EBC remschijven en Greenstuf remblokken

Plaats reactie
Sirano
Junior Stato
Berichten: 217
Lid geworden op: wo jan 27, 2016 22:20
Locatie: Weert

EBC remschijven en Greenstuf remblokken

Bericht door Sirano »

Gisteren de remblokken en schijven vervangen voor een complete EBC set voor de voorkant.
Wanneer ik op de schaal van 1 tot 10 kijk met remmen en 10 voor super remmen is.
Was de oude situatie met originele schijven en blokken een 9. De montage verliep zonder enig probleem.

Nu de EBC set een 3 met een sponsig rempedaal. Ontluchten zou niet nodig moet zijn, daar er niets is losgehaald. Niveau remvloeistof is ook normaal. Kan het zijn dat EBC schijven en blokken moeten inlopen? Ik heb nog niet echt fors geremd, maar ik zou er zo niet mee in een file durven te rijden.

Wellicht iemand dit ook heeft meegemaakt met een EBC set.
Vēnī, vīdī, vīcī
Gebruikersavatar
Anyways
Senior Stato
Berichten: 657
Lid geworden op: ma jun 03, 2013 21:38
Locatie: Groningen-city

Re: EBC remschijven en Greenstuf remblokken

Bericht door Anyways »

Klopt.. er zit een coating op die er eerst af geremd moet worden. Dit was bij mijn (yellowstuff) blokken ook het geval. Dus zoek een rustig weggetje op trap even de rem een aantal keer goed in. Het zou dan beter moeten worden...

Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
.
Grande Punto 1.4 16V T-jet Arancione Spassoso, 155pk, 275Nm (Savali), 18" OZ Ultraleggera
AP-schroefset, K&N luchtfilter, EBC-remsysteem, EPS rvs-uitlaat + sportkat.


Afbeelding
Gebruikersavatar
Skrymger
Senior Stato
Berichten: 803
Lid geworden op: do sep 03, 2015 23:58
Locatie: 's-Gravenzande

Re: EBC remschijven en Greenstuf remblokken

Bericht door Skrymger »

Klopt je moet even die zwarte coating eraf remmen en de rode coating van de blokken. Op de ebc website staat ook een stukje over het inremmen.

Verstuurd vanaf mijn Nexus 6 met Tapatalk
1.3 Mjet Punto Evo '10
Sirano
Junior Stato
Berichten: 217
Lid geworden op: wo jan 27, 2016 22:20
Locatie: Weert

Re: EBC remschijven en Greenstuf remblokken

Bericht door Sirano »

Bedankt voor de info, schrok wel even over het belabberde resultaat.
De zwarte coating is inmiddels van de schijven, dan ga ik vanavond maar een stuk rond toeren.
Vēnī, vīdī, vīcī
FLOiAM
Berichten: 9
Lid geworden op: wo mar 01, 2017 20:37

Re: EBC remschijven en Greenstuf remblokken

Bericht door FLOiAM »

paar keer rustig inremmen, vervolgens paar keer snelheid maken en wat harder remmen.
Eerste paar keer zal onwennig aanvoelen, en een langere remweg nodig hebben dan je inschat, zorg dus dat je dit doet in een veilige omgeving zonder omstanders of medeverkeer. De remblokken en schijven moeten even op elkaar inslijten.
Sirano
Junior Stato
Berichten: 217
Lid geworden op: wo jan 27, 2016 22:20
Locatie: Weert

Re: EBC remschijven en Greenstuf remblokken

Bericht door Sirano »

Heeft idd echt wel een tijd nodig. Nu na 100 km inrijden begint het te komen.... maar nog altijd niet optimaal. Gewoon nog ff blijven toeren op binnenwegen.
Vēnī, vīdī, vīcī
Plaats reactie