '09/RVCorse tuned.
Heb Abarth GP Esseesse '09/RV Corse tuned