Kettingproblemen 1.3 Mjet? Meld het hier. Al 44 gedupeerden!
Re: Kettingproblemen 1.3 Mjet? Meld het hier
Het is geen eBay software of etc....
Hij gebruikt de software van een betere tuner uit Nederland.
De betere tuners in Nederland leveren elkaar ook software, maar dat krijg je bijna nooit te horen.
Hij gebruikt de software van een betere tuner uit Nederland.
De betere tuners in Nederland leveren elkaar ook software, maar dat krijg je bijna nooit te horen.
Laatst gewijzigd door J.V. op wo sep 20, 2017 18:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Citaat verwijderd; zie voorwaarden.
Reden: Citaat verwijderd; zie voorwaarden.
Re: Kettingproblemen 1.3 Mjet? Meld het hier
Oké. Volgens mij gebruikt Savali wel enkel eigen software.
Maar... we dwalen af van het eigenlijke doel van dit topic.
Maar... we dwalen af van het eigenlijke doel van dit topic.
Van 03-08-2016 tot 10-04-2020 in mijn bezit:
Grande Punto 1.4 T-JET Sport - bj. 2009
Sindsdien de trotse eigenaar van een Alfa Romeo Brera.
Grande Punto 1.4 T-JET Sport - bj. 2009
Sindsdien de trotse eigenaar van een Alfa Romeo Brera.
Re: Kettingproblemen 1.3 Mjet? Meld het hier
Netjes! Goede kerel die Thomas!bert888 schreef:Bij THS-automotive. (Thomas)BiGRoN schreef:Waar ergens in den bosch Bert?
Hij heeft ze vaker gewisseld .
Ketting, tandwielen, rollers,spanner, pakking en olieleiding van Febi, olie van Castrol en oliefilter van Mann
650 incl btw.
Wel een mooi prijsje.
900 incl tuning.
Nog een weekje zweten
Vorige:
- 147 1.9 jtd ed. lim 2003, Nero Fuoco
- 156 1.6 16v ts sw 2001, Cosmo Blu
- 156 2.4 20v jtd Ti sw Squadra Tuned 2005, Grigio Lipari
- Pevo 1.3 jtd Racing 2011, Nero Mille Miglia
Huidige:
- Pevo 1.3jtd Dynamic 2011 leder+panorama, Nero Rubacuori
- 147 1.9 jtd ed. lim 2003, Nero Fuoco
- 156 1.6 16v ts sw 2001, Cosmo Blu
- 156 2.4 20v jtd Ti sw Squadra Tuned 2005, Grigio Lipari
- Pevo 1.3 jtd Racing 2011, Nero Mille Miglia
Huidige:
- Pevo 1.3jtd Dynamic 2011 leder+panorama, Nero Rubacuori
Re: Kettingproblemen 1.3 Mjet? Meld het hier
Ik heb navraag gedaan bij een Belgische Fiat dealer.J.V. schreef:
Wat overigens opvalt is dat het bij 16 van de 17 gedupeerden in de huidige lijst om een Punto uit 2010/2011 gaat.
Dat kan toch haast geen toeval zijn? Misschien dat er in die periode gebruik gemaakt is van een ketting van een andere fabrikant o.i.d.? Zou mooi zijn als we daar achter zouden kunnen komen...
Deze gaf aan dat de distributieset voor de 1.3 Mjt sinds 2008 niet van onderdeelnummer is gewijzigd.
Dit is geen garantie dat de distributieset niet is gewijzigd maar normaal gesproken zou het onderdeelnummer
dan ook wijzigen.
Re: Kettingproblemen 1.3 Mjet? Meld het hier
Misschien zijn ze in 2010 overgestapt op een andere leverancier .
De meeste onderdelen worden niet door Fiat zelf gemaakt.
De meeste onderdelen worden niet door Fiat zelf gemaakt.
