Kettingproblemen 1.3 Mjet? Meld het hier. Al 44 gedupeerden!

Mrtn
Nuovo Arrivato
Berichten: 10
Lid geworden op: ma jul 09, 2018 22:15

Re: Kettingproblemen 1.3 Mjet? Meld het hier. Al 36 gedupeer

Bericht door Mrtn »

Hier ook een geknapte ketting met de Punto uit 2011, zo rond de 144K km. Uit het niets op de snelweg, geen geluid vooraf. Ga nu het topic eens doorspitten of het repareren of iets anders gaat worden... :(
Maximus decimus
Berichten: 2
Lid geworden op: vr nov 08, 2019 18:26

Re: Kettingproblemen 1.3 Mjet? Meld het hier. Al 36 gedupeer

Bericht door Maximus decimus »

Ik meld me hier ook maar even.
Want.. Hoppa... hier nummer zoveel...

Ik ben Rien en woon in Nijkerk.. stapvoets in de file was het afgelopen en ook bij mij de ketting kapot.
Zet me maar in de lijst hier als dat kan.

2010 bouwjaar en 160.000km op de klok.

Dit forum al flink doorgespit en ga Jetje alias Kees ook even contacten!
Maximus decimus
Berichten: 2
Lid geworden op: vr nov 08, 2019 18:26

Re: Kettingproblemen 1.3 Mjet? Meld het hier. Al 41 gedupeer

Bericht door Maximus decimus »

Zo hey... een week later en alle zorgen zijn voor de dag van morgen...

Want: vorige week vrijdag/zaterdag contact opgenomen met Jetje hier op het forum!
Ketting gebroken en dus handen in het haar door dikke bedragen die we hoorden bij onze garage.

Jetje alias Kees gaf aan dat hij indien nodig toevallig deze week snel kon helpen.
Wanneer wij konden kon zijn schoonpa de auto maandag al ophalen zodat hij er direct maandag mee kon beginnen... ehhh zo snel? Ja zo snel.. nou doe maar dan:-)

Dinsdag een belletje dat met een flinke dag/avond doorsleutelen alles gerepareerd was en dat de proefrit goed was verlopen ... zo in de trant van..”kom maar weet ophalen uw auto is weer klaar!”

Wow.. snel, goedkoop en een super service van Jetje!!

Super bedankt!

Auto hebben we weer opgehaald en rijden we weer in rond alsof er niks gebeurd is!!
Gebruikersavatar
Odelot
Moderatore
Moderatore
Berichten: 4857
Lid geworden op: za mei 07, 2011 17:35
Locatie: Omstreeks den Bosch

Re: Kettingproblemen 1.3 Mjet? Meld het hier. Al 41 gedupeer

Bericht door Odelot »

Super werk weer van Kees! Mooie recensie ook, hopelijk houdt de ketting het nu langer vol!
20 years ago, we had Johnny Cash, Bob Hope and Steve Jobs. Now we have no Cash, no Hope and no Jobs.
Maikel Meijer
Berichten: 4
Lid geworden op: ma nov 11, 2019 8:20

Re: Kettingproblemen 1.3 Mjet? Meld het hier. Al 41 gedupeer

Bericht door Maikel Meijer »

Ik heb een gebroken/doorgesleten kettingspanner gehad rond de 210.000. Ik heb een Evo multijet van oktober 2011. Ik heb de boel laten vervangen.

Groet Maikel
Bompa
Berichten: 1
Lid geworden op: zo nov 24, 2019 20:38

Re: Kettingproblemen 1.3 Mjet? Meld het hier. Al 41 gedupeer

Bericht door Bompa »

En gisterenavond was het mijn beurt. Wegenwacht schatte reparatiekosten op zo'n 2500+ euro. Verder supergoed geholpen door de meneer van de ANWB.

Km stand is iets meer dan 193.000 km. Bouwjaar is 2011.

Mijn versnellingsbak heeft ook groot onderhoud nodig ben ik bang. Dus weet niet of een reparatie er in gaat zitten voor mij. Wel ga ik contact opnemen met Jetje/Kees. Kreeg toch een sprankje hoop na het lezen van reacties hier.

Sjors.
damted
Senior Stato
Berichten: 572
Lid geworden op: zo jun 17, 2012 16:39

Re: Kettingproblemen 1.3 Mjet? Meld het hier. Al 42 gedupeer

Bericht door damted »

@Bompa:
Jammer dat je niet eerder bekend was met dit forum.
Het had je een hoop ellende kunnen besparen.
Hopelijk valt het toch nog mee.
GP 1.4 8V 2006 3 deurs zwart.
Thomas1993
Berichten: 9
Lid geworden op: ma aug 15, 2016 21:11

Re: Kettingproblemen 1.3 Mjet? Meld het hier. Al 42 gedupeer

Bericht door Thomas1993 »

Vorige week bij Jetje langs geweest om ketting preventief te laten vervangen (220.000km). Was voor mij een aardig stuk rijden maar de reviews hier waren erg goed. De dealer bij mij in de buurt wou geen vaste prijs geven behalve dat het >800 euro zou zijn om te vervangen...

Bij binnenkomst in de (nette) garage van jetje, is de forum naam direct duidelijk.
Binnen een paar uur lag er een nieuwe ketting om. Na een testritje lekte er nogal olie en dachten we dat het het carter was die lekte, die helemaal los gehad en opnieuw gelijmd/gekit. Uiteindelijke bleek het een keerring en O ring te zijn van een sensor die er vanaf het 2012 model in zit.
Iemand een idee wat die sensor doet?

