banden en lampen

joedelta

banden en lampen

Bericht door joedelta »

aangezien ik bijna uit elkaar klap van ongeduld voor de levering van mijn GP 1.4 16V Emotion zou ik een paar dingetjes alvast willen weten van mensen die recentelijk hun GP hebben mogen ontvangen.

Wat voor banden zitten er momenteel standaard om de 17 inch velgen (merk/type), en wat voor type lampen zitten er aan de voorzijde in de GP (dim/groot/stadslicht)?
GPEdizione
Nuovo Arrivato
Berichten: 62
Lid geworden op: wo feb 15, 2006 18:11
Locatie: Hengelo O.V.

Bericht door GPEdizione »

HAllo
Kheb die van mij al vervangen door nieuwe philips bleu vision..
Tis gewoon h4 55/60 w.. en de stads lichten zijn die kleine w5w 5 watjes..
joedelta

Bericht door joedelta »

kijk, je weet waar ik het over heb...daar wilde ik het dus voor weten, heb ook altijd blue visions. Is het een beetje zelf te doen, het wisselen van de lampen, want bij mijn Stilo is dat practisch onmogelijk. Het is belachelijk, maar bij de dealer halen ze de hele voorbumper en de voorwielen er af om de lampen te kunnen wisselen...anders zou ook moeten kunnen, maar dat is een vreselijk onhandig geklooi, want er zit van alles onder de motorkap in de weg.....'t is maar wat je makkelijk vindt.
GPEdizione
Nuovo Arrivato
Berichten: 62
Lid geworden op: wo feb 15, 2006 18:11
Locatie: Hengelo O.V.

Bericht door GPEdizione »

NEeh tis echt heel makkelijk..
Je kunt er redelijk fatsoenlijk bij..
Rechterkoplamp kun je heel makkelijk bij komen..
De linker wat moeilijker ..
Maar tis zo gedaan..
denk een min of 5
LaTiNo
Junior Stato
Berichten: 472
Lid geworden op: wo feb 15, 2006 14:15
Locatie: Verweggistan

Bericht door LaTiNo »

Das dan idd beter dan bij de Stilo. Dat was echt engineering op zijn slechtst!

Wat die lampjes betreft, ik heb in mijn Alfa nu van die blauwe Aziatische lampjes (ik weet de naam niet meer). Zijn 100W lampjes en geven veel licht terwijl ze al maanden niet kapot zijn gegaan (= bijzonder in een Alfa). Echt een aanrader! Oh ja, en ze ogen echt blauw, maar niet dat overdreven blauw wat je wel eens in een sjonnie-Golf ziet.

Ik moet er wel bij vermelden dat er iemand was die zei dat het plastic in zijn lamp was gesmolten door de hitte, maar ik heb met 30 graden file-gereden en heb nergens last van!
joedelta

Bericht door joedelta »

LaTiNo schreef:Das dan idd beter dan bij de Stilo. Dat was echt engineering op zijn slechtst!

Wat die lampjes betreft, ik heb in mijn Alfa nu van die blauwe Aziatische lampjes (ik weet de naam niet meer). Zijn 100W lampjes en geven veel licht terwijl ze al maanden niet kapot zijn gegaan (= bijzonder in een Alfa). Echt een aanrader! Oh ja, en ze ogen echt blauw, maar niet dat overdreven blauw wat je wel eens in een sjonnie-Golf ziet.

Ik moet er wel bij vermelden dat er iemand was die zei dat het plastic in zijn lamp was gesmolten door de hitte, maar ik heb met 30 graden file-gereden en heb nergens last van!
zijn het toevallig van die Nokya Stage II lampen?
LaTiNo
Junior Stato
Berichten: 472
Lid geworden op: wo feb 15, 2006 14:15
Locatie: Verweggistan

Bericht door LaTiNo »

Nope, Michiba. Het was een blauw doosje met Aziatische tekens
joedelta

Bericht door joedelta »

Is er nog niemand met een GP met 17 inch velgen op het forum? Ik ben toch wel benieuwd wat voor merk en type banden ze er om hangen.
LaTiNo
Junior Stato
Berichten: 472
Lid geworden op: wo feb 15, 2006 14:15
Locatie: Verweggistan

Bericht door LaTiNo »

Heb jij eigenlijk de keus wat voor banden je er omheen krijgt bij aflevering?
joedelta

Bericht door joedelta »

LaTiNo schreef:Heb jij eigenlijk de keus wat voor banden je er omheen krijgt bij aflevering?
Nee, was dat maar waar...ik heb natuurlijk wel mijn voorkeur(of laten we zeggen een voorkeur van wat ik niet wil), maar daar kun je niets mee...ik had bij FIAT Nederland nagevraagd wat het zou worden, maar die konden geen uitsluitsel geven, ze dachten aan Pirelli of Firestone, maar ik heb al GP's gezien met Continental, Dunlop, Bridgestone en Good Year eronder, dus ik ben benieuwd wat er momenteel om de 17inch velgen hangt.

Laat het alsjeblieft geen Dunlop zijn, die had ik onder mijn Bravo Trofeo (type SP Sport 2000) en die vond ik echt slecht. Onder mijn Stilo zitten Firestone Firehawk 700 banden, die zijn wel aardig, maar slijten nogal snel. De beste banden die ik tot nu toe heb gehad waren Good Year Eagles (onder de Lancia Delta).
joedelta

Bericht door joedelta »

LaTiNo schreef:Heb jij eigenlijk de keus wat voor banden je er omheen krijgt bij aflevering?
Tegen betaling wil de dealer er natuurlijk best wel bij aflevering andere sloffen onder hangen
funk4life
Junior Stato
Berichten: 392
Lid geworden op: za feb 18, 2006 9:57
Locatie: Monnickendam

Bericht door funk4life »

Maar er zijn toch wel mensen met 17" die even kunnen checken wat voor bandjes eronder zitten. Lijkt me niet zo heel veel moeite!
Fransman
Nuovo Arrivato
Berichten: 31
Lid geworden op: di mar 14, 2006 18:13

Bericht door Fransman »

Ik zou je graag helpen, maar wacht net als velen op dit forum ook op mijn GP 1.4 16V Sport..... Nu al sinds half januari SNIK....
joedelta

Bericht door joedelta »

Fransman schreef:Ik zou je graag helpen, maar wacht net als velen op dit forum ook op mijn GP 1.4 16V Sport..... Nu al sinds half januari SNIK....
I know the feeling...(ook snik)...'t zal wel niet lang meer duren, maar wachten duurt altijd lang...
funk4life
Junior Stato
Berichten: 392
Lid geworden op: za feb 18, 2006 9:57
Locatie: Monnickendam

Bericht door funk4life »

En ik wacht al vier weken voordat mijn auto uit de kl$te antwerpen nu eens een keer vertrek naar de dealer. Volgens de dealer was het dus al afgelopen week als alles goed zou gaan. Dit is dus blijbaar niet het geval geweest want hij is er nog niet namelijk. Deze week dan maar hopen, maar een ding is zeker: zonde van al die tijd dat hij daar staat te wachten! Zo redden we die 10 weken makkelijk inderdaad, 20 januari besteld! En ja, er zitten 17" onder dus kan dan ook uitslag geven van bandensoort.
Plaats reactie