Laatst gewijzigd door J.V. op do sep 21, 2017 17:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Citaat verwijderd; zie voorwaarden
Reden: Citaat verwijderd; zie voorwaarden
Re: Kettingproblemen 1.3 Mjet? Meld het hier
Een distributieset bestaat uit verschillende onderdelen die volgens mij hoofdzakelijk bij dezelfde producent worden gemaakt.
Ik geloof niet dat SKF, Febi, Dayco etc. de afzonderlijke onderdelen zelf maken maar inkopen en vervolgens onder eigen merk op de markt brengen.
Febi bijvoorbeeld levert de ketting los en in 4 sets verschillend in omvang.
De sets zoals die in de 1.3 Mjt wordt gebruikt wordt ook in verschillende andere automerken/motoren gebruikt.
Ik denk dat het belangrijk is om eerst de argumenten van Fiat Nederland te weerleggen.
Ik ben van mening dat een dergelijke motor tegen filerijden en het Start/Stop systeem opgewassen moet zijn.
Langdurig gebruik in de stad of bij laag en/of stationair toerental lijkt mij niet realistisch.
Een ander argument is de oliewissel/achterstallig onderhoud: bij welke van de motoren met gebroken distributiekettingen is volgens fabrieksvoorschriften onderhouden?
Als Fiat communiceert dat de distributieketting onderhoudsvrij zou zijn (wat overigens niets zegt over de levensduur) zouden ze de omstandigheden die bijdragen tot een mogelijk verkorte levensduur ook moeten communiceren.
Ik geloof niet dat SKF, Febi, Dayco etc. de afzonderlijke onderdelen zelf maken maar inkopen en vervolgens onder eigen merk op de markt brengen.
Febi bijvoorbeeld levert de ketting los en in 4 sets verschillend in omvang.
De sets zoals die in de 1.3 Mjt wordt gebruikt wordt ook in verschillende andere automerken/motoren gebruikt.
Ik denk dat het belangrijk is om eerst de argumenten van Fiat Nederland te weerleggen.
Ik ben van mening dat een dergelijke motor tegen filerijden en het Start/Stop systeem opgewassen moet zijn.
Langdurig gebruik in de stad of bij laag en/of stationair toerental lijkt mij niet realistisch.
Een ander argument is de oliewissel/achterstallig onderhoud: bij welke van de motoren met gebroken distributiekettingen is volgens fabrieksvoorschriften onderhouden?
Als Fiat communiceert dat de distributieketting onderhoudsvrij zou zijn (wat overigens niets zegt over de levensduur) zouden ze de omstandigheden die bijdragen tot een mogelijk verkorte levensduur ook moeten communiceren.
Re: Kettingproblemen 1.3 Mjet? Meld het hier
Helaas een nare aanleiding om mijn eerste post te maken op dit forum.Was overigens wel blij met dit topic, gedeelte smart is halve smart.
TS mag mij ook op de lijst zetten...
12 september j.l. ketting geknapt..
155.000 km
Bouwjaar 2012
Staat nu bij de garage. Schatting reparatie: € 3000,-
Ik hoop dat dit allemaal in de media komt. Men moet dit gewoonweg weten. Houding fiat is betreurenswaardig.
TS mag mij ook op de lijst zetten...
12 september j.l. ketting geknapt..
155.000 km
Bouwjaar 2012
Staat nu bij de garage. Schatting reparatie: € 3000,-
Ik hoop dat dit allemaal in de media komt. Men moet dit gewoonweg weten. Houding fiat is betreurenswaardig.
- Odelot
- Moderatore
- Berichten: 4857
- Lid geworden op: za mei 07, 2011 17:35
- Locatie: Omstreeks den Bosch
Re: Kettingproblemen 1.3 Mjet? Meld het hier
Nou, welkom! Je bent niet de enige zoals je ziet! Ik zet je erbij in de lijst.
20 years ago, we had Johnny Cash, Bob Hope and Steve Jobs. Now we have no Cash, no Hope and no Jobs.
Re: Kettingproblemen 1.3 Mjet? Meld het hier
Ik ken iemand die het overkomen is met een VAG auto.
