Motor overleden!
- silent_intruder
- Nuovo Arrivato
- Berichten: 108
- Lid geworden op: vr okt 18, 2013 0:11
- silent_intruder
- Nuovo Arrivato
- Berichten: 108
- Lid geworden op: vr okt 18, 2013 0:11
Re: Motor overleden!
Wel apart dat Fiat hier niks mee doet...
Het probleem met de carterventilatie erkennen ze wel maar dit dan weer niet.
Vandaar dat ik geen vertrouwen meer heb in dit merk...
Het probleem met de carterventilatie erkennen ze wel maar dit dan weer niet.
Vandaar dat ik geen vertrouwen meer heb in dit merk...
Fiat Punto Evo | Colore Nero | 1.3 JTD
Re: Motor overleden!
PSA doet precies hetzelfde met de THP motoren hoor en kettingen die door de VAG Groep gebruikt worden, willen ook wel eens vroegtijdig overlijden.
't Is allemaal hoe je 't bekijkt natuurlijk, maar ik snap dat je zo geen vertrouwen meer in een merk hebt.
't Is allemaal hoe je 't bekijkt natuurlijk, maar ik snap dat je zo geen vertrouwen meer in een merk hebt.
Van 03-08-2016 tot 10-04-2020 in mijn bezit:
Grande Punto 1.4 T-JET Sport - bj. 2009
Sindsdien de trotse eigenaar van een Alfa Romeo Brera.
Grande Punto 1.4 T-JET Sport - bj. 2009
Sindsdien de trotse eigenaar van een Alfa Romeo Brera.
-
- Membro del Consiglio
- Berichten: 1867
- Lid geworden op: ma mei 24, 2010 11:49
- Locatie: Bilthoven
- Contacteer:
Re: Motor overleden!
Bij een ander blok had je natuurlijk preventief de ketting kunnen laten vervangen.
Maargoed dat is allemaal achteraf gepraat.
Succes met de zoektocht naar de vervanger van de Punto.
Maargoed dat is allemaal achteraf gepraat.
Succes met de zoektocht naar de vervanger van de Punto.
- Odelot
- Moderatore
- Berichten: 4857
- Lid geworden op: za mei 07, 2011 17:35
- Locatie: Omstreeks den Bosch
Re: Motor overleden!
Dus met andere woorden: Je had wel coulance gehad als hij bij de dealer gekocht en onderhouden was? Heb je dat op papier?Crizz322 schreef: Contact gehad met FIAT, maar helaas... omdat ik mijn Pevo NIET heb gekocht bij een Fiat dealer, en mijn auto NIET dealer was onderhouden in de afgelopen 3 jaar geen recht op coulance.
Sterkte ermee. Het lijkt mij toch echt wel een productiefout. Misschien wat om een topic te maken met gedupeerden en kijken of we gezamelijk wat zouden kunnen doen... Of is dat een raar idee...?
20 years ago, we had Johnny Cash, Bob Hope and Steve Jobs. Now we have no Cash, no Hope and no Jobs.
-
- Membro del Consiglio
- Berichten: 1867
- Lid geworden op: ma mei 24, 2010 11:49
- Locatie: Bilthoven
- Contacteer:
Re: Motor overleden!
Is volgens mij de algemene, nogal kromme, redenatie van Fiat Nederland met heel veel dingen.
Zie op diverse fora's wel vaker die uitspraak voorbij komen.
Zie op diverse fora's wel vaker die uitspraak voorbij komen.
Re: Motor overleden!
Lekker dan
Die van mij staat nu op 190.000
Fiat dealer beweert bij hoog en laag dat ze niet vervangen hoeven te worden tenzij ze constateren (hoe?) dat het wel nodig is. Inwendige controle is bijna net zo duur als het vervangen. Materiaal is een kleine 300,- de rest is uurloon.
Ik heb de ketting nog steeds niet vervangen, al heb ik er meerdere malen aan getwijfeld om het te laten doen. Ff een kleine 1000,- ophoesten om iets uit voorzorg te repareren is een behoorlijke drempel, maar dit soort postings maken me wel benauwd....