Jetje heeft een hoop op voorraad maar die net niet, uiteindelijk heeft ie een andere keerring kunnen regelen en die wat bijgewerkt zodat die past. Originele was nergens op voorraad in de buurt. Deze heeft het tot nu toe prima gehouden.
Uiteindelijk van half 9 tot 6 bezig geweest, maar heb niks extras hoeven betalen, jetje heeft zelfs nog een originele keerring opgestuurd. Vanaf nu zal die deze keerring en O ring ook op voorraad hebben vermoed ik zo :lol:

Top service en zou er zo weer heen gaan als ik iets met de ketting heb.
willeme1
Nuovo Arrivato
Berichten: 172
Lid geworden op: wo mar 21, 2018 18:00

Re: Kettingproblemen 1.3 Mjet? Meld het hier. Al 42 gedupeer

Bericht door willeme1 »

Als je de sensor beneden op distributiestelsel bedoeld, Sensor variabele oliepomp. Of eigenlijk geen sensor maar stappenmotor en zit in een oliekanaal
nepdejong
Berichten: 1
Lid geworden op: do apr 11, 2013 19:14

Re: Kettingproblemen 1.3 Mjet? Meld het hier. Al 42 gedupeer

Bericht door nepdejong »

Ook ik heb een gebroken ketting gekregen bij mijn fiat punto evo tijdens het rijden op de snelweg.

Jaar: 10-2011
Km stand: 217000 km
Gechipt bij: 34000 km
Reparatie kosten bij de dealer: 1381 euro
willeme1
Nuovo Arrivato
Berichten: 172
Lid geworden op: wo mar 21, 2018 18:00

Re: Kettingproblemen 1.3 Mjet? Meld het hier. Al 30 gedupeer

Bericht door willeme1 »

Floppus schreef:Er wordt in reactie op mijn zaak gesteld dat jullie een aantal anonieme, niet te verifieren werkelijke gedupeerden zijn :P

Wie contactgegevens wil doorgeven, graag via DM, dan kan ik naar werkelijke personen verwijzen. Als mensen daar nog een statement bij willen doen over hoe Fiat / dealer dit afhandelt dan neem ik dat ook op.

@Moderatie; wellicht is het ook krachtig om specifiek naar de mening van jullie te verwijzen. Iets van info door degene die zo veel reparaties al verricht heeft kan ook interessant zijn. Experts die aan kunnne geven dat een ketting niet zomaar mag knappen.

maw; alle informatie is erg welkom, maar het heeft alleen echt effect als het naar een werkelijke persoon wijst. Uiteraard blijven die gegevens alleen binnen de zaak.

hoe is het afgelopen ?
Mrtn
Nuovo Arrivato
Berichten: 10
Lid geworden op: ma jul 09, 2018 22:15

Re: Kettingproblemen 1.3 Mjet? Meld het hier. Al 43 gedupeer

Bericht door Mrtn »

De ketting is ondertussen vervangen bij de garage, kosten zoń 3000 euro.

Motor loopt niet echt lekker, stationair schommelt hij en met name onderin de toeren mis ik nog vermogen. Lijkt alsof de motor zichzelf tegenwerkt?

Stationair in de 1/2 (file rijden) gaat de auto echt bokken/schokken en doorrollend optrekken wat normaal prima in de 2 gaat vindt hij nu ook echt niet grappig.

Hoog in de toeren merk ik weinig, maar als ik constant zo'n 1600 toeren maak merk je dat de auto af en toe een keer tikt/schokt.

De garage heeft geen idee wat het is. Kunnen zien dat één van de cylinders blijft bijregelen maar zijn er na de auto ondertussen 1,5week gehad te hebben nog niet uit wat het probleem moet zijn. Zeggen ook doorgereden te zijn naar de Fiat dealer, maar die weet het schijnbaar ook niet.

Hier nog iemand een idee? Verstuivers zijn vervangen en ook de EGR klep dachten ze uitgesloten te hebben.
Gebruikersavatar
Odelot
Moderatore
Moderatore
Berichten: 4857
Lid geworden op: za mei 07, 2011 17:35
Locatie: Omstreeks den Bosch

Re: Kettingproblemen 1.3 Mjet? Meld het hier. Al 43 gedupeer

Bericht door Odelot »

Pfff dat is balen. Megaduur ook trouwens. Had voor veel minder gekund in elk geval. En beter zo te zien. Hopelijk kom je eruit.
20 years ago, we had Johnny Cash, Bob Hope and Steve Jobs. Now we have no Cash, no Hope and no Jobs.
willeme1
Nuovo Arrivato
Berichten: 172
Lid geworden op: wo mar 21, 2018 18:00

Re: Kettingproblemen 1.3 Mjet? Meld het hier. Al 43 gedupeer

Bericht door willeme1 »

Verstuivers worden tot pakweg 1750 toeren bijgeregeld door de ecu voor stabiele loop. Als je verstuivers tijdens de reparatie van de ketting al vervangen zijn zijn ze misschien niet ingeleerd. Dan geven ze of te weinig of teveel elke verstuiver heeft zijn eigen code die in de ecu ingeleerd moet worden en valt die verstuiver buiten het bereik van de bijregeling wat dan rommelig lopen veroorzaakt.
Als ze na het euvel zijn vervangen zou mijn eerste verdachte zijn; timing niet goed en daarna hangende of kromme klep.

Zou de auto als ze er niet uitkomen niet aannemen en je rechtsbijstand of de rijdende rechter erbij halen. 3000 is wel een heel bedrag voor zo`n reparatie dan mag je wel een probleemloze auto verwachten
AndreS
Nuovo Arrivato
Berichten: 42
Lid geworden op: zo mar 20, 2011 23:11

Re: Kettingproblemen 1.3 Mjet? Meld het hier. Al 43 gedupeer

Bericht door AndreS »

Een andere mogelijkheid is dat ze de ketting een tandje verkeerd om het nokkenastandwiel hebben gelegd.
Plaats reactie