PON wilde niets voor hem doen, toen heeft hij bij het hoofdkantoor heel de boel op stelten gezet en sprak iedereen aan die via de hoofdingang naar binnen kwam.
Na 1.5uur kwamen ze naar hem toe dat hij een nieuwe motor kreeg.
Met een grote bek heb je de halve wereld
PON wilde niets voor hem doen, toen heeft hij bij het hoofdkantoor heel de boel op stelten gezet en sprak iedereen aan die via de hoofdingang naar binnen kwam.
Na 1.5uur kwamen ze naar hem toe dat hij een nieuwe motor kreeg.
Met een grote bek heb je de halve wereld
- Odelot
- Moderatore
- Berichten: 4857
- Lid geworden op: za mei 07, 2011 17:35
- Locatie: Omstreeks den Bosch
Re: Kettingproblemen 1.3 Mjet? Meld het hier
Ja dat is inderdaad zo. Met een grote mond bereik je het meeste. Wel jammer als het zo moet.
20 years ago, we had Johnny Cash, Bob Hope and Steve Jobs. Now we have no Cash, no Hope and no Jobs.
Re: Kettingproblemen 1.3 Mjet? Meld het hier
Haha, ja, wie weet werkt dat ook.
Of je wordt door de beveiliging verwijderd en kunt fluiten naar iedere vorm van coulance dan ook.
Of je wordt door de beveiliging verwijderd en kunt fluiten naar iedere vorm van coulance dan ook.
Van 03-08-2016 tot 10-04-2020 in mijn bezit:
Grande Punto 1.4 T-JET Sport - bj. 2009
Sindsdien de trotse eigenaar van een Alfa Romeo Brera.
Grande Punto 1.4 T-JET Sport - bj. 2009
Sindsdien de trotse eigenaar van een Alfa Romeo Brera.
Re: Kettingproblemen 1.3 Mjet? Meld het hier
Als er geen coulance is dan kun je die ook niet verspelen.
Uiteindelijk is hij voor de ingang op de openbare weg gaan staan met een bordje en iedereen aanspreken .
Uiteindelijk is hij voor de ingang op de openbare weg gaan staan met een bordje en iedereen aanspreken .
Laatst gewijzigd door J.V. op ma sep 25, 2017 22:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd; zie voorwaarden
Reden: Quote verwijderd; zie voorwaarden
Re: Kettingproblemen 1.3 Mjet? Meld het hier
Haha, mooie actie vind ik zelf, zo zie je maar weer, ik zeg een clubje bijelkaar verzamelen en gaan xD
Verstuurd vanaf mijn VTR-L09 met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn VTR-L09 met Tapatalk
Laatst gewijzigd door Skrymger op di sep 26, 2017 11:08, 1 keer totaal gewijzigd.
1.3 Mjet Punto Evo '10
Re: Kettingproblemen 1.3 Mjet? Meld het hier
Gewoon iedere dag 3man voor de deur.
Punto er bij met de motorkap open en een klein rookbommetje tussen de motor
Punto er bij met de motorkap open en een klein rookbommetje tussen de motor
Laatst gewijzigd door J.V. op di sep 26, 2017 9:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Quote verwijderd; s.v.p. letten op het gebruik hiervan (zie voorwaarden)
Reden: Quote verwijderd; s.v.p. letten op het gebruik hiervan (zie voorwaarden)
- Java kriel
- Nuovo Arrivato
- Berichten: 127
- Lid geworden op: za sep 26, 2015 19:40
- Locatie: Top je van Fryslan
Re: Kettingproblemen 1.3 Mjet? Meld het hier
Of alle kapotte met een dikke ketting aan elkaar, neer zetten voor de ingang......
Verstuurd vanaf mijn D6503 met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn D6503 met Tapatalk
Grande Punto 1.3 multijet. Als je hem wast is hij wit maar na 2 minuten zwart....
√ Originele cruise control achteraf ingebouwd
√ Originele mist lampen achteraf ingebouwd
√ Originele cruise control achteraf ingebouwd
√ Originele mist lampen achteraf ingebouwd