Die van mij staat nu op 190.000
Fiat dealer beweert bij hoog en laag dat ze niet vervangen hoeven te worden tenzij ze constateren (hoe?) dat het wel nodig is. Inwendige controle is bijna net zo duur als het vervangen. Materiaal is een kleine 300,- de rest is uurloon.
Ik heb de ketting nog steeds niet vervangen, al heb ik er meerdere malen aan getwijfeld om het te laten doen. Ff een kleine 1000,- ophoesten om iets uit voorzorg te repareren is een behoorlijke drempel, maar dit soort postings maken me wel benauwd....
- silent_intruder
- Nuovo Arrivato
- Berichten: 108
- Lid geworden op: vr okt 18, 2013 0:11
Re: Motor overleden!
Als ik wist hoe slecht de kwaliteit was dan zou ik het ZEKER doen. Investeer die €1000 anders moet je straks meer dan €2000 investeren voor een andere motor en ketting.
Dat constateren is klinkklare onzin. Als iets onderhoudsvrij is dan hoeft er toch niks geconstateerd te worden?
Dat constateren is klinkklare onzin. Als iets onderhoudsvrij is dan hoeft er toch niks geconstateerd te worden?
Fiat Punto Evo | Colore Nero | 1.3 JTD
Re: Motor overleden!
Ik zou het ook zeker doen, bij mij op 165k zat de spanner ca. 80% uit. De nieuwe ketting+spanner had echt maar 2 mm nodig om hem strakte krijgen. En dat door de rek in de oude ketting
Verstuurd vanaf mijn Nexus 6 met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn Nexus 6 met Tapatalk
1.3 Mjet Punto Evo '10
Re: Motor overleden!
Inderdaad.. maar volgens Fiat is het dan: Onderhoudsvrij mits en maar..silent_intruder schreef:Als ik wist hoe slecht de kwaliteit was dan zou ik het ZEKER doen. Investeer die €1000 anders moet je straks meer dan €2000 investeren voor een andere motor en ketting.
Dat constateren is klinkklare onzin. Als iets onderhoudsvrij is dan hoeft er toch niks geconstateerd te worden?
Oftewel.. als alle omstandigheden perfect zijn heb je er geen omkijken naar.
- silent_intruder
- Nuovo Arrivato
- Berichten: 108
- Lid geworden op: vr okt 18, 2013 0:11
Re: Motor overleden!
Bij mij waren alle omstandigheden perfect, altijd netjes op temp. gereden, nooit geragd (kon ook niet dankzij de 85pk) en ALTIJD laten afkoelen na een lange trip...
Maar goed, wat gebeurd is is gebeurd.
Maar goed, wat gebeurd is is gebeurd.
Fiat Punto Evo | Colore Nero | 1.3 JTD
Re: Motor overleden!
Ik heb een enkele offerte ontvangen voor het vervangen van de distributie.. Zijn er dingen die handig zijn om gelijk mee te nemen? Waterpomp? Prijsopgaaf voor alleen distributie zit nu op de ~500,-
- silent_intruder
- Nuovo Arrivato
- Berichten: 108
- Lid geworden op: vr okt 18, 2013 0:11
Re: Motor overleden!
Ik zou adviseren de gloeibougies te vervangen, die gaan blijkbaar ook snel kapot...
Heb dit ook meegemaakt.
Heb dit ook meegemaakt.
Fiat Punto Evo | Colore Nero | 1.3 JTD
Re: Motor overleden!
Die zijn ook gemakkelijk los te vervangen en zitten niet in de buurt van de distributie. Ik zou ervoor kiezen gelijk de waterpomp, multiriem en multiriemspanner te vervangen aangezien die toch los moeten, dan ook gelijk verse koelvloeistof en olie+oliefilter aangezien ook de carterpan eraf moet.
Ik heb dit zelf met de Pasen bij mijn Pevo gedaan. 165k km en hij loopt alweer 5k als een zonnetje ^^
Verstuurd vanaf mijn Nexus 6 met Tapatalk
Ik heb dit zelf met de Pasen bij mijn Pevo gedaan. 165k km en hij loopt alweer 5k als een zonnetje ^^
Verstuurd vanaf mijn Nexus 6 met Tapatalk
1.3 Mjet Punto Evo '10